Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 27-02-2010, 10:43
Verwijderd
Dag allemaal,
Deze computer doet vaak een beetje raar. Dan wordt het scherm, zonder enige aanleiding, ineens zwart. De computer start opnieuw op. Vaak valt hij dan na enkele seconden weer uit. Ook krijg ik een scherm met een heleboel tekst en manieren waarop ik hem weer op kan starten; met de laatste instellingen die werkten, normaal en nog wat dingen.
Er zit een goede virusscanner op deze pc.
Heeft iemand enig idee hoe dit komt? En vooral wat ik eraan kan doen?
Liefs van Etmakas
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 27-02-2010, 11:42
jacobdb
jacobdb is offline
welke virusscanner heb je?. kan zijn dat het een boot-shutdown virus is (een virus dat geactiveerd wordt als je de computer opstart en dit dit geval de computer weer uitzet)
dat zwarte scherm laat als het goed is ook een safe mode zien. druk daar is een keer op en kijk of hij het nu wel doet.

P.S welke versie van windows heb je. (xp, vista, 7,)
Oud 27-02-2010, 12:12
M@rco
M@rco is offline
Kan defecte hardware zijn (en dan kan het in principe van alles zijn: defecte voeding, moederbord, geheugen, harde schijf, oververhitting), maar ook een softwareprobleem (meestal een driver). Om dat laatste uit te sluiten zou je even WhoCrashed kunnen draaien, als er een bepaalde driver verantwoordelijk is voor de vastlopers kan die dat meestal wel uitvinden.

Als het een hardwarematig probleem is zul je stap voor stap dingen moet gaan uitsluiten (temperaturen checken/kast openmaken en kijken of alle fans nog normaal draaien, geheugen testen met (bijv.) Memtest86+, harde schijf testen met programma van fabrikant) maar ik kan me voorstellen dat dat nogal bewerkelijk is als je niet zoveel van PC's weet (en afhankelijk van hoe handig je bent/hoeveel tijd en moeite je erin wil stoppen natuurlijk).
Met citaat reageren
Oud 27-02-2010, 23:30
freyk
freyk is offline
Daarnaast kan je ook de foutcode (0x00enz) en een bestandsnaam, waar het blauwe scherm naar verwijst, noteren en op het net gaan zoeken.
Of je kijkt met bsod viewer waar je systeem op hangt.

Laatst gewijzigd op 28-02-2010 om 12:31.
Met citaat reageren
Oud 28-02-2010, 15:27
Verwijderd
Dank jullie!
Maar volgens mij doet hij het nu wel weer, dus misschien was het een driemalige actie
Met citaat reageren
Oud 06-03-2010, 20:49
1-Jeffrey-1
1-Jeffrey-1 is offline
Ja ik vindt het ook vreemd in 1 week tijd viel me pc 4 keer uit?
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten