Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Oude troep / Verkiezingen 2010

Topictools Zoek in deze topic
Oud 28-02-2010, 13:58
Uice
Uice is offline
Zeg het maar, waar gaat je stem naartoe? En noem ook je stad er even bij.

Ik zit te twijfelen tussen D66 en GroenLinks in Amsterdam.
Oud 28-02-2010, 14:03
Afwezignummer2
Afwezignummer2 is offline
Alleen voor gemeenten?
Helaas geen stemrecht, maar zou ook niet weten wat ik nou moet kiezen, al die gemeentenverkiezingen vind ik nogal niks hebben eigenlijk. Verdiep me er dan ook niet in.
Oud 28-02-2010, 14:19
Giles
Giles is offline
Stemwijzer zegt dat ik de Broederschapspartij moet kiezen, KiesKompas adviseert D66 voor Rotterdam. Ik ga in ieder geval niet voor de Broederschapspartij. Blanco is ook nog een optie.
Oud 28-02-2010, 14:28
Paz
Paz is offline
Ik ga niet stemmen, ondanks dat ik gewoon een stembiljetje in de bus krijg.
Oud 28-02-2010, 14:30
Hanneke
Hanneke is offline
Kieskompas zei dat ik ToN moest stemmen. :') Maar ik denk dat ik d66 ga stemmen.
Oud 28-02-2010, 14:51
Verwijderd
Ik heb betere dingen te doen dus ik sla deze verkiezingen over.
Oud 28-02-2010, 15:21
Verwijderd
Den Bosch. En ik vrees dat LH&R (Leefbaar 's-Hertogenbosch&Rosmalen) hoge ogen gaat gooien, evenals Trots op Nederland. Daarvan heb ik het programma gelezen. Op het eerste gezicht leuke ideeën, maar daar is nooit genoeg geld voor.
PvdA gaat dalen, ben ik bang.
Oud 28-02-2010, 15:22
Verwijderd
Ohja, en ik mag nog niet stemmen, dus mijn stem gaat nergens naartoe
Oud 28-02-2010, 15:40
Uice
Uice is offline
Citaat:
Den Bosch. En ik vrees dat LH&R (Leefbaar 's-Hertogenbosch&Rosmalen) hoge ogen gaat gooien, evenals Trots op Nederland.
ToN is echt helemaal niet meer populair.
Oud 28-02-2010, 15:48
Bright Blue
Bright Blue is offline
Groen Lings doet niet mee in deze gemeente!

Echt bale.
Oud 28-02-2010, 16:20
Verwijderd
Ik stem niet. Alleen maar vage standpunten, foute posters en kaa uu tee partijen die mijn stem niet verdienen.
Oud 28-02-2010, 16:49
marrel
marrel is offline
Ik twijfel nog heel erg tussen 2 partijen: Jong Uden, VVD/Leefbaar Uden... Naja heb nog heel even.
Oud 28-02-2010, 16:55
Verwijderd
GroenLinks, Tilburg.
Oud 28-02-2010, 17:03
Boompjess
Boompjess is offline
als ik mocht stemmen - groenlinks nijmegen
mijn ouders + broers stemmen ook GL. Ik heb het "met de paplepel ingekregen" om het zo maar te zeggen. bij kieswijzers komt er ook altijd GL of D66 bij mij uit
Oud 28-02-2010, 17:42
Verwijderd
Voor de gemeente kwam de stemwijzer uit bij de VVD... Maar dat doe ik dus niet. D66 zal het wel worden...
Oud 28-02-2010, 18:32
Balance
Balance is offline
Ik weet nog niet waar ik op ga stemmen 3 maart.
Ik overweeg D66, VVD en Gemeente Belangen Gouda.
Oud 28-02-2010, 18:59
Verwijderd
D'66, Amersfoort. SP heb ik geen zin meer in en verder zijn de overige partijen dikke rommel.
Oud 28-02-2010, 19:07
Fumble
Fumble is offline
Utrecht, PvdA.

Eigenlijk lid van D66, maar die vind ik lokaal te rechts en te populistisch. GroenLinks is wel heel erg eh, links, dus vandaar.
Oud 28-02-2010, 19:53
Pluis
Pluis is offline
Student en Stad, Groningen. Paste qua standpunten het beste bij me.
Oud 28-02-2010, 21:42
Rationeel
Rationeel is offline
Citaat:
Groen Lings doet niet mee in deze gemeente!

Echt bale.
groen wat?

ik ga d66 stemmen, delft
Oud 28-02-2010, 22:22
Martiño
Martiño is offline
Niet op STIP rationeel?

Ik weet het nog niet, waarschijnlijk PvdA/GL/D'66, iets in die richting.
edit: in Helmond dus.

Laatst gewijzigd op 01-03-2010 om 00:23.
Oud 28-02-2010, 23:34
Tink*
Tink* is offline
Groenlinks, Groningen.
Oud 01-03-2010, 06:47
Kitten
Kitten is offline
PvdA Wageningen waarschijnlijk, of anders D66 of VVD (hoewel ik met die laatste principele problemen heb)
Oud 01-03-2010, 07:32
ganralph
ganralph is offline
ik twijfel met TS mee tussen GL en D66 in Amsterdam.
Oud 01-03-2010, 08:39
Nijn*
Nijn* is offline
GroenLinks, Utrecht. (En stiekem twijfel ik toch nog een beetje over D66 dus wie weet )
Oud 01-03-2010, 08:48
Bright Blue
Bright Blue is offline
GroenLings en D66 zijn hier best wel populair volgensmij
Oud 01-03-2010, 09:09
Dingaantouwtje
Dingaantouwtje is offline
Citaat:
GroenLings en D66 zijn hier best wel populair volgensmij
Om je maar wat te leren (2xfout) is het groenlinKs. Je heb namelijk Linkse en Rechtse partijen. (En recht door zee, huhu)
Oud 01-03-2010, 09:24
Jochemska
Jochemska is offline
Laatste keer D66 gestemd. Maar met de regionale kieswijzer kom ik op Groenlinks uit. Kan ik me ook wel in vinden, dus waarschijnlijk Groenlinks.
Oud 01-03-2010, 10:41
AlopiA
AlopiA is offline
Ik denk D66 Oosterhout, maar Gemeente Belangen is ook nog een mogelijkheid.
Oud 01-03-2010, 12:23
Verwijderd
Citaat:
ToN is echt helemaal niet meer populair.
Landelijk niet, maar dat heeft ook te maken met Rita Verdonk. Ik denk dat ze regionaal helemaal niet zo uitgeschakeld zijn.
Oud 01-03-2010, 14:16
Rationeel
Rationeel is offline
Citaat:
Niet op STIP rationeel?

nee. hoewel ik het op veel punten wel met ze eens ben ga ik toch voor meer ehhh ervaring in de politiek
Oud 01-03-2010, 14:51
Martiño
Martiño is offline
Citaat:
Ik denk dat ik voor GroenLinks ga (overigens op veel punten overeenkomst met de PvdA).

Leidend daarin is dat GL investeringen in het OV en een aansluiting op het Nachtnet wil (Helmond is de enige grote stad in Brabant zonder aansluiting), meer betaalbare woningen voor jongeren en starters wil, eerst binnen bestaande gebieden wil kijken of er ruimte is voor nieuwe woningen en bedrijventerreinen (en dus niet zomaar onbebouwd gebied wil volproppen), tegen een gemeentelijke "investering" is voor Helmond Sport, en in de lokale zorg en cultuur wil investeren.

Daarnaast heeft Groenlinks ook wat meer diversiteit in hun lijst, niet alleen oude mannen, maar ook een aantal jongere kandidaten en vrouwen.
Oud 01-03-2010, 16:29
Joostje
Joostje is offline
Ik ga mar GroenLings stemmen.
Oud 01-03-2010, 16:50
ikbenschipper1
ikbenschipper1 is offline
D66 in amstelveen
Oud 01-03-2010, 17:14
honkballertje
honkballertje is offline
Citaat:
Om je maar wat te leren (2xfout) is het groenlinKs. Je heb namelijk Linkse en Rechtse partijen. (En recht door zee, huhu)
zo links en rechts als dat ze eerst waren zijn ze niet meer. ze zoeken allemaal een beetje het gemiddelde op met eigen punten die ze belangrijk vinden.

OT ik mag nog niet stemmen en weet ook niet eens welke partijen er mee doen in onze gemeente (weet alleen dat CDA meedoet maar daar zou ik denk ik niet snel op stemmen).
Oud 01-03-2010, 17:46
Martiño
Martiño is offline
Citaat:
Ga jij PVV stemmen? Je woont in Friesland!
Oud 01-03-2010, 18:20
honkballertje
honkballertje is offline
Citaat:
hij mag nog niet eens stemmen als zijn leeftijd klopt
Oud 01-03-2010, 18:24
Martiño
Martiño is offline
Ohja
Oud 01-03-2010, 20:01
Samsel
Samsel is offline
Ik ben nog geen 18 maar word veel met politiek opgevoed. mijn vader zit bij de pvda, en men moeder stemt vaak groen links.
Ik zou zelf als ik mocht stemmen zeker groen links stemmen. Want ik find dat hun het meest rekening houden met Jongeren. Ik woon in winterswijk in gelderland; de achterhoek.
Oud 01-03-2010, 20:02
Samsel
Samsel is offline
Citaat:
Groenlinks, Groningen.
Waar in groningen?
Oud 01-03-2010, 20:06
Verwijderd
Groenlinks, Utrecht. Sowieso de partij die me het meeste aanspreekt en uit de kieswijzer kwam ook dat ik Groenlinks moet stemmen, dus dat ga ik sowieso doen!
Oud 02-03-2010, 10:41
Dingaantouwtje
Dingaantouwtje is offline
Citaat:
Ach, ik denk laat ik, net als enkele anderen die eigenlijk niet mogen stemmen maar wel gestemd hebben, even laten zien voor welke partij ik ben Wilders for president!
Oud 02-03-2010, 14:53
Verwijderd
Ik twijfel nog tussen GL en D66, vandaag maar eens de programma's vergelijken. Gemeente Maastricht.
Oud 02-03-2010, 15:07
Vogelvrij
Vogelvrij is offline
Groenlinks, Utrecht.

Het voordeel aan een stad is dat er meer (landelijke) partijen zijn, wat het makkelijker maakt om te kiezen, omdat je niet denkt: ja hé, nu moet ik PvdA stemmen omdat er geen GL is, maar het maakt het ook moeilijker, want ik vind lokale politiek wel anders dan landelijke politiek maar ik heb over de lokale Utrechtse politiek niet echt een mening, van veel wijken weet ik nauwelijks waar ze liggen.
Oud 02-03-2010, 20:35
honkballertje
honkballertje is offline
Citaat:
Wilders for president!
waarom?

ik kan echt niet snappen dat mensen Wilders nou echt als leider willen. ik snap wel dat mensen iets anders willen dan wat er nu is, maar waarom dan Wilders?

hoe gaat hij ooit ons land besturen als er alleen al voor de gemeenteraadsverkiezingen in de enige 2 gemeenten waar de PVV meedoet dikke beveiliging nodig is. ze verwachten daar echt een aanslag ofzo. als ze dat al denken bij de gemeenteraadsverkiezingen hoe gaat het dan ooit aflopen met Nederland als hij voor het hele land aan de macht komt (met die verkiezingen die er ook weer aankomen door val kabinet). dan krijgen we gelijk alle terroristen over ons heen.

wat vinden de mensen die voor de PVV zijn nou goed aan Wilders ben ik benieuwd naar. zijn afkeur tegen terroristen
islamitische terroristen
moslims

ondanks dat hij zegt dat hij niks tegen moslims heeft blijft hij zich wel steeds keren tegen vooral de islamitische terroristen in mijn ogen doet ie dat zo van 'ja het zijn elke keer de islamitische terroristen die het doen'. terwijl er in Nederland helemaal niet zo veel problemen zijn met islamitische terroristen. wel wat met islamitische hangjongeren (maar dat zijn geen terroristen en er zijn net zo goed nederlanders en mensen van andere geloven die hangjongeren groepjes vormen).

lijkt het maar zo of keert Nederland zich nou echt tegen de islam door voor elk iets wat Geert zegt het gelijk met hem eens te zijn. als iemand mij nou is het hele kiezen voor Wilders gedoe uit kan leggen zou ik dat op prijs stellen. zelf ben ik geen moslim maar al helemaal geen moslim hater en ik dacht dat er veel mensen waren die geen moslim hater waren maar waarom dan zoveel gedonder steeds over moslims bij de PVV? zou de PVV niet alle criminelen aan moeten pakken in plaats van alleen moslimse criminelen? (van wat ik gezien heb lijkt het alsof Geert denkt dat alle criminaliteit goed aangepakt wordt behalve die van moslim criminelen ofzo terwijl dat niet klopt denk ik).

iemand die het mij een beetje duidelijk kan maken?
Oud 02-03-2010, 20:47
Verwijderd
Er zijn nou eenmaal veel (meestal onwetende) mensen die achter zijn geschreeuw en gestigmatiseer aanlopen, vanuit woede en een onderbuikgevoel.

Ze kijken daarbij minder naar de haalbaarheid of de gevolgen voor het land. Hopelijk zien ze in dat het een zooitje wordt als Wilders aan de macht komt.
Oud 02-03-2010, 20:58
Adore
Adore is offline
Beter voor Dordt, Dordrecht dus. De naam van de partij spreekt me weinig aan maar dat zegt niet alles.
Oud 02-03-2010, 21:04
readingmanx
readingmanx is offline
Ik denk dat Femke van groenlinks het nog veel slechter zal doen dan Wilders omdat de meeste mensen de islam onderhand wel zat zijn. Tot op zekere hoogte is het niet zo erg als er hier en daar een paar moslims in nederland wonen maar het begint uit de hand te lopen. Kijk maar na het geweld tegen hulpverleners en homosexuelen. jullie als (grotendeels) hoogopgeleiden zouden dat moeten inzien, Want 9 van de 10 keer zijn het toch moslims die dat soort dingen doen. Als een partij als GL D66 of PVDA aan de macht komt zullen er in rap tempo meer imigranten naar nederland komen en op een gegeven moment loopt het flink uit de hand.
Als je kijkt naar de wereldgeschiedenis zul je zien dat verschilende culturen in 1 land nooit samen gaan. hierbij moet ik wel toevoegen dat wilders ook wel domme dingen zegt bijvoorbeeld zoiets als kopvoddentaks maarja niemand is perfect ..

(sorry voor evt spelfouten)
Oud 02-03-2010, 21:21
Verwijderd
Ik krijg nog meer jeuk van je idiote standpunten dan van je spelfouten, en dat wil wat zeggen in mijn geval...
Oud 02-03-2010, 21:31
Adore
Adore is offline
Citaat:
Ik denk dat Femke van groenlinks het nog veel slechter zal doen dan Wilders omdat de meeste mensen de islam onderhand wel zat zijn. Tot op zekere hoogte is het niet zo erg als er hier en daar een paar moslims in nederland wonen maar het begint uit de hand te lopen. Kijk maar na het geweld tegen hulpverleners en homosexuelen. jullie als (grotendeels) hoogopgeleiden zouden dat moeten inzien, Want 9 van de 10 keer zijn het toch moslims die dat soort dingen doen. Als een partij als GL D66 of PVDA aan de macht komt zullen er in rap tempo meer imigranten naar nederland komen en op een gegeven moment loopt het flink uit de hand.
Als je kijkt naar de wereldgeschiedenis zul je zien dat verschilende culturen in 1 land nooit samen gaan. hierbij moet ik wel toevoegen dat wilders ook wel domme dingen zegt bijvoorbeeld zoiets als kopvoddentaks maarja niemand is perfect ..

(sorry voor evt spelfouten)
Ik zou best wel in discussie willen gaan, maar dat is niet de bedoeling van de topic. Ik wil wel meegeven dat je alles uit de lucht plukt: je pakt de headlines van het nieuws en op die manier kun je inderdaad al heel gauw een paniekbericht maken dat de islam in Nederland uit de hand loopt. Je onderbouwt niets en ik ben sterk van mening dat je veel van je stellingen niet gauw zult kunnen bewijzen.

Wat mensen stemmen wijst wel uit, de voorkeur van mensen kun je meestal op een avondje niet meer wijzigen. En wat Nederland beslist en welke (politieke) gevolgen dat heeft, dat zullen we moeten afwachten. Ik acht de kans niet enorm groot dat Wilders MP wordt overigens.

Dus! Allemaal gauw je keuzes nog bekendmaken hier voor het te laat is!
Advertentie

Regels voor berichten