Hallo allemaal,
Ik ben een jongen in VWO 4. Mijn vakkenpakket is nu EM met economie, geschiedenis, wiskunde A, management en organisatie. Als taal heb ik Duits en mijn 2 keuzevakken zijn Frans en aardrijkskunde. Ik heb alleen een groot probleem, en dat is dat ik dit jaar waarschijnlijk niet ga halen. Ik sta afgerond een 5 voor geschiedenis, een 5 voor Duits, en een 5 voor wiskunde A. Voor economie sta ik zelfs een 4 afgerond. Dat zijn 5 onvoldoendepunten in totaal. Opzich vind ik school niet zo moeilijk, maar ik weet van mezelf dat ik echt heel lui ben en geen zin heb om er veel voor te doen. Duits en Geschiedenis denk ik misschien nog wel op te halen, maar van economie en wiskunde snap ik echt geen bal. Als ik Duits en geschiedenis ophaal, sta ik nog maar 3 onvoldoendepunten, maar dat is niet genoeg om over te gaan, je mag maximaal maar 2 onvoldoendepunten hebben op mijn school. Ik dacht er dus aan om misschien economie te laten vallen en voor het profiel C&M te gaan. Dat vergroot namelijk mijn kans op bevordering naar VWO 5. Alleen ik wil misschien iets in de economie gaan doen en vind het best wel een leuk vak, dus eigenlijk wil ik het niet laten vallen, maar ik vind het echt heel moeilijk! Misschien is het een optie om nu nog te switchen naar HAVO 4 E&M, want 2 meisjes uit mijn klas hebben dit ook al gedaan en doen vanaf deze maandag HAVO E&M. Wat denken jullie wat het beste is? Nu switchen naar C&M? Dit jaar afmaken en dan dit vakkenpakket opnieuw proberen? Of beter nu nog switchen naar HAVO E&M?
Alvast bedankt
|