Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 25-03-2010, 13:58
Verwijderd
Hoi hoi,

Ik zit even met een vraag,
Mijn vriendin heeft vaak last van gezondheidsprobleempjes!

Maar de laatste tijd heeft ze vaak last van, duizeligheid, misselijkheid..en valt vaak flauw, of zogezegd dat haar lichaam heel zwaar voelt.

Ze heeft ook een keer gehad, dat ze niet meer uit haar woorden kon komen.
dat ze een tintelende arm had.

Natuurlijk is ze naar de huisarts gegaan, en had ze een veel te hoge bloedruk, en had ze bloed laten prikken.

Maar iedere keer komen er gewoon goede uitslagen uit, dus zeggen ze vaak dat er niks aan de hand is.
Nu belde ze vanmorgen weer op, dat ze weer zo'n "zwaar" gevoel had in haar benen, en is naar de huisarts geweest, die had haar doorverwezen naar het ziekenhuis, en ze kreeg een hartfilmpje en moest bloed prikken.
Nou krijgt ze de uitslag volgende week pas binnen.

Maar dit heeft ze wel vaker gehad, En dan word er vaak gezegd dat het aan de stress ligt.
Nou is ze inderdaad wel een beetje stress persoon, en maakt ze zich vaak druk over dingen.
Maar dit is niet gezond meer, Er moet hier toch een verklaring voor zijn?

Ik vind vaak dat ze afgescheept word in het ziekenhuis, en dat ze het maar rustiger aan moet doen.
Maar daar heeft ze niks aan.

Jullie wel dit eens meegemaakt? Of ideeen wat het dan wel zou kunnen zijn?

Bedankt
Met citaat reageren
Oud 26-03-2010, 15:28
Verwijderd
Eet/drinkt ze genoeg?
Met citaat reageren
Oud 26-03-2010, 16:00
Verwijderd
Is ze wel eens door een teek gebeten?
Met de ziekte van lyme kan je onwijs veel dingen krijgen.. Weet niet of dit er ook bij kan.
Met citaat reageren
Oud 26-03-2010, 18:54
honkballertje
honkballertje is offline
misschien ligt het aan haar eten en drinken zoals TBTL ook al zei.
het zwaar in de benen voelen kan natuurlijk ook komen door alcohol maar daar ga ik in dit geval eigenlijk niet vanuit
Met citaat reageren
Oud 26-03-2010, 22:49
Pluis
Pluis is offline
Dit soort vage klachten, zeker als het om duizeligheid en flauwvallen/zwaar gevoel gaat, zijn lastige klachten waar alle artsen moeite mee hebben.
Ik denk dan ook niet dat wij hier met zinnigere ideeën gaan komen dan de artsen.
De meest obvious redenen voor zulke klachten (zoals bloedarmoede e.d.) zullen vast wel geprikt zijn in het bloed. Daar komt nog bij dat stress wel zo'n gek verschijnsel is dat het eigenlijk de gekste symptomen kan maken die je maar kunt verzinnen, van tintelende lichaamsdelen tot bij sommige mensen zelfs tijdelijke verlammingen. Dat maakt het stellen van een diagnose heel erg lastig en tijdrovend. Nou kunnen wij wel met 400 random redenen te komen om je niet zo lekker te voelen, maar dat geeft vooral heel veel vragen en weinig antwoorden en geruststelling.
In het ziekenhuis wordt, zeker tijdens de fase waarin er nog naar een oorzaak wordt gezocht, vaak nog niet zo veel gedaan aan het verhelpen van de klachten, simpelweg omdat ze niet weten wat het is en dus ook nog geen beargumenteerde behandeling in kunnen zetten. Dat is heel vervelend voor je vriendin, want dat betekent dus dat ze nog een tijdje moet rondlopen met die klachten voor er iets gedaan wordt. Je kan je natuurlijk ook voorstellen dat als ze toch een of andere behandeling zouden starten tijdens de onderzoeksfase, dat je daardoor je eigen testresultaten verandert, en dat is natuurlijk ook niet handig.

Ik ben dus bang dat je toch nog even moet afwachten wat er nou uit die onderzoeken komt. dat neemt overigens niet weg dat artsen wel gewoon de tijd voor je vriendin moeten nemen om haar tekst en uitleg en begrip te geven, en als zij voelt dat ze daarin te kort komt dan moet ze dat ook zeker aankaarten. dokters kunnen ook geen gedachten lezen.
Oud 27-03-2010, 00:36
Verwijderd
Bedankt voor de reactie,

Allereerst, ze drinkt en eet gewoon goed, niet anders dan ze altijd voorheen deed!
ze heeft er nu zo'n jaar last van ongeveer, het gebeurt altijd alleen onverwachts...zo gebeurd er weken niks bijzonders, en zo gebeurd het 2x vlak achter elkaar.

Alcohol drinkt ze helemaal niet. dus dat is het ook niet

En door een teek, zou mischien kunnen...Alhoewel ze het zelf niet gemerkt zou moeten hebben dan..
Want ze heeft er nooit een gevonden of gezien.

Ik begrijp ook, dat we die uitslag moeten afwachten...En dat dit vage klachten zijn.
Maar goed, dit is niet de eerste keer dat ze al onderzoeken heeft gehad, en overal krijgt ze te horen dat er niks uit die uitslagen komen.
Helaas hier bij ons in het streekziekenhuis zijn ze altijd wat gemakkelijk met mensen naar huis sturen.
ze hebben namelijk al verschillende onderzoeken gedaan, zoals een scan, bloed prikken, hartfilmpje..
Noem het maar op...
Ik snap dat dokters ook niet alle antwoorden weten
Maar dan nog vind ik het jammer, dat je dan zo naar huis word gestuurd...En uiteindelijk geen stap verder bent.
Nu begint hetzelfde ritueel, onderzoeken worden gedaan. en ze mag weer naar huis.

maar goed, bedankt voor het reageren..
En er zit niks anders op dan te wachten maar weer!
Met citaat reageren
Oud 27-03-2010, 10:02
Verwijderd
Citaat:
En door een teek, zou mischien kunnen...Alhoewel ze het zelf niet gemerkt zou moeten hebben dan..
Want ze heeft er nooit een gevonden of gezien.
Volgens mij merk je het sowieso wel als je door een teek gebeten wordt. Als die teek er lang in zit word je hele huid rood enzo.
Met citaat reageren
Oud 27-03-2010, 10:43
marrel
marrel is offline
Citaat:
Volgens mij merk je het sowieso wel als je door een teek gebeten wordt. Als die teek er lang in zit word je hele huid rood enzo.
In theorie: Ja, de praktijk is alleen vaak anders. Ik heb meerdere keren verhalen gehoord van mensen die ook vage onverklaarbare klachten hadden en uiteindelijk lyme bleken te hebben. Zou een boek uit de kast moeten trekken om te zeggen hoelang zo'n rode kring blijft zitten maar de teek valt op een gegeven moment uit en de vlek zal wegtrekken, als je dat gemist hebt omdat hij op een moeilijke plek zat zul je er niet makkelijk achter komen. Weet niet zeker of de vlek/kring ook uit kan blijven...

Verder blijft het moeilijk op zo'n vage klachten een diagnose te stellen, lijkt me enorm frustrerende situatie als ze niks kunnen vinden.
Oud 27-03-2010, 11:18
blubfish
blubfish is offline
Ik had t ook, en ik heb ook 3 keer bloed laten prikken, en dan kwam er niets uit. toen heb ik bij een ander ding bloed laten prikken, en foen was de uitslag dat ik 9 van de 20 % teweining ijzer in mn bloed had. Omdat ik geen groenten lust, en alergiesh ben voor fruit. dus k heb der pilletjes voor gekregen.

Dus>> genoeg groenten en fruit eten!!
Met citaat reageren
Oud 28-03-2010, 20:35
Miss<3
Miss<3 is offline
miss. epilepsie?
Met citaat reageren
Oud 28-03-2010, 22:37
shoebuddy 2.0
shoebuddy 2.0 is offline
Citaat:
Omdat ik geen groenten lust
er zijn zoveel groenten, en lusten is een state of mind. Stel je niet aan
Oud 29-03-2010, 13:46
Pyro Power
Pyro Power is offline
Citaat:
Hoi hoi,

Ik zit even met een vraag,
Mijn vriendin heeft vaak last van gezondheidsprobleempjes!

Maar de laatste tijd heeft ze vaak last van, duizeligheid, misselijkheid..en valt vaak flauw, of zogezegd dat haar lichaam heel zwaar voelt.

Ze heeft ook een keer gehad, dat ze niet meer uit haar woorden kon komen.
dat ze een tintelende arm had.

Natuurlijk is ze naar de huisarts gegaan, en had ze een veel te hoge bloedruk, en had ze bloed laten prikken.

Maar iedere keer komen er gewoon goede uitslagen uit, dus zeggen ze vaak dat er niks aan de hand is.
Nu belde ze vanmorgen weer op, dat ze weer zo'n "zwaar" gevoel had in haar benen, en is naar de huisarts geweest, die had haar doorverwezen naar het ziekenhuis, en ze kreeg een hartfilmpje en moest bloed prikken.
Nou krijgt ze de uitslag volgende week pas binnen.

Maar dit heeft ze wel vaker gehad, En dan word er vaak gezegd dat het aan de stress ligt.
Nou is ze inderdaad wel een beetje stress persoon, en maakt ze zich vaak druk over dingen.
Maar dit is niet gezond meer, Er moet hier toch een verklaring voor zijn?

Ik vind vaak dat ze afgescheept word in het ziekenhuis, en dat ze het maar rustiger aan moet doen.
Maar daar heeft ze niks aan.

Jullie wel dit eens meegemaakt? Of ideeen wat het dan wel zou kunnen zijn?

Bedankt
De symtomen die je omschrijft horen bij een zwangerschap.
Maar omdat ze niet zwanger is (toch?) Kan het ook een nieraandoening zijn.
Het kan MS zijn. Maaromdat het maar gissingen zijn kan je op een forum nergens van op aan.

Gewoon op het ziekenhuis wachten en anders bij House MD aanbellen. Pas op, want Greg House kan soms een beetje lomp zijn
Met citaat reageren
Oud 29-03-2010, 14:02
Martiño
Martiño is offline
Citaat:
Ik begrijp ook, dat we die uitslag moeten afwachten...En dat dit vage klachten zijn.
Maar goed, dit is niet de eerste keer dat ze al onderzoeken heeft gehad, en overal krijgt ze te horen dat er niks uit die uitslagen komen.
Helaas hier bij ons in het streekziekenhuis zijn ze altijd wat gemakkelijk met mensen naar huis sturen.
ze hebben namelijk al verschillende onderzoeken gedaan, zoals een scan, bloed prikken, hartfilmpje..
Noem het maar op...
Ik snap dat dokters ook niet alle antwoorden weten
Maar dan nog vind ik het jammer, dat je dan zo naar huis word gestuurd...En uiteindelijk geen stap verder bent.
Nu begint hetzelfde ritueel, onderzoeken worden gedaan. en ze mag weer naar huis.
Ik denk dat je een verkeerd beeld hebt over hoe het werkt in een ziekenhuis. Als een bloedonderzoek of scan is gemaakt, is het niet zo dat in één oogopslag duidelijk is wat er aan de hand is. Het duurt even voor de uitslag er is, en de arts zal als alle uitslagen binnen zijn eerst alle gegevens naast elkaar moeten leggen, eventueel overleggen met collega's en daaruit komt dan een diagnose. Het is gewoon niet mogelijk om al direct een uitslag en conclusie klaar te hebben liggen.

En juist dat er zoveel onderzoeken zijn gedaan geeft aan dat men er juist mee bezig is, en je niet "makkelijk naar huis wordt gestuurd". Als je vriendin niet serieus werd genomen, deden ze ook al die onderzoeken niet, dus ze wordt zeker niet afgescheept.
Oud 30-03-2010, 12:55
Verwijderd
Nou toevallig vertelde ze me gisteren dat ze zwanger was

Maar deze klachten waren al voor de zwanger was, ze heeft dit nu al ruim een jaar!
Uit de uitslagen konden ze weer helemaal niks vinden!
En toen heeft de dokter gezegd dat als het weer gebeurd, dat ze dan maar weer contact op moest nemen.

Dat is voor mij vrij duidelijk , dat er verder niet meer naar gekeken word?

Het kan inderdaad vanalles zijn, ik weet het ook niet meer!
Met citaat reageren
Oud 30-03-2010, 17:23
Pluis
Pluis is offline
Dat er niets gevonden is, betekent vooral dat het niks ernstigs is.
sommige mensen hebben gewoon vage klachten zonder dat er wat gevonden wordt. Ik vrees dat je je erbij neer moet leggen en gerustgesteld zijn dat het niet ernstig is.

Regels voor berichten