![]() |
|
Verwijderd
|
Hallo all,
In september 2007 heb ik een HP Pavilion DV9595ED gekocht. Destijds het absolute topmodel van HP voor een bedrag van maarliefst €1799,-. In het voorjaar van 2008 kreeg ik problemen met de videokaart, vooral warmteproblemen. Na enig zoeken online bleek dat ik niet de enige was met dit probleem maar dat zo'n beetje alle nVidia kaarten op 55nm en 65nm in vooral HP laptops ernstige problemen hadden hiermee. In april heb ik mijn laptop aangemeld voor reparatie en op vrijdag werd deze opgehaald en de woensdag erop kreeg ik hem terug. De oververhittingsproblemen waren toen verdwenen. Sinds afgelopen oktober echter, is het probleem er weer, maar de garantie was verlopen. Zoals op http://hplies.com/viewtopic.php?f=9&t=276 te lezen is ben ik niet de enige. Sinds een week crasht de laptop nadat de drivers van de videokaart geïnitialiseerd zijn (veilige modus doet het dus wel) en doet dit op alle besturingssystemen die ik geprobeerd heb. Werken in 640x480 is nou niet bepaald prettig dus ik heb het apparaat aan de kant moeten zetten. Vorige week heb ik een reparatieaanvraag bij HP gedaan. Vanochtend werd ik gebeld dat de definitieve kosten hiervoor €437,- excl btw zullen bedragen. Dat is dus €520,- oftewel de prijs van een redelijke nieuwe laptop. Welke weg zou ik kunnen bewandelen om mijn product toch gerepareerd te krijgen zonder dit belachelijke bedrag te hoeven betalen? Ik weet namelijk nu al zeker dat HP iedere verantwoordelijkheid (want buiten de garantie) van zich af zal schuiven terwijl ik vind dat de levensduur van een laptop toch minimaal 4 jaar moet zijn (ik heb zelf pas vervanging gepland in december 2011) en als er nou een harddisk kapot zou gaan zou ik dat snappen, maar een niet bewegend onderdeel als een grafische kaart (die ik ook niet martel omdat ik praktisch geen spelletjes speel) zou het toch langer dan dit moeten uithouden. Lucky Luciano naamzoek? |
Advertentie | |
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Het is lastig te zeggen hoe lang een laptop mee moet gaan, omdat er zoveel verschillende manieren zijn om er mee om te gaan. HP zal waarschijnlijk zeggen dat je hem niet altijd moet verschouwen op de fiets en niet dag en nacht moet laten aanstaan. Dat wordt duw en trek werk..... |
![]() |
||||||
Verwijderd
|
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
![]() |
|||
Verwijderd
|
Citaat:
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Is wel mobiel werken, maar toch slecht voor je laptop. |
![]() |
|
Verwijderd
|
Dit gebeurt heel vaak en mensen weten dit ook niet, dat de winkels zich schuilen achter de garantie termijnen, die ze zelf stellen, maken..maar gewoon niet bestaan.
Men biedt soms zelfs garantietermijnen aan te verlengen, maar dit is volgens de wet, verkapte diefstal...(althans, ik dacht daar laatst over na, achteraf vond ik het wiel opnieuw uit), vanwege men conform-regels moet hanteren(7:huppeldepup, ergens begin van het wetboek 7 BW), dat levensverwachting van een product, de garantie termijn is. een laptop moet 4 jaar mee gaan volgens mij, dus men moet gewoon volledig de prijs vergoeden..tadam |
![]() |
||||
Verwijderd
|
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
![]() |
||||
Verwijderd
|
Citaat:
Citaat:
![]() ![]() Citaat:
|
![]() |
|
Verwijderd
|
[QUOTE=Lucky Luciano;30174490]Jawel hoor, maar je hebt buiten de garantie om nog meer rechten. Je mag de wettelijk garantie niet inperken, wel uitbreiden.
Dat klopt Dude, zoek eens op wat diefstal is voordat je dat te pas en te onpas gebruikt ![]() ![]() Haha, oplichting...beter? ![]() Nee. Ja, oke...hangen aantal voorwaarden aan, bewijs en dergelijke |
![]() |
|||
Verwijderd
|
[QUOTE=kopmuntkip;30174514]
Citaat:
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
|||
Verwijderd
|
Citaat:
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
[QUOTE=Lucky Luciano;30174544]
Citaat:
maar het is niet toegestaan, wat ik voorstelde, dat men bijv, 1 jaar winkelgarantie geeft en met extra betaling een extra winkelgarantie van bijv, 3 a 4 jaar, terwijl de levensduur 5 jaar is van het apparaat(dit staat gewoon vast). het zou toch onjuist zijn, dat na een jaar van gebruik, bij verwachting van een levensduur van 5 jaar, het stuk zou gaan en je zou moeten betalen voor een product dat niet eens deugt binnen dat jaar. Nee ![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Volgens tweakers.net is de levensduur van een laptop altijd verschillend. Sommige zijn gewoon steviger dan anderen, andere gaan er veel rustiger mee om, en zo al met al is het vrijwel niet in te schatten hoe lang een laptop ongeveer mee moet gaan. Nou is 4 jaar best te doen natuurlijk, het probleem is, dat heel veel mensen het no way halen om 4 jaar dezelfde laptop bruikbaar te houden. Wat je dan simpelweg krijgt is een verschil in mening over hoe lang een product mee dient te gaan. Jij zegt 4 jaar. Hp zegt 3 jaar. Feitelijk zal je best gelijk hebben, maar zolang HP dat niet doet zou je het via een rechter moet spelen, wat waarschijnlijk duurder gaat worden dan de gewone reparatie. Bovendien is HP een groot bedrijf, tegen een enkele consument gaan ze een proces gewoon rekken totdat jou geld op is, voor hun totale bedrijfskosten maken die 200 extra advocaat uren toch geen drol uit, voor jou wel. Het is een extreem oneerlijke manier van 'het recht voeren', maar komt helaas wel voor. Iedereen die hier post over de werkelijke garantie die langer is dan 2 jaar, en extra bijkoop garantie van een jaar tegen extra betaling 'dat dat oneerlijk is omdat het je wettelijke garantie beperkt' ed heeft gelijk. In de praktijk is het echter zo niet geregeld. De gemiddelde telefoniste bij de helpdesk zal dat ook niet weten en je gewoon niet gratis een reparatie geven. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
[QUOTE=kopmuntkip;30174728]
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Wat daarna gebeurd, na gemiddelde levensjaar van zo'n apparaat; doet er niet aan toe en heb je inderdaad gelijk. http://www.consumentenautoriteit.nl/...jkoop_garantie |
![]() |
||||
Verwijderd
|
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
![]() |
|||
![]() |
Citaat:
Citaat:
HP kan net zo hoog en laag springen als jou. Maar zolang zij simpelweg niet zeggen OK, we repareren hem gratis ben jij toch geen de gene die geld moet overschrijven óf andere, meer juridische, maatregelen moet gaan nemen, ongeacht van wat de wet zegt. Het idee dat je rechten in de praktijk worden nageleefd en uitgevoerd zonder slag of stoot is volledig onjuist. Tuurlijk moeten ze dat ding repareren, maar bij hun protecollen staat van niet, het is aan jou om dat complete bedrijf dan aan te vechten, en 99.9% van de mensen doet dat niet, en van die mensen die het wel doen lukt de helft het ook niet, dat is voor hun veel goedkoper dan iedereen hun (gerechtigde) reparatie te geven. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
Advertentie |
|
![]() |
|
Verwijderd
|
Ah zoals ik al dacht:
http://www.kieskeurig.nl/document/A1...2574AB00374E15 De verdeelsleutel die ik eerder al noemde is in principe van toepassing, behalve als de reparatie niet de levensduur van het apparaat verlengd. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
Advertentie |
|
![]() |
|
|