Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 03-02-2010, 19:26
lisette--
lisette-- is offline
Weet iemand een manier om mijn engelse woordenschat verbreden?
Ik weet dat je veel teksten moet lezen en tv moet kijken, maar voor mijn gevoel helpt dat niet! Hoe kan ik dit aanpakken?

(PS weet iemand engelse artikelen of korte stukjes tekst om te lezen (strip/kort artikeltje) ik kan niet echt kleine stukjes vinden, graag iets met wetenschap/dieren enz)

alvast bedankt
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 03-02-2010, 19:34
S34234214
Gamen!!!
Met citaat reageren
Oud 04-02-2010, 13:33
steffie073
steffie073 is offline
inderdaad door games te spelen leer je veel engelse woorden.. vooral. multiplayergames
succes
Met citaat reageren
Oud 04-02-2010, 18:27
lisette--
lisette-- is offline
en aan welke games denken jullie dan?
Met citaat reageren
Oud 04-02-2010, 20:27
Frankrijk
Frankrijk is offline
Citaat:
Probeer pokemon eens.
Oud 05-02-2010, 18:41
silentbob
silentbob is offline
tv
tot ongeveer in de 1e ofzo las ik erg veel
toen begon ik me minder te intresseren voor lezen, en kreeg ik mn eigen tv en ging ik ipv lezen tv kijken
en aangezien de meeste tv-programma's die ik leuk vind engels zijn(met ondertiteling) keek ik daar naar
en m'n engels is er flink van verbeterd, niet alleen woordenschat maar ook taalgevoel

in het begin las ik alleen de ondertiteling
maar al snel had ik door dat veel grappen deels of helemaal verloren gaan in de ondertiteling, dus begon ik meer naar de engelse tekst te luisteren
vooral bij programma's als south park is dfat wel goed te doen omdat het diudelijk ingesproken is(behalve wat kenny zegt dan )

uiteindelijk vind ik ondertiteling nu irritant, omdat ik het automatisch ga lezen, en download ik regelmatig films, waar dan dus geen ondertiteling bij zit, die ik zonder problemen kan bekijken en waar ik alles van snap, ook kijk ik vaak de nieuwste south park en family guy afleveringen al op internet voor ze hier uitgezonden worden

gamen helpt idd ook wel denk ik, maar ik denk minder als tv

ondertussen zit ik nu ook wel eens op een par amerikaanse forums waar ik aardig met m'n engels overweg kan, alleens soms weet ik even niet wat een engels woord ergens voor is en gebruik ik dus ff google translate, maar lezen gaat zowieso probleemloos, als ik een woord niet ken(wat zelden voorkomt), kan ik het vaak wel afleide uit de context

maar je moet niet verwachten dat het je veel oplevert bij engels op school
luistertoetsen zijn wel makkelijk(laatst een luistertoets waar ik een 9,6, 1 fout geloof ik, op had, maar bijna iedereen had wel een goed cijfer, dat was btw eigenlijk een stuk van een havo-examen)
maar op woordjestoetsen haal ik vaak nog maar een 6
bij het leren ken ik de meeste woorden al en hoef ik ze dus niet meer te leren, maar dan bij het proefwerk denk ik aan de woorden die ik heb geleerd voor school en kan ik er dus niet op komen, al weet ik ze eigenlijk wel, en zou ik het wel weten als ik een stuk typ op een engelstalig forum
wel helpt het me heel duidelijk bij grammatica, al die regeltjes wanneer je de ene vorm moet toepassen en wanneer de andere hoef ik vaak niet te leren omdat ik het intuitief wel goed doe, en als ik het fout doe vind ik het raar/verkeerd klinken en kom dan dus toch bij het goeie uit

maar het is wel erg handig bij andere vakken, als ik bijv. een werkstuk ofzo moet maken kan ik ook gewoon engelse bronnen geruiken, en dat vergroot je beschikbare info met erg veel
Met citaat reageren
Oud 07-02-2010, 11:00
lisette--
lisette-- is offline
haha, ik heb het net andersom 9 voor SO-tjes en proefwerken, en een 3 of 4 voor teksten en luistertoetsen. maar ik zal maar eens beginnen met meer TV kijken
Met citaat reageren
Oud 07-02-2010, 11:55
N3w kids
gewoon games zoals GTA of games waarin veel gepraat wordt. zo was het bij mij ook
ben nu focking pro
Met citaat reageren
Oud 07-02-2010, 11:57
N3w kids
en weetje wat ik ook doe.
Engelse films kijken met:
1. Nederlandse ondertiteling
daarna engelse ondertiteling
dan geen

werkt altijd. probeer zo makkelijke films te kijken zoals harry potter(engelstalig wel)
Met citaat reageren
Oud 07-02-2010, 11:58
NaamInGebruik
NaamInGebruik is offline
Citaat:
World of Warcraft for sure
Pokemon indeed
Wellicht campaign van Warcraft III
Heroes might and magic III, al is dat al wat beperkter
Met citaat reageren
Oud 07-02-2010, 13:48
arPos
arPos is offline
Ik zou de engelse dean koontz boeken gaan lezen
Oud 08-02-2010, 17:23
lisette--
lisette-- is offline
bestaan er ook nog andere spellen dan vechtgames enz..
Met citaat reageren
Oud 08-02-2010, 17:25
Batave
Batave is offline
Je kan natuurlijk ook online britse/amerikaanse kranten gaan lezen
Oud 08-02-2010, 20:44
Geel
Geel is offline
Lezen (boeken, kranten, tijdschriften, internetsites, folders, reclameborden, IETS), én de woorden die je niet kent opzoeken, is de beste manier om je woordenschat te verbreden, m.i.
Oud 08-02-2010, 21:20
Batave
Batave is offline
Of 'The Declaration of Independence' doorspitten natuurlijk.
Oud 09-02-2010, 12:22
Teddy-chan
Teddy-chan is offline
Citaat:
bestaan er ook nog andere spellen dan vechtgames enz..
The Sims. Harvest Moon. Wat mij betreft Age of Empires.

Also, je favoriete film met Engelse ondertiteling helpt ook. Is leuk én praktisch.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten