Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Studeren
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 08-03-2010, 18:48
Amphiprion
Amphiprion is offline
Momenteel doe ik MBO maar dit bied mijn niet genoeg uitdaging en daarom wil ik na de huidige opleiding doorstromen naar een hoger niveau. Op school krijgen we volgend jaar de kans om doorstroom vakken te volgen voor naar het HBO. Maar nu lijkt de opleiding Biologie aan de Universiteit van Utrecht mij wel wat.

Even van de website van de UU afgehaald:

Ingangseisen

Het profiel Natuur & Gezondheid aangevuld met natuurkunde of Natuur & Techniek aangevuld met biologie geven toegang tot de bacheloropleiding biologie. Heb je een afwijkend profiel of heb je een andere vooropleiding? Dan moet je bovengenoemde vakken via aanvullende examens halen.
Bron: http://www.uu.nl/NL/Informatie/bache...s/default.aspx

Nu is wel duidelijk dat ik met mijn MBO een afwijkend profiel heb. Zelfs met de doorstroom vakken naar HBO ben ik nog afwijkend. Maar stel als ik nu bij de LOI me ga inschrijven en thuis zelf het VWO profiel Natuur & Gezondheid ga studeren dan ben ik toch niet langer afwijkend of moet ik dan echt een volledig VWO diploma hebben met alle andere algemene vakken als Nederlands enzo?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 08-03-2010, 19:41
marjolein243
marjolein243 is offline
ik weet het niet zeker, maar ik denk als je vakken zoals biologie natuurkunde en scheikunde (ik weet niet of die laatste 2 ook van toepassing zijn) volgt op vwo niveau dat je dan gewoon biologie kan doen,
maar neem voor de zekerheid anders even contact op met de universiteit zelf of ga naar een van de open dagen van de universiteit van utrecht, want daar kan je ook altijd veel vragen stellen.
Met citaat reageren
Oud 08-03-2010, 20:05
WAT
WAT is offline
wat studeer je nu? en welke doorstroom kun je doen op hbo?
want als je dan eerst op hbo je P haalt kun je er ook heen.
Met citaat reageren
Oud 08-03-2010, 20:17
Amphiprion
Amphiprion is offline
Ik doe momenteel Dierverzorging niveau 4. Ik kan volgend jaar doorstroomvakken volgen voor naar het HBO, we krijgen nog bericht over welke vakken dit zijn maar ik denk biologie, wiskunde, scheikunde en natuurkunde. Helaas word je met een HBO propedeuse niet toegelaten:

"Ook als je een hbo-propedeusediploma (of hbo-einddiploma) hebt, moet je aan bovenstaande eis voldoen. Je kunt vrijwel nooit met een hbo-propedeusediploma (of hbo-einddiploma) rechtstreeks instromen bij de bacheloropleiding biologie, omdat je deficiënt bent voor een of meerdere van de hierboven genoemde vier kernvakken van het profiel Natuur & Gezondheid."
Met citaat reageren
Oud 08-03-2010, 20:47
Mr.Mark
Mr.Mark is offline
Het profiel NG of NT staat er. Je moet wel een volledig VWO diploma hebben dus niet alleen de vakken biologie, scheikunde en natuurkunde. Natuurlijk ook gewoon wiskunde, nederlands, engels enz.
Anders kun je toch ook gewoon rechten ofzo gaan doen? daar heb je geen verdere vakken voor nodig.
VWO diploma blijft nog altijd het hele pakketje

Profiel is een soort richting, meer een bepaald type vakken. Je hebt een minimum aantal vakken die je kunt kiezen volgens een schema. Daaruit kan je kiezen uit 4 hoofdgroepen met verschillende verplichte vakken (NG= biologie, wiskunde, scheikunde, NT=wiskunde B, natuurkunde en scheikunde)

Je hebt ook nog CM en EM maar dat is hier niet echt van toepassing
Met citaat reageren
Oud 08-03-2010, 20:57
Amphiprion
Amphiprion is offline
Okee duidelijk. Dan zal ik dus na mijn MBO opleiding of tijdens mijn huidige opleiding thuis of bij een instelling VWO moet gaan studeren. Even kijken hoe ik dat zou kunnen gaan doen. Ben op moment van schrijven 21 jaar dus ook al 'niet' meer de jongste. Ik zou ook een Colloquium Doctum kunnen doen geloof ik, had ik vanmiddag even snel gelezen, maar aangezien ik nog niet de VWO kennis heb weet ik niet of dit wel verstandig is.
Met citaat reageren
Oud 09-03-2010, 07:32
Verwijderd
Het lijkt me dan handiger om eerst je VWO kennis op te doen en dan pas die Colloquium Doctum. Want het lijkt me dat ze in die toets je algemene VWO kennis testen.
Met citaat reageren
Oud 15-03-2010, 18:49
Amphiprion
Amphiprion is offline
Ben op de open dag van Deltion geweest om te kijken bij de Vavo opleidingen. Nu heeft die kerel mij aanbevolen om VWO staatsexamens te downloaden van Nederlands en Engels en deze te maken en vervolgens eerlijk na te kijken. Alleen kan ik nergens staatsexamens (met antwoorden) vinden die ik kan downloaden, weet iemand maybe waar ik die kan downloaden? Dan weet ik in ieder geval of ik die twee vakken al een beetje op VWO niveau kan.
Met citaat reageren
Oud 15-03-2010, 18:59
Verwijderd
Staatsexamens weet ik niet, maar gewone examens zijn oa op www.havovwo.nl te vinden.
Met citaat reageren
Oud 16-03-2010, 19:10
Amphiprion
Amphiprion is offline
Aah kijk is aan bedankt!
Met citaat reageren
Oud 17-03-2010, 16:11
Verwijderd
Graag gedaan hoor
Succes met het maken van de examens!
Trouwens, als je op Google zoekt moet er nog veel meer zijn, er bestaan genoeg sites die alle examen verzamelen.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten