Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Studeren
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 12-01-2010, 01:43
chimene
chimene is offline
Ik wil straks een hbo-opleiding accountancy volgen nadat ik mijn staatsexamenNT2 gehaald heb maar ik weet niet of het een goede keuze is. En ik wil graag weten wat jullie vinden of misschien hebben jullie adviezen voor mij? Ik woon nu 2 jaar in Nederland en ik heb in mijn land TOGO (Afrika) mijn baccalaureat gehad. Ik heb op school in Togo sommige vakken gehad zoals : economie,bedrijfseconomie,engels,rechten,filosofie,wiskunde,biologie,f rans ........
Ik wil een opleiding waarin er niet veel literatuur staat want mijn nederlandse taal is nog niet zo goed. Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen,alvast bedankt.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 12-01-2010, 08:16
NaamInGebruik
NaamInGebruik is offline
Ik studeer accountancy dus als je meer wilt weten kan je ook PM sturen als je wilt.

Accountancy heeft aantal vakken.

Bedrijfsadministratie (boekhouden)
Administratieve organisatie
Controle beginselen
Belastingrecht
Bedrijfseconomie
En zo af en toe komt er iets als algemeen recht om de hoek kijken of een cursus Engels.

Het feit blijft wel, AO, CB en BLR zijn extreem taal intensieve vakken. AO is het uitschrijven van processen ed n.a.v. casus specifieke situaties, waar het dus gaat om lezen, verwerken, en correct uitwerken van de opgaven.

Naar mijn weten is er 1 economische studie op HBO niveau die moeilijker is dan Accountancy, al moet je mij vergeven dat ik niet meer weet welke. De lessen zijn wel ontzettend saai, omdat het gewoon in je schoolbank zitten is en luisteren, opgaven- en huiswerk maken is.

Als het je gaat om de taal, je gaat zeker veel begrippen krijgen, positieve en negatieve controle, juistheid, volledigheid, tijdigheid, afgrenzing, consinatie goederen, kleinschaligheidsinvesteringsaftrek enzovoorts.

Het is denk ik belangrijker dat je een studie kiest die je echt leuk vind, dan een studie om bepaalde literatuur te vermijden. Ik weet uiteraard niet hoe dat bij andere studies is.
Met citaat reageren
Oud 22-02-2010, 13:51
Juuth
Juuth is offline
Hoi Chimene

Ik ga 20 maart naar het Accountancy Event, misschien is dat ook iets voor jou! www.accountancyevent.nl

Groetjes,
Judith
Met citaat reageren
Oud 23-02-2010, 20:17
Grapig
Grapig is offline
Er zitten niet extreem veel spelfouten en een goede zinsbouw, dus veel slechter dan een gemiddelde havo leerling zal het wel niet zijn.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten