Hallo
Een maat van me zit momenteel in Australië voor langere tijd. Nu is hij over een goede maand jarig en wilde ik hem iets opsturen. Hij heeft geen vaste verblijfplaats, maar dat is opzich geen probleem. Ik heb al uitgezocht dat ik een pakketje naar een postkantoor kan sturen waar hij het af kan halen door zich te legitimeren.
Het leek me leuk om vooral veel Nederlandse producten op te sturen, maar nu heb ik begrepen dat de douane nogal streng is daar...
Ik heb de website bezocht van de Australian custums, maar er is echt maar heel weinig te vinden over wat je wel mag importeren en wat niet. De douane heb ik een tijdje terug een e-mail gestuurd (bellen wordt me te duur

), maar tot op heden nog geen reactie terug gehad.
Gezien z'n verjaardag steeds dichterbij komt vroeg ik me af of iemand van hier toevallig ervaring heeft of iets meer afweet van wat je per post kunt/mag versturen naar Australië. En misschien kan iemand me ook vertellen hoe het verder in zijn werk gaat. Een pakketje versturen naar Australië kost genoeg en ik zou het ook vervelend vinden als er iets mis zou gaan. Dus iemand nog tips/trics do's en dont's?