Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Oude troep / Eropuit!

Topictools Zoek in deze topic
Oud 03-03-2010, 19:36
MTpower
MTpower is offline
Hallo

Een maat van me zit momenteel in Australië voor langere tijd. Nu is hij over een goede maand jarig en wilde ik hem iets opsturen. Hij heeft geen vaste verblijfplaats, maar dat is opzich geen probleem. Ik heb al uitgezocht dat ik een pakketje naar een postkantoor kan sturen waar hij het af kan halen door zich te legitimeren.

Het leek me leuk om vooral veel Nederlandse producten op te sturen, maar nu heb ik begrepen dat de douane nogal streng is daar...
Ik heb de website bezocht van de Australian custums, maar er is echt maar heel weinig te vinden over wat je wel mag importeren en wat niet. De douane heb ik een tijdje terug een e-mail gestuurd (bellen wordt me te duur ), maar tot op heden nog geen reactie terug gehad.

Gezien z'n verjaardag steeds dichterbij komt vroeg ik me af of iemand van hier toevallig ervaring heeft of iets meer afweet van wat je per post kunt/mag versturen naar Australië. En misschien kan iemand me ook vertellen hoe het verder in zijn werk gaat. Een pakketje versturen naar Australië kost genoeg en ik zou het ook vervelend vinden als er iets mis zou gaan. Dus iemand nog tips/trics do's en dont's?
Oud 03-03-2010, 20:14
Breg
Breg is offline
http://www.shipit.co.uk/Australia_Cu...tine_Rules.htm

?
Oud 03-03-2010, 23:15
MTpower
MTpower is offline
Die had ik helemaal niet gevonden Thnx!
Maar alsnog mensen met tips/trics?
Oud 04-03-2010, 13:31
zoemzoem
zoemzoem is offline
Geen eten/drinken/dingen afkomstig van levende dingen, zoals kralen gemaakt van zaden. Kijk maar eens naar de tvserie border control, maken ze ook de inkomende internationale post open.
Oud 06-03-2010, 09:17
AlopiA
AlopiA is offline
Dingen als hout mag ook absoluut niet, en je moet inderdaad goed uitzoeken wat voor eten je wel en niet op mag sturen. Als je iets "vreemds" verstuurd, op de verpakking zetten ("contains ...")

Regels voor berichten