Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / De Kantine
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 28-02-2010, 19:16
Uice
Uice is offline
En dan bedoel ik echt vrienden, niet mensen die weleens op je verjaardag zijn geweest of studiegenoten waar je goed mee op kunt schieten. Liefdesrelaties apart noemen.

Ik heb er zeven en mijn vriendin. Zeven vind ik wel een mooi getal. Er zijn wel meer mensen die ik weleens vriend noem, maar die zie ik dan maar twee keer per jaar ofzo, dat telt niet echt.

Laatst gewijzigd op 28-02-2010 om 19:31.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 28-02-2010, 19:28
Bright Blue
Bright Blue is offline
Ik heb er één en dat is mijn vriendje.

Verder heb ik ook nog 2 goede vriendinnen, maar op dit moment loopt dat even niet.
Oud 28-02-2010, 19:36
Verwijderd
Ik ga zo rond de 15/20 mensen echt actief mee om. Dus dan bedoel ik minimaal 1 keer in de drie weken afspreken dat lijkt me wel een goede indicatie voor een vriendschap. Mensen waar ik zo af en toe koffie drink of een uitga zijn er wel veel meer maar die beschouw ik niet als vrienden maar meer kenissen.
Met citaat reageren
Oud 28-02-2010, 19:36
Verwijderd
Ik ook 7, waarvan 6 die samen in mijn vriendenkring zitten en 1 los daarvan die ik ken van mijn studie en regelmatig zie.

Daarnaast nog wel een groot aantal via-via kennissen, maar die noem ik geen vrienden want die zie ik sporadisch.
Met citaat reageren
Oud 28-02-2010, 19:49
Verwijderd
Een beste vriend, waar het nu weer even kut mee is. Geen idee hoe dat gaat aflopen.
En verder nog een vriend, twee vriendinnen, en ik beschouw mijn nichtje en mijn middelste zusje ook wel echt als goede vriendinnen.

En verder nog een sociaal leven als in; collega's, huisgenoten, oudstudiegenoten, andere mensen, waar ik ook wel regelmatig mee omga, maar waar ik niet van alles mee deel ofzo.
Met citaat reageren
Oud 28-02-2010, 19:51
Sherlock
Sherlock is offline
Ik heb 5 echte vrienden waarvan ik er een helaas maar weinig zie omdat hij verhuisd is. Verder heb ik nog een hele hoop stapmaatjes en kennissen. Met mijn broertje kan ik het ook super goed vinden
Oud 28-02-2010, 21:09
Cherry Springs
Cherry Springs is offline
Ik heb 7 echte vrienden die ik regelmatig zie of spreek en dat dan ook leuk vind. Vier vriendinnen die wel tot mijn schoolvriendenkring behoren maar waar ik minder vaak mee omga en waarbij ik ook wel eens twijfel of ik ze wel of niet zal uitnodigen naar dingen die ik met mijn andere vrienden doe.
Daarnaast ook nog een vriendje en een hoop via-via kennissen, mensen die ik op school spreek en die ook gezellig zijn maar waar ik niet een weekend weg zou willen ofzo.
Oud 28-02-2010, 21:23
Verwijderd
Ik vind het altijd lastig, die definitie. Of nouja, ik heb een vriend, als in significant other, dat is allemaal duidelijk. Maar dan? Ik zou denk ik aan twee mensen, als het acuut nodig zou zijn, een nier geven. Of een stuk lever, of zulk soort zaken. Er zijn drie mensen (inclusief die twee) die ik zou vertrouwen met mijn leven/een groots geheim dat absolute levenslange geheimhouding vereist/etc. Maar er zijn vier mensen (inclusief die drie) voor wie ik eventueel mijn leven zou wagen. En elf mensen (inclusief die vier) die ik comfortabel 'vrienden' noem, die ik lang ken, van wie ik persoonlijke dingen weet en andersom, waar ik weleens mee op vakantie ga, enzovoort. Zeventien mensen (inclusief die elf) die ik vaak/regelmatig zie en waar ik veel mee bespreek, ook weleens persoonlijke zaken, maar van wie ik niet allemaal weet of ik ze (al/nog/überhaupt) vrienden kan noemen of niet. En dan nog talloze kennissen, STAPMAATJES en goede bekenden.

Ik tel mijn ouders trouwens niet mee in dat bovenstaande, ondanks dat sommige dingen ook voor hen gelden.

Laatst zei ik tegen een zwangere kennis/goede bekende/ehhhh van 'nohh als iemand anders in mijn vriendenkring zwanger raakt dan zal het me allemaal niks meer kunnen boeien want ik zie 't bij jou nu voor het eerst, daarna is het vast minder interessant' en toen raakte ik vreselijk verlegen doordat ik 'vriendenkring' had gezegd. Het was allemaal heel oncomfortabel. Voor mij dan, ik denk niet dat ze er veel van merkte en anders was ze ongetwijfeld hooguit gevleid, zoals dat gaat. Maar toch. Ik wil dat zulk soort dingen gewoon gaan met levels en experience points enzo, dat is veel overzichtelijker.
Met citaat reageren
Oud 28-02-2010, 21:23
Philosophy
Philosophy is offline
Ik heb 9 echte vrienden die ik ook regelmatig spreek en zie en die echt voor mij klaarstaan als ik zelf even geen goede vriendin kan zijn voor hen. Daarbij heb ik nog heeeel veel mensen waarmee ik omga, maar waarbij ik niet tot nauwelijks echt persoonlijke dingen vertel. Toch kan ik er heel erg mee lachen en hele fijne avonden en dagen mee hebben.
Dan heb ik nog m'n vriend en m'n broer beschouw ik ook echt als een vriend.
Met een heleboel collega's ga ik leuk om, via-via kennissen ook en ik kan het bijzonder goed vinden met de vriend van 1 van m'n beste vriendinnen.
Oud 02-03-2010, 09:46
Tink*
Tink* is offline
Ik heb 13 echte vrienden. Tien als vriendengroepje, maar ik kan met allemaal afzonderlijk ook vanalles doen en ik zou ze echt alles toevertrouwen en zij staan voor me klaar. Daarnaast nog m'n beste vriendin van de middelbare school en twee studievriendinnen. Deze zijn echte vrienden. Ik heb nog meer studievrienden (van Nederlands en scandinavistiek) en kennissen, maar die reken ik toch wel tot het kringetje daarbuiten. Ik zou sommige echt wel wat toevertrouwen en ik spreek ze ook vaak, maar het is toch net niet dat je echt als vriendin dingen gaat doen. Maar ik vind het wel fijn dat ik best veel kennissen heb en daaromheen ook nog weer een kringetje van bekenden waar ik ook wel lol mee kan hebben en gewoon oude vrienden/huisgenoten waar het contact mee verwaterd is horen daar ook een beetje bij. Ik ben qua vriendschappen een gelukkig mens.
Oud 02-03-2010, 10:47
Rationeel
Rationeel is offline
7 échte vrienden en dan loopt het exponentieel uit naar meer kennissen, nog meer vage kennissen en half kroeggaand delft als vage bekenden
Met citaat reageren
Oud 02-03-2010, 11:08
Verwijderd
Poeh wat hebben jullie allemaal veel vrienden.
Met citaat reageren
Oud 02-03-2010, 11:11
MTpower
MTpower is offline
Vrienden die je 's nachts uit hun nest kunt bellen als je in de shit zit en die dan ook voor je klaar staan? 2
Mensen waar je vaak mee omgaat? stuk of 11
Oud 04-03-2010, 19:21
Bright Blue
Bright Blue is offline
Citaat:
Poeh wat hebben jullie allemaal veel vrienden.
Oud 07-03-2010, 17:36
Chicaa<3
Chicaa<3 is offline
Ik heb er 6, maar 5 ervan zie ik de laatste tijd niet meer supervaak...
Met citaat reageren
Oud 07-03-2010, 18:27
Lorelei
Lorelei is offline
Hm. Lastig. Ik vertrouw mensen al snel en ik zou voor veel mensen klaarstaan als ze me 's nachts uit bed zouden bellen omdat ze problemen hebben dus dat is misschien niet de beste maatstaf. Maar wat dan wel? Er zijn mensen die ik wekelijks zie maar die ik toch als minder goede vrienden beschouw dan een vriend die ik ongeveer 1x per jaar zie.

Edit: Ik geloof dat ik eruit ben. Ik heb 2 goede vrienden. Dat zijn mensen met wie ik bevriend zou zijn in alle omstandigheden (als we niet dichtbij elkaar in de buurt zouden wonen, als een van ons kinderen zou krijgen, etc).
Er zijn wel meer mensen aan wie ik vanalles toe zou vertrouwen en die mij mogen bellen midden in de nacht. Maar van wie ik niet zeker weet of het ook een blijvende vriendschap zou zijn als we niet meer dezelfde studie deden bijv.
Oud 07-03-2010, 20:55
Toneless
Toneless is offline
Ik heb 4 'echte' vrienden. Die zie ik dus minimaal 2 keer per week. Maar ik heb ook nog een aantal vrienden op school, maar die zie ik alleen op school omdat zij fucking ver weg wonen.
Oud 07-03-2010, 21:15
Verwijderd
Twee vriendinnen doe in de buurt wonen en die ik regelmatig zie. Een vriendin die iets verder weg woont en die ik met enige regelmaat zie maar regelmatig online spreek. Twee vrienden die ver weg wonen en die ik niet vaak zie. Een vriendin die erg ver weg woont en die ik zelden zie. Een aantal mensen die of vrienden aan het worden zijn, of dat waren maar die ik echt niet vaak mee zie, of die heel fijn zijn als ik ze zie maar die ik ergens ook wel kan missen, of die simpelweg te ver weg wonen om contact mee te onderhouden (want met te veel mensen internetvriendjes zijn is niet echt te doen/leuk.) Kennissen in de buurt zoek ik nog.
Met citaat reageren
Oud 08-03-2010, 11:20
Henck
Henck is offline
Ik heb veel onzichtbare vrienden in m'n hoofd jwz
Met citaat reageren
Oud 08-03-2010, 12:56
Nona
Nona is offline
Ik vind het lastig onderscheid maken. Behalve mijn vriend, ik denk 7.

Vier daarvan zijn van mijn lowlands clubje, we wonen ver uit elkaar maar zien elkaar toch met enige regelmaat. Twee van hen (een stel) worden waarschijnlijk ceremoniemeesters op onze bruiloft (als ze dat willen), één komt regelmatig helpen met klussen (en overweegt mijn vriend als getuige) en de vierde bungelt er een beetje bij, weet dat hij erbij hoort en alles kan zeggen, maar doet er altijd heel lang over om te vertellen wat er echt in hem omgaat (eerst drie keer bellen met domme smoezen, en dan pas de vierde keer het verhaal eruit, sukkeltje). Allemaal lieve vriendjes, allemaal heel verschillend maar toch past het wel een beetje bij elkaar.

De rest komt er een beetje los bij. Eén spreek ik heel weinig (allebei druk) maar alles is wel direct helemaal prima als we elkaar eens zien en dan is alles direct weer bij het oude. De andere twee ken ik van mijn studie en zie ik vaker maar dan meestal minder lang, met hen kan ik ook heel veel delen, al zijn dat vaker de recentere dingen dan dingen uit het verleden.
Elkaar wakker bellen doen we weinig, maar het zou eventueel wel kunnen.
Oud 08-03-2010, 19:06
marrel
marrel is offline
Mijn vriendengroep bestaat uit 7 mensen waarvan ik van 5 wel durf te zeggen dat het echt goede vrienden zijn die ik vertrouw en waarbij ik me op mijn gemak voel, en daar zijn er weer 3 de beste van die ik ook het liefst bel als er wat is ofzo. Dan zijn er links en rechts nog wat losse mensen waar ik zo ieder m'n eigen dingen mee doe.
Oud 08-03-2010, 19:12
Verwijderd
weinig echt goede vrienden
Met citaat reageren
Oud 08-03-2010, 22:45
Verwijderd
23, echt waar, twee keer nageteld ik ben dan ook heel gelukkig met al die fijne lieve personen <3
'echte vrienden' criteria: mensen die ik midden in de nacht nog zou kunnen bellen als er iets is, waarbij ik mezelf kan zijn, die mij echt door en door kennen, die ik elke week zie, waar ik echt over 1001dingen mee kan praten, waar ik veel mee beleefd heb, die ik intensief gesproken heb, waar ik veel voor zou opgeven, en zij voor mij

waarvan ik er ééntje heel weinig zie omdat ze in Engeland is gaan wonen
Met citaat reageren
Oud 08-03-2010, 22:55
Trimm Trabb
Trimm Trabb is offline
Pfoe, lastige vraag. Er is wel een grote groep gasten die ik ken sinds de middelbare school en waar ik nog zeer regelmatig mee omga. En door hun ken ik ook weer andere mensen die ik daardoor nu ook zie als vrienden. Er zit ook maar 1 andere chicz0r in de vriendengroep en dat is mijn bff.
En dan heb ik nog 1 andere vriendin, maar die kent heel mijn vriendengroep niet en ik zie haar echt maar een paar keer per jaar, omdat we altijd clashende roosters hebben, maar we houden al 9 jaar contact en ik kan altijd bij haar terecht, dus ik zie haar ook als een vriendin.
Ik denk dat het er bij elkaar een stuk of 7 zijn.
Daarbuiten ken ik natuurlijk ook nog een hele hoop mensen die ik zie op m'n studie of op feestjes van vrienden, maar dat zijn niet de mensen die ik bel om mee uit te gaan ofzo. Dat zijn meer goede kennissen ofzoiets.
Reageren

Regels voor berichten