Ja, ik denk dat de taart ook niet echt gaar was. Ik heb 'm 35 min. in de oven gedaan, dat stond ook in het recept. Bovenop was de taart ook nog vochtig. Alleen aan de randen hard. Ik heb het met een elektrische mixer gedaan en ik dacht dat ik misschien de ei niet lang genoeg geklopt heb. Even totdat het mengsel wel egaal was en daarna de andere ingredienten erbij.
We hebben een vrij flinke oven, waarin prima meerdere ovenschalen, pizza's e.d. in kunnen. Ik denk zelf dat het er niet aan kan liggen. Ik heb boven en onder warmte aangezet geloof ik.
Even kort het recept:
115 g gesmolten boter
240 g bloem
350 g kristalsuiker
2 eieren
85 g cacaopoeder
1,5 tl bakpoeder
1,5 tl bicarbonaat
1 tl zout
250 ml melk
2 tl vanille essence (vanille suiker is dat denk ik, heb ik tenminste gedaan)
250 ml kokend water
Bakblik ingevet met bloem erin. Boter en suiker tot een licht en glad mengsel gemixed (dit ging niet helemaal goed, want de boter was wat te hard

), en één voor één de eieren erbij (die ik dus niet heel lang heb gemixed). Daarna heb ik de cacao, bloe, bakpoeder, bicarbonaat en zout erbij gedaan (zonder te zeven, moet dat echt?) en de melk en vanille erbij gedaan. Dit heb ik ongeveer 2 min. op de middelste stand gemixed en daarna het water erbij en gemixed tot het glad was. Dat was het al heel snel, het was best dun. Maar er staat in het recept dat dat ook gebeurt.
En daarna heb ik het dus in het bakblik gegoten en 35 min in het midden van de oven gezet.