![]() |
|
Verwijderd
|
Ik zit er namelijk aan te denken om er eentje aan te schaffen, en wellicht hebben jullie suggesties. Niet dat ik het zo ontzettend druk heb of lui ben, maar mijn kat zeikt de hele dag om eten terwijl hij meer dan genoeg krijgt.
Wegsturen heeft geen zin, dus ik denk dat negeren de beste oplossing is. Helaas is het op sommige momenten niet mogelijk om hem te negeren. Ik woon namelijk in een soort van studioappartement en als ik hem 's nachts in de wasruimte zet (genoeg ruimte en ramen hoor) begint hij tussen 4 en 6 lawaai te maken. Dat is dus geen optie De laatste tijd hebben we hem 's nachts in de woon-/slaapruimte. Dan heeft hij in ieder geval genoeg ruimte. Maar evengoed probeert hij 's ochtends vroeg alles om aandacht te krijgen; over mijn hoofd lopen, zijn nagels in mijn voeten zetten en vlak bij mijn oor heel hard miauwen. Omdat het ondoenlijk is om hem op dit soort momenten te negeren, geef ik hem meestal maar eten en probeer nog een paar uur slaap te pakken, wat vaak niet lukt. Net als bij kleine kinderen moet je bij katten uitermate consequent zijn. Momenteel is hij dus zo geconditioneerd dat vervelend gedrag beloond wordt, want hij krijgt uiteindelijk toch wel zijn eten. 's Avonds een grote voerbak neerzetten heeft geen zin, want hij vreet alles in één keer leeg. Met een voederautomaat hoop ik er voor te zorgen dat hij die koppeling loslaat, mij niet meer als zijn "voeder" ziet en me 's ochtends tot een uurtje of half 8 met rust laat. Ik zit hier aan te denken, maar vind het nogal prijzig: http://www.zooplus.nl/shop/katten/vo...pet_mate/26004 Hopelijk kunnen jullie me helpen. |
Advertentie | |
|
![]() |
|
Is die goedkopere van 35 euro die er onder staat niet al voldoende? Die heeft ruimte voor 2 maaltijden ipv 5, maar dat moet ook wel voldoende zijn lijkt me dan.
|
![]() |
|
|