Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Studeren
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 07-03-2010, 10:33
Maistro
Maistro is offline
Hallo allemaal,

In september start ik vrijwel zeker met geneeskunde. Ik weet dat er in het begin hoge kosten zijn verbonden aan het kopen van de boeken. Weet iemand hoe hoog dit bedrag ongeveer is?

Met vriendelijke groeten,
Martin
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 07-03-2010, 17:59
Verwijderd
Toen ik begon (groningen, 2003) was het voor het eerste jaar ongeveer 1100 euro (tweede en derde jaar ongeveer 500 euro elk). Maar het verschilt vast per unversiteit.
Met citaat reageren
Oud 07-03-2010, 21:37
Ieke
Ieke is offline
Toen ik begon in Rotterdam (2004) was het ook zo rond de 1100 euro in het eerste jaar. Maar ik moet zeggen dat de jaren erop ook niet goedkoop waren, maar wel minder waren (max iets van 700). Wat ik zelf vooral jammer vind is dat ik de lijst zelf heel anders samengesteld zou hebben, de beste boeken imo heb ik pas met mijn co-schappen gekocht en ik heb sommige boeken die op de lijst stonden nooit gebruikt.

Overgens zitten bij die eerste 1100 ook dingen als een labjas, stethoscoop etc.
Oud 07-03-2010, 22:29
Maistro
Maistro is offline
Bedankt voor de snelle reacties, beide.

Ik ga ook in Rotterdam studeren, dus ik verwacht zo'n 1100 euro aan extra uitgaven in december. Ik neem aan dat 1100 euro de prijs is voor nieuwe boeken, en niet tweedehands?

Prettig om te lezen dat die 1100 euro inclusies stethoscoop ed is. :-)
Met citaat reageren
Oud 08-03-2010, 16:19
Ieke
Ieke is offline
September En ja, dat zijn de nieuwe boeken. Maar bedenk wel even dat het voor mij 6 jaar geleden is, dus er wel iets in veranderd kan zijn. Toch geeft het wel een redelijk idee.
Oud 08-03-2010, 19:06
Maistro
Maistro is offline
September natuurlijk, was vast ergens anders in gedachten. ;-)

Ik zal nog verder rondvragen, maar verwacht dan een bedrag om de 1100 euro.
Is het goed bevallen in Rotterdam? Ik vind de stad zelf niet geweldig maar over de universiteit heb ik wel veel positiefs gehoord.
Met citaat reageren
Oud 08-03-2010, 20:52
Nienna*
Nienna* is offline
Wat de rest zegt volgens mij, weet het van mijn eerste jaar op de UvA nog niet precies maar ze hebben aan het begin gezegd dat je zeker op minimaal 1000 euro moet rekenen.
Vrij naar.

Edit: Oja en de stethoscoop die wij hebben kunnen kopen bij de studievereniging is een redelijke goede (standaard) stethoscoop en het kostte 60-80 euro (weet niet meer of het nou 60 was of 80 )
Met citaat reageren
Oud 09-03-2010, 21:03
Ieke
Ieke is offline
Citaat:
September natuurlijk, was vast ergens anders in gedachten. ;-)

Ik zal nog verder rondvragen, maar verwacht dan een bedrag om de 1100 euro.
Is het goed bevallen in Rotterdam? Ik vind de stad zelf niet geweldig maar over de universiteit heb ik wel veel positiefs gehoord.
Het curriculum is behoorlijk veranderd. Ik zit nu in mijn 6e jaar dus het is alweer even geleden dat ik echt in de collegebanken gezeten heb. Maar ik heb aardig wat kritiek en kon destijds heel moeilijk wennen na mijn jaartje biologie (dat was veel wetenschappelijker, uitdagender, persoonlijker, beter georganiseerd etc). Het was wel uitermate relext omdat er relatief weinig contacturen waren en die zelfstudieopdrachten heb ik niet heel goed gemaakt.
Maar ze hebben nu een aantal van mijn kritiekpunten wat veranderd. Als je koment studiejaar er begint is dat alweer het 3e jaar na de invoering van dit curriculum, dus dat is wel fijn en zijn de kinderziekten er een groot deel uit. Het is voor zover ik zie toch wel behoorlijk anders dan toen ik dus in de collegebanken zat en een aantal van mijn kritiekpunten zijn wel iets anders geworden.

Juist de stad is me enorm meegevallen. Ik ben lid geworden van een studentenvereniging en wat dat betreft echt een fantastische tijd gehad. Rotterdam is een beetje leren kennen en weten waar je moet zijn.

Wat betreft je boeken kan je die via de faculteitsvereniging krijgen (net als tethoscoop etc), maar dat is wel even kritisch kijken. Soms kan je boeken ergens anders toch goedkoper krijgen.
Reageren

Regels voor berichten