Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Drugs & Alcohol
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 15-03-2010, 11:54
*oma*
*oma* is offline
Ik vroeg mij af of er hier ook mensen zijn die weleens iets tijdens een feestje hebben gekocht/ gekregen en wat jullie ervaringen daarmee zijn.
Heb je weleens iets gekocht wat crap was? En wat gebeurde er toen? Zijn er dingen waar je op kunt letten?
Oud 15-03-2010, 14:14
Verwijderd
Ja, heb ik wel paar keren gedaan, maar heb het altijd geprobeerd te vermijden. Het is nogal onveilig, je weet nooit wat je krijgt en iedere onbekende kan je troep aansmeren. Bovendien is het op een feest meestal nog duurder dan als je het van te voren koopt. Op een feest heb je niet de mogelijkheid om je drugs nog te laten testen. Speed en coke ed kun je nog wel ruiken, maar dan nog kan er een schadelijk versnijdingsmiddel bij zitten. Bij xtc moet je helemaal maar hopen dat er mdma in je pil zit.

Maargoed, toch heb ik wel eens wat gekocht op een feest, omdat ik zelf niets mee had, niet meer op tijd iets kon regelen of gewoon eerst niet van plan was drugs te gebruiken. Gelukkig alle keren goed gegaan, ik heb nog nooit crap gekregen op een feest. Bij pillen lette ik er altijd wel op of ik ze kende, of ik wist of ze goed waren. Onbekende pillen zou ik op een feest niet van iemand aannemen. Als je speed of coke koopt kun je even ruiken en/of proeven of het wel echt speed/coke is.

Ik raad het je niet aan om op een feestje drugs te kopen, de kans is gewoon te groot dat je rommel in handen krijgt. Het is verstandiger om van te voren je shit te regelen, of om nuchter te blijven als je op een feest niets hebt.

Het ligt er natuurlijk ook wel een beetje aan op wat voor feest je bent, op een illegaal goafeestje zou ik mensen wat eerder vertrouwen dan obscuur uitziende mensen op Masters of Hardcore
Met citaat reageren
Oud 15-03-2010, 15:15
Verwijderd
ik heb wel eens pillen op sensation black gekocht voor een 10tje die echt niet tot nauwelijks werkte.
dat was ook meteen de laatste keer dat ik het van een onbekend iemand kocht
Met citaat reageren
Oud 16-03-2010, 18:48
celso
celso is offline
Ikzelf gebruik niets, maar ik weet wat dat er van alles te koop is overal. ik ken ook veel mensen die het zelf verkopen en er is best wel goede kwaliteit op de markt, zou ik kunnen zeggen. Maar afgaan van de dealers op feesten, lijkt me niet zo slim..
Met citaat reageren
Oud 18-03-2010, 22:44
Wammus
Wammus is offline
Ik heb een keer op Lowlands XTC gekocht van een vreemde en die werkte vrij aardig. Er waren meer mensen uit mijn groep die dezelfde pillen hadden en die hadden voor zover ik weet ook geen klachten.

Dit neemt niet weg dat het heel onverstandig is om van een wildvreemde drugs te kopen. Je weet niet zeker wat ermee gedaan is (zekerheid heb je natuurlijk nooit maar als je het van een bekende koopt kun je er in ieder geval een stuk meer op vertrouwen) en voor hetzelfde geld zit er zooi in waar je echt niet op zit te wachten.

Ik zou vooral letten op betrouwbaarheid van de persoon in kwestie. Stel veel vragen en let goed op de reactie. Goede vragen zijn bijvoorbeeld of de persoon het zelf gebruikt heeft, wat er precies in je pil zit en wat de ervaringen van anderen ermee zijn. Gaat de persoon in kwestie zenuwachtig doen of geeft ie vage antwoorden dan zou ik het sowieso niet doen. Als iemand te zelfverzekerd overkomt zou ik het ook niet doen want dan is de kans te groot dat de antwoorden vooraf ingestudeerd zijn. Mocht je gevoel goed zijn kun je het overwegen (mits de prijs goed is natuurlijk maar daar kun je altijd nog over onderhandelen) maar dan nog blijft het risico altijd bestaan dat je troep koopt.
Oud 18-03-2010, 23:05
*oma*
*oma* is offline
Dank voor jullie reacties .
Oud 18-03-2010, 23:20
Verwijderd
Ik heb weleens een zak wiet gevonden op lowlands en dat was best wel ait.
Met citaat reageren
Oud 19-03-2010, 09:17
Thinus
Thinus is offline
1x gedaan geen spijt van gehad maar het is en blijft een slecht idee. Als je het wel doet zoek dan de meest wazige persoon op.
Met citaat reageren
Oud 19-03-2010, 10:49
Verwijderd
Citaat:
zoek dan de meest wazige persoon op.
die waarschijnlijk nee zegt omdat al OVER 9000 andere mensen het gevraagd hebben
Met citaat reageren
Oud 20-03-2010, 22:08
HTID
HTID is offline
Citaat:
1x gedaan geen spijt van gehad maar het is en blijft een slecht idee. Als je het wel doet zoek dan de meest wazige persoon op.
Haha ik heb een keer een maat van mij op een hele wazige dude afgestuurd omdat ik het zelf niet durfde te vragen. Hij kwam terug met 2 pillen en die werkte prima.

Is ook meteen de laatste keer geweest dat ik iets van iemand kocht waarvan ik totaal niet wist wie het was.
Oud 22-03-2010, 12:29
m3tr01dm1nd3d
m3tr01dm1nd3d is offline
Ik kan niet spreken voor grote feestjes, maar op kleine feestjes is zelden echt troep aanwezig. Kwaliteit kan goed of slecht zijn, maja, naar mijn ervaring is dat niet veel anders dan verkoop vooraf.
En natuurlijk is het duurder, maar wel handig. Hoe vaak ik wel niet iets mee naar binnen heb gesmokkeld om er bij binnenkomst achter te komen dat het geen feestje is om drugs te gebruiken

Maar sowieso zou ik een drug niet gebruiken als ik geen mensen kende die er op een bepaalde manier ervaring mee hebben, en die mensen kennen altijd wel iemand die te vertrouwen is
Met citaat reageren
Oud 23-03-2010, 14:24
De Veroorzaker
De Veroorzaker is offline
Alleen van semi-bekende.

@ de rest: En verkocht?

Als dat mag hier
Oud 23-03-2010, 23:47
Verwijderd
verkocht ook wel ja, maar heel af en toe. Paar keer gewoon wat doorverkocht aan bekenden, een keer ook wat meer meegenomen, puur om te verkopen. Ik lette altijd wel op dat ik geen troep aan mensen gaf.
Op zich nooit veel problemen (als in ethische bezwaren) mee gehad, maar wilde er niet in door gaan vanwege de grote risico's van dealen en omdat ik er veel te veel moeite voor moest doen. Ik weet dat je met dealen veel geld kan verdienen, maar ik had geen zin om er daarvoor genoeg tijd en moeite in te steken, naast alle risico's natuurlijk. En na een avondje kennen mensen je al als iemand die vaak drugs heeft, zeker als je geen troep verkoopt. Liever niet...
Met citaat reageren
Oud 24-03-2010, 00:16
Wammus
Wammus is offline
Citaat:
Alleen van semi-bekende.

@ de rest: En verkocht?

Als dat mag hier
Wat mij betreft mag het zo lang je maar niets te koop aan bied of alles wat daarop lijkt.

Ik heb het zelf trouwens nooit gedaan omdat ik er simpelweg niet voor in de gelegenheid ben geweest. Als ik de kans zou krijgen zou ik het denk ik wel doen maar alleen als ik zeker weet dat het goed zit met de middelen die ik zou verkopen.
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten