Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Studeren
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 04-02-2010, 10:58
jovego2
jovego2 is offline
Veel studenten beeindigen hun studie voortijdig doordat ze met problemen geconfronteerd worden, een verkeerde studiekeuze hebben gemaakt of een steuntje in de rug kunnen gebruiken tijdens hun studie.

Graag ontvang ik reacties! Denk jij dat er behoefte is aan een studentencoach of hebben scholen voldoende begeleiding in huis?
Via onderstaande link kun je een enquete invullen: http://www.thesistools.com/?id=120546
Thanks!

Laatst gewijzigd op 04-02-2010 om 14:28.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 04-02-2010, 15:40
brands
brands is offline
Vraag 7:
Een studentencoach biedt studenten begeleiding aan m.b.t. persoonlijke problemen en studieloopbaan gerelateerde zaken.
Ondersteuning kan bijvoorbeeld plaatsvinden t.a.v. het "leren leren", leesvaardigheidsbevordering, ondersteuning bij het opzetten van het Persoonlijk Ontwikkelings Plan (POP) en Persoonlijk Aktie Plan (PAP), maar ook studiekeuze, gebrek aan motivatie, discipline, te weinig zelfvertrouwen etc. kunnen aanleiding zijn voor een coachingstraject. Bij persoonlijke problemen denk dan bijvoorbeeld aan problemen in de thuissituatie, identiteitsvragen etc.

Wat is hier de vraag? Of wil je alleen uitleggen wat een studentencoach doet?

Verder wel interessant onderzoek .

Ingevuld
Oud 05-02-2010, 11:55
jovego2
jovego2 is offline
Citaat:
Veel studenten beeindigen hun studie voortijdig doordat ze met problemen geconfronteerd worden, een verkeerde studiekeuze hebben gemaakt of een steuntje in de rug kunnen gebruiken tijdens hun studie.

Graag ontvang ik reacties! Denk jij dat er behoefte is aan een studentencoach of hebben scholen voldoende begeleiding in huis?
Via onderstaande link kun je een enquete invullen: http://www.thesistools.com/?id=120546
Thanks!
Ik ben aan het onderzoeken of studenten behoefte zouden kunnen hebben aan een studentencoach of dat scholen al voldoende begeleiding in huis hebben....in dit gedeelte leg ik uit wat er verstaan wordt onder een studentencoach en is een antwoord dus niet nodig, maar commentaar mag altijd!
Met citaat reageren
Oud 05-02-2010, 17:18
Kitten
Kitten is offline
Wil je die vraag echt zo algemeen stellen? Bijna elke school regelt dingen anders en afhankelijk van de instelling kan je meer of minder begeleiding verwachten.
Oud 07-02-2010, 10:13
jovego2
jovego2 is offline
Citaat:
Wil je die vraag echt zo algemeen stellen? Bijna elke school regelt dingen anders en afhankelijk van de instelling kan je meer of minder begeleiding verwachten.
Ik heb een enquete gemaakt, waarin meer specifieke vragen gesteld worden:
www.thesistools.com/?id=120546
Zou het op prijs stellen als je die wil invullen!!
Thanx
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten