dit heb ik al veel langer, maar kwam op het idee er maar eens een topic over te openen
zolang ik me herinner ruik ik heel slecht(alhoewel me wel bijstaat dat ik als kind gewoon goed kon ruiken, maar ik weet niet meer hoe dat was)
alleen echt sterke geuren ruik ik
wel heb ik soms ineens dat ik wel goed ruik, en dat ik dan soms zelfs juist dingen ruik die anderen niet eens ruiken
soms is het ook wel handig, zoals afgelopen vrijdag met muskusratten ontleden op school
maar ik wil toch ook wel eens wat meer kunnen ruiken, want 2 weken geleden toen ik van een waterpijp met appeltabak ging roken proefde ik dus echt niks, terwijl de rest de appel overal rook en de appel ook duidelijk proefden(ik had alleen het idee dat ik heel lichtjes iets fris proefde achterop mn tong bij het inhaleren)
toch deden mijn rookwolken absoluut niet onder voor de rest
ook wiet proef ik nooit echt(ik heb wel altijd wat een smaak/gevoel achterin mn keel, maar dat is bij elke wietsoort hetzelfde, en ik denk dat dat meer komt door het feit dat ik rook inhaleer dan dat het wietsmaak is)
en als ik wiet van de coffeeshop wil ruiken moet ik eerst het zakje opendoen, vlak onder mn neus houden en heel aandachtig ruiken en dan nog ruik ik soms niks terwijl vrienden van me dan bij datzelfde zakje het al aan de buitenkant zonder het te openen kunnen ruiken
mn eigen oogst wiet ruik ik trouwens wel goed(maar dan moet ik het wel weer vlak onder mn neus houden)
ook soms als ik de opgerookte joints in m'n joint-potje doe(kan ze niet altijd gelijk weggooien), en ik maak dat potje later open, dan ruik ik het wel redelijk duidelijk
eten proef ik wel altijd gewoon, en pannekoeken/taart baklucht ruik ik ook altijd(al kan dat ook komen omdat onze afzuiger kapot is en de geur dus veel sterker is)
iemand heeft wel eens gesuggereerd dat ik hooikoorts zou kunnen hebben toen ik het zei, maar dat lijkt mij heel onwaarschijnlijk omdat ik juist nu het mooier weer word vaker heb dat ik iets wat beter ruik, en ik ben ook nergens allergisch voor(zover ik weet)
ook een vreemde ervaring die ik 1 keer had:
we deden bij scheikunde een proefje met reagens op alkenen, iedereen in de klas rook die alkeenlucht heel duidelijk, ik rook niks
tot een kwartier later, toen de rest het allemaal al niet meer rook ik het ineens wel rook(maar niet heel sterk)
ok besefte ik laatst toen ik weer eens zo'n goed ruik-moment had en ik koffie dronk dat ik nog nooit koffie geroken heb(wel het koffiepoeder, maar nooit de koffie zelf)
en een paar maanden geleden rook ik ineens pas de hondengeur in ons huis terwijl we altijd al honden hebben gehad(heb ik als kind, toen ik volgens mij nog wel goed kon ruiken, wel geroken)
ook rook ik onze hond, die kortgeleden doodgegaan is, noouit terwijl dat een enorme stinkhond was(liet constant scheten en boeren)
begint beetje lang te worden dus ik stop maar met de voorbeelden
wie weet waar het aan kan liggen dat ik zo weinig ruik en zou ik het kunnen verbeteren???
ik wil vooral heel graag eindelijk wiet kunnen proeven tijdens het roken, en waterpijptabak
|