Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Studeren
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 24-02-2010, 21:18
zeeprest
zeeprest is offline
Hai!

Iemand hier die de toelatingstoets 21+ HBO heeft gedaan, betreffende sociaal-juridische dienstverlening.

Ik heb me voor deze toets aangemeld bij de hoge school in Leiden, alleen konden (of wilden) ze me daar niet vertellen, waar de toets uit bestaat.
Er is me wel verteld door vrienden, dat de toets uit het eindexamen havo bestaat, weten jullie of dit klopt?

Wil me zo goed mogelijk voorbereiden, want ik wil deze toets uiteraard halen

Alle tips en adviezen zijn welkom!

Groetjes
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 25-02-2010, 20:42
Musiquefreak
Musiquefreak is offline
Volgens mij zijn alle toelatingstoetsen als je 21 + bent op elke opleiding ongeveer inhoudelijk hetzelfde.. Ik weet het niet zeker hoor, maar geloof het wel. Het is gewoon om te kijken hoe hoog je niveau ongeveer ligt, en of je inderdaad een beetje algemene kennis hebt op eindexamen-havo niveau.. Misschien als je een beetje googled op een 'normale' toelatingstest dat je al een beetje een idee kunt krijgen wat je kunt verwachten..

Succes!

Edit:

"Elke hogeschool richt het toelatingsonderzoek in naar eigen inzicht; er zijn geen landelijke afspraken of richtlijnen. Maar het doel van het toelatingsonderzoek is voor iedere hogeschool hetzelfde: achterhalen of jij qua kennis, inzicht en taalvaardigheid geschikt bent voor het hbo."
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten