Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Flora & Fauna
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 28-01-2010, 18:34
Verwijderd
Ik zit er namelijk aan te denken om er eentje aan te schaffen, en wellicht hebben jullie suggesties. Niet dat ik het zo ontzettend druk heb of lui ben, maar mijn kat zeikt de hele dag om eten terwijl hij meer dan genoeg krijgt.

Wegsturen heeft geen zin, dus ik denk dat negeren de beste oplossing is. Helaas is het op sommige momenten niet mogelijk om hem te negeren. Ik woon namelijk in een soort van studioappartement en als ik hem 's nachts in de wasruimte zet (genoeg ruimte en ramen hoor) begint hij tussen 4 en 6 lawaai te maken. Dat is dus geen optie

De laatste tijd hebben we hem 's nachts in de woon-/slaapruimte. Dan heeft hij in ieder geval genoeg ruimte. Maar evengoed probeert hij 's ochtends vroeg alles om aandacht te krijgen; over mijn hoofd lopen, zijn nagels in mijn voeten zetten en vlak bij mijn oor heel hard miauwen.

Omdat het ondoenlijk is om hem op dit soort momenten te negeren, geef ik hem meestal maar eten en probeer nog een paar uur slaap te pakken, wat vaak niet lukt.

Net als bij kleine kinderen moet je bij katten uitermate consequent zijn. Momenteel is hij dus zo geconditioneerd dat vervelend gedrag beloond wordt, want hij krijgt uiteindelijk toch wel zijn eten.

's Avonds een grote voerbak neerzetten heeft geen zin, want hij vreet alles in één keer leeg. Met een voederautomaat hoop ik er voor te zorgen dat hij die koppeling loslaat, mij niet meer als zijn "voeder" ziet en me 's ochtends tot een uurtje of half 8 met rust laat.

Ik zit hier aan te denken, maar vind het nogal prijzig:

http://www.zooplus.nl/shop/katten/vo...pet_mate/26004

Hopelijk kunnen jullie me helpen.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 29-01-2010, 08:35
dianaotten
dianaotten is offline
Ik denk dat ze het gewoon fijn vinden wanneer ze eten of iets anders krijgen. Mijn konijnen staan ook elke minuut van de dag te springen voor iets lekkers of gewoon eten. Ik ga ze dan altijd aaien,beetje praten..en ze krijgen 's morgens en 's avonds gewoon een bakje eten. En drinken natuurlijk hangt er altijd. En hooi
Met citaat reageren
Oud 29-01-2010, 08:52
miekmuis
miekmuis is offline
Sorry, maar wat een geweldige kat

Verder is dit ook wel een hele luxe bak. Ik er niet iets zonder zo'n koelsysteem waar je gewoon droge brokjes in kunt doen? Zou het even bij een dierenwinkel navragen. Je kat constant vlees geven lijkt me geen goed idee. Als die er niet is is het maar net wat je nachtrust je waard is
Oud 29-01-2010, 12:44
drukknoopje
drukknoopje is offline
Ik heb wel 's hele simpele gezien voor ongeveer twee tientjes bij de dierenwinkel. Heb er zelf geen, want onze kat zeurt alleen om eten als het op is (hij heeft gewoon altijd brokjes staan).
Oud 29-01-2010, 16:11
Alice Rosenbaum
Alice Rosenbaum is offline
Citaat:
Sorry, maar wat een geweldige kat

Verder is dit ook wel een hele luxe bak. Ik er niet iets zonder zo'n koelsysteem waar je gewoon droge brokjes in kunt doen? Zou het even bij een dierenwinkel navragen. Je kat constant vlees geven lijkt me geen goed idee. Als die er niet is is het maar net wat je nachtrust je waard is
Het is ook mijn kat, dus ik reageer hier ook even.

Hij krijgt sowieso nooit vlees van ons, alleen maar royal canin kitten 36 en af en toe tonijn op waterbasis. De brokjes kunnen dus ook prima in die kattenbak.

En dat van de dierenwinkel gaan we zeker doen.
Met citaat reageren
Oud 30-01-2010, 10:41
AlopiA
AlopiA is offline
Is die goedkopere van 35 euro die er onder staat niet al voldoende? Die heeft ruimte voor 2 maaltijden ipv 5, maar dat moet ook wel voldoende zijn lijkt me dan.
Reageren

Regels voor berichten