Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 17-03-2010, 14:15
Verwijderd
Ik zit in de 3de Havo.

Een jongen deed altijd al een beetje ruig tegen me maar ik het kon me niet veel boeien. Maar de laatste tijd vondt hij het wel grappig om echte klote geintjes bij me uit te halen zoals me lopen uitschelden en me proberen voor lul te zetten.

Maar het probleem komt nu:

Die jongen ging vandaag tijdens engels de hele tijd ruig tegen me doen en toen liep die op me af en zei die: Ik ga je in elkaar slaan. Ik zei: Mijn overleveings kansen zijn net zo groot als die van me oma en geloof me mijn oma is al 5 jaar dood. Iedereen lachtte hem toen uit en toen begon die op me borst te slaan en nog een paar keer. Toen brak het bij mij los en gaf ik hem een kopstoot op z'n neus alleen hij heeft daardoor nu een best zware kneuzing aan zijn neus morgen gaan ze bespreken of ik terecht was om dit te doen.... Wat vinden jullie?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 17-03-2010, 15:32
Thedutchguy
Thedutchguy is offline
uhm.. wij zijn zelfde leeftijd en ik had het anders aangepakt
Niet tijdens schooltijd teminste..
maar ik zou als ik jou was je excusses aan bieden waar iedereen bij is... dan is het meestal goed in de oog van de congierces
Met citaat reageren
Oud 17-03-2010, 15:36
I C U
I C U is offline
Tja, als die goser je al de hele tijd aan het treiteren was... Kijk, ik snap waarom je het gedaan hebt, in mijn tijd heb ik ook iemand van z'n fiets getrokken en tegen de grond aan geduwd omdat ik zijn gezeik zat was. Nooit meer last van 'm gehad, trouwens, maar oké.

Je hebt in elk geval voldoende getuigen om te laten zien dat jij het niet uitgelokt hebt. Als je zegt: natuurlijk had ik anders moeten reageren, maar hij lokte mij uit en daarnaast is hij de laatste tijd écht vervelend bezig geweest *voorbeelden*.

Excuses aanbieden is overigens wel op z'n plaats: 'Sorry van je neus, dat had ik niet zo bedoeld'.
Oud 17-03-2010, 15:37
Volk
Volk is offline
Haha, wat een sukkel dat hij nog gaat slaan nadat je tegen hem zegt dat je geen kans maakt tegen hem. Morgen gewoon rustig je verhaal doen en duidelijk erbij zeggen dat jij je pas verweerde nadat je werd aangevallen. Vertel er ook bij dat hij je al eerder bedreigde en dat het zijn opzet was jou te slaan.
Met citaat reageren
Oud 17-03-2010, 16:37
Verwijderd
Wat volk zegt. Excuses maken heeft niet de minste zin, dus dat kun je lekker laten
Met citaat reageren
Oud 17-03-2010, 16:42
Verwijderd
Citaat:
Ik zei: Mijn overleveings kansen zijn net zo groot als die van me oma en geloof me mijn oma is al 5 jaar dood.
uhh.

Voor de rest natuurlijk heel goed gedaan.
Met citaat reageren
Oud 17-03-2010, 17:42
Egoconstructie
Egoconstructie is offline
Tja mannen moeten natuurlijk wel gewoon mannen blijven. Soms moet er even geslagen worden omdat praten niet helpt. Dan is het gelijk duidelijk en klaar. Opgekropte woede zou jou veel meer schade doen terwijl hij daar niks van zou merken.
Ik zou zeggen dat er geen probleem is, dat probleem heb jij opgelost.
Oud 17-03-2010, 17:51
gurl19
gurl19 is offline
Ik denk dat je op deze manier hebt voorkomen dat je het slachtoffer wordt van pestgedrag.

Een echte kerel zou nog wel even sorry zeggen
Met citaat reageren
Oud 17-03-2010, 18:10
Verwijderd
Een echte kerel zou geen woorden meer vuil maken aan die hangjas.
Met citaat reageren
Oud 17-03-2010, 19:47
drukknoopje
drukknoopje is offline
Citaat:
Ik denk dat je op deze manier hebt voorkomen dat je het slachtoffer wordt van pestgedrag.

+1
Oud 17-03-2010, 20:14
metallica
metallica is offline
Citaat:
Ik zou echt geen excuses maken. Had die gast 'm maar niet zo moeten treiteren en waarschijnlijk laat hij het er nu wel bij. Hehe, wat stoer proberen te doen, door iemand anders te pesten, maar dan zelf de klappen krijgen
Oud 17-03-2010, 22:28
SiemdeCyper
SiemdeCyper is offline
Wat een assholl zeg, hij voelt zich wel heel erg door jou bedreigd dat hij zo veel energie in je steekt.

Inderdaad heel rustig uitleggen wat er is gebeurd. Waren er mensen bij? Vrienden van jou die het hebben gezien? Laat ze desnoods ook hun zegje doen. En excuses maken kan wel helpen. In de zin van: sorry, wellicht had ik er beter aan gedaan om op een andere manier te reageren, maar ik word niet graag door iemand in elkaar gemept.

Ik denk als je heel overstuur vol gaat houden dat jou niets valt te verwijten, docenten eerder denken dat je minstens zo'n gefrustreerde puber bent en dat je toch schuld hebt .
Met citaat reageren
Oud 18-03-2010, 00:04
MiBe
MiBe is offline
Citaat:
Een echte kerel zou geen woorden meer vuil maken aan die hangjas.
Inderdaad, en als je het al doet doe het dan zo: "Sorry" *nog een kopstoot* "Sorry"
Oud 18-03-2010, 12:41
Verwijderd
Nou jongens het gesprek is geweest en ik heb goed nieuws!

Aangezien die jongen al meer aantekeningen in zijn dossier had staan van pesten enz. Kreeg ik gelijk en krijgt die jongen nog een aantekening in zijn dossier en ik alleen maar 2 uur strafklas
Met citaat reageren
Oud 18-03-2010, 12:49
Volk
Volk is offline
Fijn om te horen/lezen
Met citaat reageren
Oud 18-03-2010, 12:53
Verwijderd
2 uur straf? omdat je eigen verdedigt? haha
Met citaat reageren
Oud 18-03-2010, 12:59
Volk
Volk is offline
Hij had zich natuurlijk niet mogen verdedigen. Dat zien ze het liefst op school.
Met citaat reageren
Oud 18-03-2010, 13:15
Verwijderd
Citaat:
2 uur straf? omdat je eigen verdedigt? haha
Die jongen viel hem aan met woorden, hij verdedigde zich met fysiek geweld. Dat kun je als school gewoon niet door de vingers zien, want pubers die dan wél straf krijgen als ze geweld gebruiken pikken dat dan niet meer omdat iemand anders geen straf kreeg.

Ik vind dit een mooie oplossing van de school, een lichte straf voor het vechten maar geen aantekening omdat ze begrip hebben voor de reden dat je hem die kopstoot gaf.
Met citaat reageren
Oud 18-03-2010, 13:17
Verwijderd
Citaat:
Die jongen viel hem aan met woorden, hij verdedigde zich met fysiek geweld.
Helemaal niet? ;o
Met citaat reageren
Oud 18-03-2010, 13:18
sabrosa
sabrosa is offline
Die jongen had hem al een paar keer op zijn borst geslagen hoor, dus hij viel hem niet alleen aan met woorden. De TS heeft alle recht gehad om die knul even duidelijk te maken dat hij niet in is voor dit soort fratsen.
Oud 18-03-2010, 13:19
Verwijderd
Oh daar had ik dan overheen gelezen, sorry.
Met citaat reageren
Oud 18-03-2010, 15:42
I C U
I C U is offline
Mjah, ze keuren fysiek geweld af, dus dat ze straf geven, is logisch. Ben wel benieuwd wat ze met al die aantekeningen bij die andere knul doen, want als het bij een aantekening blijft, is dat ook niet heul spannend...
Oud 18-03-2010, 18:04
Afwezignummer2
Afwezignummer2 is offline
na 60 aantekeningen krijg je een dag schorsing

Dus kan jij ook nog wel een aantekeningetje erbij krijgen, niet?
Buiten school nog ff een "babbeltje" met 'm? Zorg dat er meer dan een kneusing bij z'n neus komt?
Nee, grapje, hoor! Niet doen, mag niet
Maar voelt wel lekker hè, zo'n kopstoot geven?
Met citaat reageren
Oud 18-03-2010, 18:48
drukknoopje
drukknoopje is offline
Jemig, is dat echt waar Afwezignummer2? Want dan kun je rustig 59 kansloze acties doen...
Haha school is echt hopeloos.
Oud 18-03-2010, 20:40
fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Volgensmij is het wel minder dan 60 hoor! 6 ofzo?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 18-03-2010, 20:48
Dubbelendwars
Dubbelendwars is offline
excuses aanbieden , hoe lastig het ook is hoeft ook niet per sé gemeend te zijn
en dan hopen dat hij stopt
volgende x proberen in tehouden, ik zeg niet dat het onterecht is ik snap je wel. maar met geweld reageren is nooit de juiste optie. ookal voelt het fijn, ookal moet je je adrenaline kwijt. later heb je meer spijt.
Oud 19-03-2010, 09:05
On efil
On efil is offline
Citaat:
ookal voelt het fijn, ookal moet je je adrenaline kwijt. later heb je meer spijt.

Zal wel meevallen
Met citaat reageren
Oud 19-03-2010, 11:22
Verwijderd
Ik vraag me altijd af waar personen die zeggen dat geweld nooit de juiste optie is vandaan komen. Niet dat ik zelf nou uit zo'n ghetto kom maar ik heb wel een paar keer zelf situaties meegemaakt of gezien waar geweld de enige optie was.

Daarbij was geweld hierbij een hele goede optie. Niet veel, gewoon een klein beetje geweld in zn gezicht.
Met citaat reageren
Oud 19-03-2010, 13:00
Volk
Volk is offline
Citaat:
excuses aanbieden , hoe lastig het ook is hoeft ook niet per sé gemeend te zijn
en dan hopen dat hij stopt
volgende x proberen in tehouden, ik zeg niet dat het onterecht is ik snap je wel. maar met geweld reageren is nooit de juiste optie. ookal voelt het fijn, ookal moet je je adrenaline kwijt. later heb je meer spijt.
Wat is het nut van ongemeende excuses aanbieden? Ik denk dat die eenmalige klap in z'n gezin er eerder voor zorgt dat die jongen stopt dan valse excuses.
Met citaat reageren
Oud 19-03-2010, 13:04
Afwezignummer2
Hou je eer hoog en biedt 'm niet je excuses aan, als je 't nou écht meent, ok.
Met citaat reageren
Oud 20-03-2010, 10:34
KingKong
KingKong is offline
Toch vind ik het nog steeds raar dat je straf krijgt, je mag je toch verdedigen als je iemand anders je gaat slaan?
En 1 vraagje, heb je er spijt van dat je hem een kopstoot hebt gegeven, of heb je het gevoel dat het zijn verdiende loon was?
Met citaat reageren
Oud 20-03-2010, 15:02
Volk
Volk is offline
Citaat:
Toch vind ik het nog steeds raar dat je straf krijgt, je mag je toch verdedigen als je iemand anders je gaat slaan?
En 1 vraagje, heb je er spijt van dat je hem een kopstoot hebt gegeven, of heb je het gevoel dat het zijn verdiende loon was?
Je mag je inderdaad wel verdedigen maar je mag geen geweld gebruiken. Daarom heeft hij straf, omdat hij geweld gebruikte.
Met citaat reageren
Oud 20-03-2010, 15:28
Afwezignummer2
Citaat:
Je mag je inderdaad wel verdedigen maar je mag geen geweld gebruiken. Daarom heeft hij straf, omdat hij geweld gebruikte.
Maar wat als je nou gerapet wordt, dan is dat ook geweld toch? Dan mag je toch ook met een koekenpan gaan slaan?
Met citaat reageren
Oud 20-03-2010, 15:38
jacobdb
jacobdb is offline
goed dat je die gast op n lazer hebt gegeven. moest ie maar niet zo stom doen. ik snap wel dat de school je straf geeft want geweld tolereren ze natuurlijk niet. maar toch soms kan het verdomd handig zijn.
Oud 20-03-2010, 15:57
Verwijderd
Goed dat je hem een klap hebt verkocht, slecht dat ze je dan straf geven. Fysiek geweld is misschien niet toegestaan, maar het was zelfverdediging dus vind ik dat je dan geen straf hoort te krijgen.
Met citaat reageren
Oud 20-03-2010, 16:18
Volk
Volk is offline
Citaat:
Maar wat als je nou gerapet wordt, dan is dat ook geweld toch? Dan mag je toch ook met een koekenpan gaan slaan?
Dat is anders. De school moet wel laten merken dat geweld niet geduld wordt. Hij had namelijk ook weg kunnen lopen naar een docent of zo.
Met citaat reageren
Oud 21-03-2010, 00:06
Verwijderd
Citaat:
Niet.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten