Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Studeren
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 06-02-2010, 14:03
albertp
albertp is offline
Hoi iedereen,

Wij moeten voor Nederlands (4VWO) een debat houden. Onze stelling is:

'Uitgaansgelegenheden mogen op basis van uiterlijk de toegang weigeren.'

We hebben al een paar argumenten: uiterlijk is vaak indicatief van gedrag, uit statistieken van meldingen blijkt dat het niet vaker allochtonen dan autochtonen betreft, clubs hebben dresscodes en dat is geen discriminatie.

Echter hebben we ook nog goede tegenargumenten nodig, en bovendien zouden we graag nog meer voorargumenten hebben. Dus als je een suggestie hebt, laat het dan even weten

Alvast heel erg bedankt!

Albert & Roderik
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 06-02-2010, 16:25
NaamInGebruik
NaamInGebruik is offline
Tegen:
Het creeert subjectiviteit bij de deurwacht, leuke dames mogen binnen, dikkertjes niet.
Het is een inconistent beleid. Vorige week mocht je binnen, nu ineens niet meer.
Het is in strijdt met artikel 1 van de grondwet.

Voor:
Geen idee. Uiterlijk is namelijk geen indicatie van gedrag. Je kan op voorhand niet zeggen of iemand gaat vechten of niet, ongeacht van hoe zijn haar zit of het aantal puisten dat ie heeft.

Uit statestieken blijkt dat het wel degelijk vaker allochtonen zijn. Zolang ik ook geen bron hoef te melden staan we quitte.

Dresscode heeft geen zak te maken met beoordelen op uiterlijk. Dresscode is een harde richtlijn. Sportschoenen? JA/NEE. Lelijk hoofd? Nouja, hangt er vanaf. Dresscodes discrimineren niet omdat ze bij iedereen gelden. Beoordeel je iemand op iets subjectiefs als uiterlijk dan is het wel discriminatie. 'Hoezo laat je mij niet binnen en háár wel?'
Met citaat reageren
Oud 06-02-2010, 22:52
albertp
albertp is offline
Bedankt! Je tweede tegenargument hadden we nog niet en kunnen we goed gebruiken.

Met uiterlijk en gedrag bedoelde ik vooral dat als iemand in kisten aan komt zetten dat de kans groter is dat hij problemen gaat veroorzaken. Qua "lichamelijk" uiterlijk is er vanzelfsprekend totaal geen verband.

Over de statistieken: Je hebt waarschijnlijk inderdaad gelijk. Uit veel enquetes en praktijktesten blijkt inderdaad dat het vooral allochtone raakt. Mijn statement was afkomstig van een vergelijking van het aantal allochtonen/autochtonen dat bij een bepaald meldpunt een klacht indient.
Met citaat reageren
Oud 08-02-2010, 15:31
annoniempje
annoniempje is offline
Citaat:
Mijn statement was afkomstig van een vergelijking van het aantal allochtonen/autochtonen dat bij een bepaald meldpunt een klacht indient.

Dat zegt niks. Dat komt meer wss omdat allochtonen het niet melden. Die worden miss boos en zijn beledigd maar melden het niet. Een omdat ze daar geen zin in hebben, bijv door schaamte en twee omdat ze die meldpunten ook niet kennen.

Laatste tijd is er in Amsterdam een nieuwe manier om te klagen over portiers omdat ze discrimineren en ik hoorde dat dat wel een groot "succes" is. Dus er wordt wel veel gediscrimineerd nog... En dat komt wss niet omdat ze kisten dragen, want die mensen gaan meestal ook niet naar populaire clubs maar meer naar alternatieve plekken waar iedereen er zo uit ziet (lijkt mij)
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten