Advertentie | |
|
![]() |
|
Leuk dat het georganiseerd is. Jammer natuurlijk dat het zo kort was, ik had nog wel een hoop meer vragen willen stellen
![]() Er zijn verschillende soorten vragen: - personal interest vragen: porsche of ferrari, wat zijn uw hobbies, etc. - semipolitieke vragen: waarom ging u de politiek in, wat is uw individuele standpunt wb whatever, hoe is Geert in de persoonlijke omgang, enzo. - politieke vragen: over klimaatverandering, de islam, discriminatie, israel, etc. Misschien is het handiger dat in tijd in drieen te delen, en dan een paar themas uit te kiezen waarover gechat wordt? Dan gaat die discussie niet van hak op tak, en kunnen politici en chatters een beetje voorbereiden welke vragen ze willen stellen, en dieper op een punt ingaan.
|
Ik vond het wel leuk. Al is het inderdaad soms wel frustrerend dat je niet echt op een bepaald thema door kunt vragen, dat er wat weinig diepgang was. Aan de andere kant: het is een chat, er zijn veel mensen die vragen willen stellen en bovendien is het een scholierenforum, dus ik kan daar wel mee leven. Maar misschien is het inderdaad wel een idee om per kwartier een bepaald soort vragen te mogen stellen o.i.d.
||
Citaat:
||
Citaat:
||
Citaat:
||
Citaat:
![]()
|
http://www.scholieren.com/weblog/de-...-hero-brinkman
Hierboven het verslag van de chatsessie, voor wie wil nalezen. De opmerkingen over niveau vind ik begrijpelijk als die komen van studenten. Scholieren zijn over het algemeen iets minder goed op de hoogte en wat eerder geneigd wat vrijblijvender of persoonlijke vragen te stellen. Dat een vraag over Porsche of Ferrari er door komt is dus een heel bewuste keuze, dat zie ik als een typische scholierenvraag. De chatsessie is bedoeld om scholieren de gelegenheid te geven hun vragen te stellen aan een landelijke politicus. Dat betekent niet dat we andere deelnemers wegsturen, maar wel dat er dus op een bepaalde manier gemodereerd wordt. Overigens voorloopt die moderatie niet ideaal: er stromen constant vragen binnen, het is bijna onmogelijk om overzicht te houden en oude vragen vervallen op een gegeven moment. Soms zagen ik en Jon een supergoeie vraag voorbij komen, maar waren we 'm weer kwijt als ie aan de beurt kwam. Wat ik leuk vond om te zien was dat als er een bepaald thema werd aangesneden, dat andere meelezers daar op inhaakten en daar ook vragen over gingen stellen. Zo kan je aardig onderwerp-na-onderwerp (betrekkelijk) grondig behandelen. Al te zeer de chatsessie structureren vind ik niet zo'n goed idee. Het gaat om een gesprek tussen onze bezoekers en de politicus, dus als redactie willen we dan niet al te zeer van tevoren bepalen waar het over moet gaan. Bovendien vind ik de charme van zo'n chat ook wel dat het af en toe een zooitje is en van de hak op de tak gaat. Wat mij betreft gaan we dit vaker doen. Marianne Thieme (gister) heb ik gemist, en vanmiddag is Tofik DIbi van GroenLinks. Leuk dat die politici tijd voor ons vrijmaken en tof dat de chat het nodige los lijkt te maken. ![]() |
Advertentie |
|
|
|