|
|
Bekijk resultaten poll: Wie is de uitvinder van het lichtnet? | |||
Thomas Edison |
![]() ![]() ![]() ![]() |
4 | 16.00% |
James Watt |
6 | 24.00% |
Albert Einstein |
1 | 4.00% |
Nikola Tesla |
6 | 24.00% |
Alexander Grayham Bell |
0 | 0% |
Leonardo da Vinci |
1 | 4.00% |
André-Marie Ampère |
3 | 12.00% |
Alessandro Volta |
4 | 16.00% |
Aantal stemmers: 25. Je mag niet stemmen in deze poll |
![]() |
|
Topictools | Zoek in deze topic |
Advertentie | |
|
![]() |
|
![]() |
Weet je trouwens zeker of ze daar gelijksstroom gebruiken? Ik wist wel dat ze daar een andere spanning hebben maar het is nieuw voor mij dat ze ook een ander stroomnetwerk gebruiken
Ik dacht namelijk dat nu iedereen wisselstroom gebruikte omdat je daar veel minder verliezen hebt als je het transporteerd |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
ze hebben in amerika ook 3 pinnen in het stopcontact i.p.v. 2 geloof ik(al kan 1 ook de aarding zijn, die wij aan de rand hebben), en ze zijn plat ipv rond |
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
|
Ik vind dat je een erg goede poll hebt gemaakt: als iemand het antwoord niet weet maar wel de termen omtrent elektriciteit kent lijken meerdere antwoorden erg waarschijnlijk, en je hebt ook wat opties gekozen die wat verder van de waarheid liggen. Props.
![]()
|
![]() |
Hey bedankt voor de replies allemaal
![]() Het antwoord is Nikola Tesla. Hij is de uitvinder van het wisselstroom mechanisme en die stroom komt uit de stopconctacten. Met deze poll wilde ik aantonen dat Tesla niet erg bekend is geworden met zijn belangrijke uitvinding. Dit komt mede doordat hij niets gaf om beroemdheid of geld. In zijn tijd strijdde hij tegen Edison die met het gelijkstroommechanisme kwam. Eigenlijk best wel vreemd toch dat hij zo onbekend is gebleven terwijl Edison veel bekender is geworden. Het valt me trouwens nog mee hoeveel mensen op Tesla gestemd hebben. Ik wist een jaar geleden nieteens dat hij bestaan heeft, laat staan dat ik wist dat hij de wisselstroom had uitgevonden |
Advertentie |
|
![]() |
||
Citaat:
![]()
|
![]() |
ik kende tesla wel, maar niet hiervan
![]() zag de naam het eerst in een spel(red alert 2, daar hebben de sovjets verdediginstorens die bliksemschichten schieten(met zo'n bol), en die heten tesla coils) en ik heb de naam wel eens voorbij zioen komen op tv, bijv. bij mythbusters over een mythe of je een stalen brug in kon laten storten met de goeie resonantie ik wist dus wel dat het een vrij briljante maar relatief onbekende uitvinder was, mar had geen idee dat 'ie ook iets te maken had met deze uitvinding |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() |
![]() |
|
|