Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Oude troep / Verkiezingen 2010

Topictools Zoek in deze topic
Oud 03-06-2010, 16:57
Kitten
Kitten is offline
Ik zag net op de chat dat er redelijk wat mensen van het forum waren. Dus ik vroeg me af: Wat vonden jullie er van? Zijn antwoorden, en de vragen die je kon stellen?
Oud 03-06-2010, 17:05
Simon
Simon is offline
Erg druk en veel goeie vragen. Absoluut succes. Scheelt dat Hero redelijk snel antwoordde.
Oud 03-06-2010, 17:08
Verwijderd
Ik moet helaas zeggen dat ik de chat enigszins teleurstellend vond. Er werden een hoop vragen gesteld gericht op standpunten van de PVV, die gewoon rechtsstreeks zijn terug te vinden in het partijprogramma. Daardoor had de chat imo veel te weinig diepgang. Ik had graag gezien dat er vragen doorkwamen die zich richten op de reden dat de PVV bepaalde standpunten heeft. Ik heb er daar 3 van gesteld en maar 1 kwam er door, helaas kwam mijn reactie op de reactie van Hero er toen weer niet door.
Oud 03-06-2010, 17:08
Gijsos
Gijsos is offline
Ik had graag wat meer diepgang gezien. En niet van die vragen zoals wat kies je een Porche of Ferrari? Sommige vragen kwamen er naar mijn gevoel echt niet doorheen bijvoorbeeld mijn eigen vraag: Waarom de straffen verzwaren als dit geen zin heeft. Een onderzoek (gepubliceerd in psychologie magazine) heeft aan getoond dat straf verzwaring vanaf een bepaald punt niet meer helpt. Maar je kunt beter investeren in het terug brengen van gedetineerde in de samenleving.

Leek mij persoonlijk toch een goede vraag.
Oud 03-06-2010, 17:11
Verwijderd
Citaat:
Ik had graag wat meer diepgang gezien. En niet van die vragen zoals wat kies je een Porche of Ferrari?
Met die vraag kon ik nog wel leven, het blijft ook een beetje een scholierenforum. Maar er kwamen teveel vragen doorheen die je ook gewoon had kunnen opzoeken op de site van de pvv en vragen die wat confronterender waren, zoals die van jou maar ook die van mij, werden kennelijk tegen gehouden.
Oud 03-06-2010, 17:13
Joostje
Joostje is offline
Leuk dat het georganiseerd is. Jammer natuurlijk dat het zo kort was, ik had nog wel een hoop meer vragen willen stellen .

Er zijn verschillende soorten vragen:
- personal interest vragen: porsche of ferrari, wat zijn uw hobbies, etc.
- semipolitieke vragen: waarom ging u de politiek in, wat is uw individuele standpunt wb whatever, hoe is Geert in de persoonlijke omgang, enzo.
- politieke vragen: over klimaatverandering, de islam, discriminatie, israel, etc.

Misschien is het handiger dat in tijd in drieen te delen, en dan een paar themas uit te kiezen waarover gechat wordt? Dan gaat die discussie niet van hak op tak, en kunnen politici en chatters een beetje voorbereiden welke vragen ze willen stellen, en dieper op een punt ingaan.
Oud 03-06-2010, 17:15
Verwijderd
Citaat:
Erg druk en veel goeie vragen. Absoluut succes. Scheelt dat Hero redelijk snel antwoordde.
Hoezo 'bevooroordeeld'? ;d

Ontopic: Wat de twee mannen hierboven zeggen.
Oud 03-06-2010, 17:22
Simon
Simon is offline
Alvast bedankt voor alle feedback. Ik zal op een ander moment inhoudelijk reageren. Nu ga ik even weg van den digitale beeldscherm (vierkante ogen!!).
Oud 04-06-2010, 09:21
Vogelvrij
Vogelvrij is offline
Ik vond het wel leuk. Al is het inderdaad soms wel frustrerend dat je niet echt op een bepaald thema door kunt vragen, dat er wat weinig diepgang was. Aan de andere kant: het is een chat, er zijn veel mensen die vragen willen stellen en bovendien is het een scholierenforum, dus ik kan daar wel mee leven. Maar misschien is het inderdaad wel een idee om per kwartier een bepaald soort vragen te mogen stellen o.i.d.
Oud 04-06-2010, 10:27
Verwijderd
Is er nog een verslag van de chat terug te vinden?
Oud 04-06-2010, 11:05
Kitten
Kitten is offline
Citaat:
Is er nog een verslag van de chat terug te vinden?
Dat gaat er wel komen, maar dat wordt nog uitgewerkt door een van de mensen die er voor betaald worden.

EDIT: Zie het gestickide topic.

Laatst gewijzigd op 04-06-2010 om 12:29.
Oud 04-06-2010, 15:18
Verwijderd
Jammer dat ik werd gecensureerd, toen ik door wilde vragen waarom Brinkman het onwenselijk vond dat meerderheid van de grote steden uit niet-blanken zouden bestaan.
Oud 04-06-2010, 18:54
Verwijderd
@Kitten: Oké!
Oud 04-06-2010, 19:25
Joostje
Joostje is offline
@Moddereters: Hoe gaan de volgende chatsessies worden gemoddereet?
Oud 06-06-2010, 03:22
Uice
Uice is offline
Citaat:
bovendien is het een scholierenforum
Dat vind ik zoiets. Als de leden van het forum intelligentere/diepgaandere vragen stellen dan verwacht, waarom zou je dan zeggen 'sorry jongens, jullie mogen niet zo slim zijn, want jullie zijn scholieren'? Het karakter van het forum wordt met name bepaald door de leden. Als de leden diepgang willen, waarom zou je daar dan niet in meegaan? Bovendien, een scholier is iemand die iets wil leren. Als het nou 'forum.jongeren.com' heette, oké, maar het gaat hier toch ook om je rol als leergierige jonge burger.
Oud 06-06-2010, 13:22
*oma*
*oma* is offline
Citaat:
Bovendien, een scholier is iemand die iets wil leren. Als het nou 'forum.jongeren.com' heette, oké, maar het gaat hier toch ook om je rol als leergierige jonge burger.
Een scholier is nog altijd iemand die naar school gaat, mede door leerplichtigheid. Dat heeft niet meteen iets met leergierigheid te maken.
Oud 06-06-2010, 14:50
Uice
Uice is offline
Citaat:
Een scholier is nog altijd iemand die naar school gaat, mede door leerplichtigheid. Dat heeft niet meteen iets met leergierigheid te maken.
Als je ervoor kiest om een website te bezoeken die je aanspreekt in je rol als scholier (in plaats van, bijvoorbeeld, als jongere of als Nederlander), dan lijkt me dat dat in ieder geval iets met school te maken heeft; een plek waar je o.a. komt voor je intellectuele ontwikkeling.
Oud 06-06-2010, 18:09
*oma*
*oma* is offline
Citaat:
Als je ervoor kiest om een website te bezoeken die je aanspreekt in je rol als scholier (in plaats van, bijvoorbeeld, als jongere of als Nederlander), dan lijkt me dat dat in ieder geval iets met school te maken heeft; een plek waar je o.a. komt voor je intellectuele ontwikkeling.
Of juist niet. Aangezien scholieren.com een site is waar je werkstukken en verslagen vanaf kan plukken .
Oud 07-06-2010, 11:39
Simon
Simon is offline
http://www.scholieren.com/weblog/de-...-hero-brinkman

Hierboven het verslag van de chatsessie, voor wie wil nalezen.

De opmerkingen over niveau vind ik begrijpelijk als die komen van studenten. Scholieren zijn over het algemeen iets minder goed op de hoogte en wat eerder geneigd wat vrijblijvender of persoonlijke vragen te stellen. Dat een vraag over Porsche of Ferrari er door komt is dus een heel bewuste keuze, dat zie ik als een typische scholierenvraag.

De chatsessie is bedoeld om scholieren de gelegenheid te geven hun vragen te stellen aan een landelijke politicus. Dat betekent niet dat we andere deelnemers wegsturen, maar wel dat er dus op een bepaalde manier gemodereerd wordt.

Overigens voorloopt die moderatie niet ideaal: er stromen constant vragen binnen, het is bijna onmogelijk om overzicht te houden en oude vragen vervallen op een gegeven moment. Soms zagen ik en Jon een supergoeie vraag voorbij komen, maar waren we 'm weer kwijt als ie aan de beurt kwam.

Wat ik leuk vond om te zien was dat als er een bepaald thema werd aangesneden, dat andere meelezers daar op inhaakten en daar ook vragen over gingen stellen. Zo kan je aardig onderwerp-na-onderwerp (betrekkelijk) grondig behandelen.

Al te zeer de chatsessie structureren vind ik niet zo'n goed idee. Het gaat om een gesprek tussen onze bezoekers en de politicus, dus als redactie willen we dan niet al te zeer van tevoren bepalen waar het over moet gaan. Bovendien vind ik de charme van zo'n chat ook wel dat het af en toe een zooitje is en van de hak op de tak gaat.

Wat mij betreft gaan we dit vaker doen. Marianne Thieme (gister) heb ik gemist, en vanmiddag is Tofik DIbi van GroenLinks. Leuk dat die politici tijd voor ons vrijmaken en tof dat de chat het nodige los lijkt te maken.
Advertentie

Regels voor berichten