Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Studeren
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 06-02-2010, 12:38
Grapig
Grapig is offline
Hallo,

Heeft iemand hier ervaring met Neyenrode? Studeren jullie hier zelf of kennen jullie iemand?
Het lijkt me namelijk tof om daar de Master of Science in Manegement te doen.

Is Neyenrode nou echt een universiteit om lekker te gaan brallen en zuipen of kun je hier echt op hoogwaardig niveau studeren?

Grapig
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 06-02-2010, 14:10
MizZoo
MizZoo is offline
Ze hebben een goede naam. Maar als je echt ambitieus bent, en toch een berg geld gaat uitgeven, kun je net zo goed naar een prestigieuze universiteit in het buitenland. (bijvoorbeeld Londen).
Volgens de Financial Times Business School Rankings zie ik trouwens dat Erasmus hoger staat dan Nyenrode. Die rankings moet je natuurlijk altijd met een korrel zout nemen, maar het zegt toch wel wat.

http://rankings.ft.com/businessschoo...chool-rankings
http://rankings.ft.com/businessschoo...chool-rankings
Met citaat reageren
Oud 06-02-2010, 15:03
AzN
AzN is offline
Ik wilde in eerste instantie ook naar de uni van Nyenrode, maar m'n coördinator op 't VWO zei (heel subtiel) dat daar voornamelijk domme rijkeluiszoontjes op zaten .
Oud 07-02-2010, 11:27
Grapig
Grapig is offline
Weet er ook iemand of die 37000 inc. de huur van de huizen is enzo
Met citaat reageren
Oud 08-02-2010, 23:13
Femic
Femic is offline
Mijn broer is er afgestudeerd en is allesbehalve een dom rijkeluiszoontje. Toelatingsprocedure is vrij streng en je moet echt wel iets kunnen. Daarnaast is het echt wel hard werken, niet te vergelijken met een 'reguliere' master (als ik om me heen kijk bij vrienden die het laatste doen). Het is echter wel echt een ballerig sfeertje ja, iedereen daar wordt lid van de (behoorlijk corporale) studentenvereniging, want anders mis je het sociale leven totaal, alles gebeurt in/via die vereniging. Maar dat maakt de band tussen de studenten wel sterker. Mijn broer heeft er iig een mooie tijd gehad, veel geleerd en een goed diploma aan overgehouden - werk vinden is voor de gemiddelde Nyenrode-afgestudeerde niet zo'n probleem, zelfs niet in crisistijd. (Als ik op mijn broers afstudeerjaar mag afgaan tenminste.)
Oud 09-02-2010, 19:32
Grapig
Grapig is offline
Citaat:
Mijn broer is er afgestudeerd en is allesbehalve een dom rijkeluiszoontje. Toelatingsprocedure is vrij streng en je moet echt wel iets kunnen. Daarnaast is het echt wel hard werken, niet te vergelijken met een 'reguliere' master (als ik om me heen kijk bij vrienden die het laatste doen). Het is echter wel echt een ballerig sfeertje ja, iedereen daar wordt lid van de (behoorlijk corporale) studentenvereniging, want anders mis je het sociale leven totaal, alles gebeurt in/via die vereniging. Maar dat maakt de band tussen de studenten wel sterker. Mijn broer heeft er iig een mooie tijd gehad, veel geleerd en een goed diploma aan overgehouden - werk vinden is voor de gemiddelde Nyenrode-afgestudeerde niet zo'n probleem, zelfs niet in crisistijd. (Als ik op mijn broers afstudeerjaar mag afgaan tenminste.)
Hoe heeft hij dat dan gedaan met financiering?
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten