Citaat:
- in de akte staat dat deze uiterlijk 28 feb. 2010 wordt aangegeven bij de belastingdienst. Ik zal hier dan ook ongetwijfeld belasting moet betalen gezien de hoogte van de schenking. Nu staat mij bij dat ik daar 'iets' voor getekend heb bij de notaris; dit betrof in elk geval het te betalen bedragen aan de belastingdienst hiervoor. Mijn tante is bewindvoerder en kan direct bij het geld; afgesproken is dat zij deze belasting hiervan af gaat halen. In hoeverre zie ik hier zelf nog iets van nu? (kan het zo zijn dat ik iets getekend heb bij de notaris waardoor ik hier totaal geen acceptgiro van voorbij zie komen?)
|
Kort samengevat is je vraag dus; ik heb iets getekend, wat is het gevolg daarvan?
Daar valt natuurlijk geen zinnig antwoord op te geven. Het lijkt me het handigst als je de notaris even belt om te vragen wat er allemaal gebeuren gaat.
Wat betreft het belasting %; dat kan je, zoals kopmuntkip ook al aangeeft, prima zelf uitrekening. Google op 'schenking belasting' en je ziet een link naar een pagina op de site van de belastingdienst met alle informatie die je nodig hebt.