Advertentie | |
|
![]() |
|
Kan defecte hardware zijn (en dan kan het in principe van alles zijn: defecte voeding, moederbord, geheugen, harde schijf, oververhitting), maar ook een softwareprobleem (meestal een driver). Om dat laatste uit te sluiten zou je even WhoCrashed kunnen draaien, als er een bepaalde driver verantwoordelijk is voor de vastlopers kan die dat meestal wel uitvinden.
Als het een hardwarematig probleem is zul je stap voor stap dingen moet gaan uitsluiten (temperaturen checken/kast openmaken en kijken of alle fans nog normaal draaien, geheugen testen met (bijv.) Memtest86+, harde schijf testen met programma van fabrikant) maar ik kan me voorstellen dat dat nogal bewerkelijk is als je niet zoveel van PC's weet (en afhankelijk van hoe handig je bent/hoeveel tijd en moeite je erin wil stoppen natuurlijk). |
![]() |
|
Daarnaast kan je ook de foutcode (0x00enz) en een bestandsnaam, waar het blauwe scherm naar verwijst, noteren en op het net gaan zoeken.
Of je kijkt met bsod viewer waar je systeem op hangt.
Laatst gewijzigd op 28-02-2010 om 12:31. |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Software & Hardware |
Computer start vanzelf opnieuw op. Swlabr | 7 | 28-06-2007 12:07 | |
Software & Hardware |
Computer start steeds opnieuw op... Humba | 10 | 06-04-2006 01:11 | |
Software & Hardware |
[Win XP] Wil niet meer opstarten x_knorretje_x | 9 | 25-11-2005 22:39 | |
Software & Hardware |
[Win XP Home] Blijft herstarten Verwijderd | 7 | 12-05-2004 17:27 | |
Software & Hardware |
[Hardware] PC start opnieuw op Terminator | 14 | 01-03-2004 13:33 | |
Software & Hardware |
Spel (C&C Renegade) installeert niet en computer start niet opnieuw op. Verwijderd | 14 | 31-07-2003 16:03 |