Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / ARTistiek
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 01-04-2010, 10:39
fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
De deadline is geweest en Artistiekelingen hebben een maand lang hard gezwoegd en zich binnenstebuiten gewerkt op het thema: Buitenstebinnen!
Nu zullen de werken in dit topic tentoongesteld worden. In navolging van Dansen op Papier-wedstrijden, zal stemmen als volgt gebeuren: Je kiest de twee werken die je het meest aanstaan en kent die punten toe, met uitleg. Als volgt:

[Werk #] 10 punten. <uitleg>
[Werk #] 5 punten. <uitleg>

Alleen stemmen met uitleg gelden, stemmen op je eigen werk is niet toegestaan.
Let op! Deadline is 8 april om 23.59u! Dan sluiten alle lijnen en kan er niet meer gestemd worden!

En nu de werken! (in willekeurige volgorde)

Werk 1

(het werk is een kwartslag gedraaid)
details:
Spoiler

Werk 2

Werk 3

Werk 4

uitleg:
Spoiler

Werk 5
Titel: Het gebed

"scherpe foto in hoge resolutie met onjuiste kleuren"
Spoiler

Werk 6
Titel: De kamer

details:
Spoiler

Werk 7

pm me even als ik jouw inzending vergeten ben!

Laatst gewijzigd op 01-04-2010 om 11:19.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 01-04-2010, 10:50
Miekje*
Miekje* is offline
[Werk 4] 10 punten. Dit omdat ik het een heel gaaf werk vind, er zit gewoon een buitenkat binnenin het hoofd. Hij heeft de organen die binnen zaten naar buiten geduwd en zo plaats gemaakt voor zichzelf. Een perfect beeld van het onderwerp buitenstebinnen. Een leuk uitgewerkt idee, en het poesje zit zovan: 'prrr, wat is het hier lekker en ik heb een oogbal om mee te spelen'. Heel tof .

Ik ben nog niet uit over de tweede van 5 punten, daar ga ik nog even over brainstormen.
Oud 01-04-2010, 11:04
Verwijderd
Werk 4 de 10, vooral "buitenkat" sprak me erg aan. mooi kleurgebruik. Wat *Miekje* zegt maar dan zonder "perfect voorbeeld" en zonder " en het poesje zit zovan: 'prrr, wat is het hier lekker en ik heb een oogbal om mee te spelen"

Werk 3 de 5 Dat spreekt voor zich he.
Met citaat reageren
Oud 01-04-2010, 11:08
Rationeel
Rationeel is offline
ik ben niet van de extreem lange toelichtingen

[werk 4: 10 punten.] de stijl spreekt mij het meeste aan, mooie kleuren en originele uitwerking van het thema
[werk 5: 5 punten.] jammer van de 'onjuiste kleuren', juist het extreem donkere van de eerste foto maakt het m.i. mooi. maar toch de tweede plaats
Met citaat reageren
Oud 01-04-2010, 11:24
Verwijderd
Ik kan hier blijkbaar niet alles fatsoenlijk zien, thuis even opnieuw kijken straks.
Met citaat reageren
Oud 01-04-2010, 11:38
Verwijderd
[Werk 4] 10 punten. Origineelste uitwerking en goed uitgevoerd.
[Werk 6] 5 punten. Want ik vind het leuk hoe er details verstopt zitten in de details.

Werk 7 eervolle vermelding want die vind ik ook erg goed (kleurgebruik ), maar ik zie het thema er niet in terug.
Met citaat reageren
Oud 01-04-2010, 12:40
Verwijderd
Oeh, gave inzendingen

Werk 4 : 10 punten
Tof concept, sluit perfect aan op het thema, mooi getekend en lekker morbide ;D

Werk 5: 5 punten
Is mooi geschilderd, heeft iets minder raakvlak met het thema (ik zie het iig niet echt) maar het uiterlijk spreekt me wel aan, want het heeft iets spooky's.
Met citaat reageren
Oud 01-04-2010, 14:27
Verwijderd
Werk 7: 10 punten. Ik vind de kleuren gaaf en de wanhoop en ik heb het gevoel dat er beweging inzit, dat is echt .

Werk 5: 5 punten. Net wat Noodles zegt. Al kan ik me voorstellen dat het er om gaat dat de vrouw zich naar binnen keert (bidden/mediteren/whatever), terwijl ze buiten is...

Overigens, die kat vind ik juist iets minder. Wel grappig gevonden (en mooi kleurgebruik), maar de pijl vind ik heel jammer, als de kat echt in het hoofd van het meisje zichtbaar was geweest, had dit werk wel punten van mij gekregen.

Tussenstand:

Werk 4: 50 punten
Werk 5: 15 punten
Werk 7: 10 punten
Werk 3: 5 punten
Werk 6: 5 punten.
Met citaat reageren
Oud 01-04-2010, 15:06
JustADreamer
JustADreamer is offline
Werk 4: 10 punten, vind het gewoon leuk bedacht, en mooi gedaan.
Werk 3: 5 punten, leuke stijl.

Werk 4: 60 punten
Werk 5: 15 punten
Werk 3: 10 punten
Oud 01-04-2010, 15:14
Verwijderd
Citaat:
Overigens, die kat vind ik juist iets minder. Wel grappig gevonden (en mooi kleurgebruik), maar de pijl vind ik heel jammer, als de kat echt in het hoofd van het meisje zichtbaar was geweest, had dit werk wel punten van mij gekregen.
De pijl vind ik ook een beetje jammer, maar het doet verder niet echt iets af aan het idee.
Met citaat reageren
Oud 01-04-2010, 17:43
Verwijderd
Ik denk nog even na
Met citaat reageren
Oud 01-04-2010, 18:17
Verwijderd
Ik vind werk 6 leuk gevonden, maar niet mooi. Werk 5 vind ik mooi, maar geen obvious thema. Daarentegen als het is zoals hier boven gezegd wordt, dan vind ik het wel goed gevonden, vooral omdat het niet obvious is.

Toch ga ik met 10 punten voor de Buitenkat, gewoon omdat ik het heel gaaf vind, net wel door die pijl ^^ Beetje comic-achtig.

7 vind ik een beetje de Schreeuw nagebootst... *denkt*

Toch maar werk 5 5punten dan, maar vooral om dat idee wat hierboven is gegeven.

Overigens had ik mezelf graag punten gegeven, vooral omdat ik het zelf heel mooi vind, maar ook omdat het zo gewoon zwaar gelukt is na al die tijd van niets doen en inspiratieloosheid. Maar misschien heb ik dat wel gedaan Stiekem. Overigens denk ik niet dat het moeilijk is om de mijne eruit te halen

Tussenstand:

Werk 4: 70 punten
Werk 5: 20 punten
Met citaat reageren
Oud 01-04-2010, 18:58
Miekje*
Miekje* is offline
Ik ga voor werk 5 voor de 5 punten. Door wat Medeia zagt.

Tussenstand:

Werk 4: 70 punten
Werk 5: 25 punten
Werk 6: 5 punten
Oud 01-04-2010, 19:36
Linda
Linda is offline
Werk 4 : 10 punten
Het idee vind ik heel goed gevonden!

Werk 7 : 5 punten
Vind de kleuren mooi en het spreekt me aan.

Tussenstand:

Werk 4: 80 punten
Werk 7: 15 punten
Oud 01-04-2010, 19:50
Buster
Buster is offline
Ook ik ken Werk 4 de 10 punten toe. Erg goed gedaan, goede achterliggende gedachte (hoewel ik de spoiler wel nodig had om hem goed te begrijpen). Ook leuk dat je een stukje kat door de rechteroogkas heen ziet!

En Werk 3 krijgt van mij 5 punten. Mooi kleurgebruik, en de themaverwerking ook erg orgineel met de naar buiten toe tredende vruchtbaarheid van de vrouw (dat is iig mijn interpretatie, correct me if I'm wrong).

Verder wil ik nog wel even wat lof toe wuiven naar ten eerste werk 6. Meest geweldige verwerking van het thema, geweldige details. Alleen erg jammer dat het er zo "I-sketcherig" uit ziet...
En ten tweede ook naar werk 7, fantastisch kleur gebruik, helaas begrijp ik de thema verwerking niet helemaal....

Tussenstand:

Werk 4: 90 punten
Werk 7: 15 punten
Werk 3: 15 punten
Met citaat reageren
Oud 01-04-2010, 21:42
Verwijderd
Werk 5 : 10 punten

Uitleg volgt. Maar enige schilderijtjes waarvan ik geen afkeer heb.
Met citaat reageren
Oud 01-04-2010, 21:46
Verwijderd
werk 5 10 punten
werk 7 5 punten
Met citaat reageren
Oud 02-04-2010, 07:57
Verwijderd
Neee.. Had ik alles getypt, druk ik ergens op is alles weer weg.

Werk 4: 10 punten. Het is mooi geschilderd, en heeft echt met het thema ''buitenstebinnen'' te maken. Die buitenkat vind ik echt leuk, en ook dat hij de organen naar buiten heeft geduwd.

Werk 7: 5 punten. Ik zie hier alleen niet echt het thema in terug, maar mooi kleurgebruik en mooi geschilderd.

Tussenstand: (als ik die van sann ook mee tel, want zij heeft geen uitleg)

Werk 4: 100 punten
Werk 5: 45 punten
Werk 7: 25 punten
Werk 6: 10 punten
Met citaat reageren
Oud 02-04-2010, 10:55
Lorelei
Lorelei is offline
10 punten naar werk 5. Ik zie er het thema wel in, maar dat kan heel goed eigen interpretatie zijn en niet gelijk aan wat de maker ermee bedoelde. Maar goed, het gaat hier om mijn interpretatie dus ja, 10 punten.

Hm, nou twijfel ik tussen werk 4 en werk 7. Ik vind het idee achter werk 4 erg gaaf maar de uitvoering niet zo mooi. Bij werk 7 vind ik juist de uitvoering erg mooi maar het idee minder gaaf. Maar ik ga toch voor werk 7 want die pijl verpest het voor mij echt Dus 5 punten naar werk 7.

Werk 5: 55 punten
Werk 7: 30 punten
Werk 6: 10 punten
Oud 05-04-2010, 23:01
Verwijderd
[10 punten] werk 6 : ik vind deze de beste omdat hier het thema het dikst bovenop ligt en ik gelijk kan zien waar het over gaat, ik hou van duidelijkheid. De details vind ik heel leuk en grappig.

[5 punten] werk 3 : mooi simpel, ik hou van simpel en niet teveel poespas. En het ding dat uit de buik komt is een soort mysterie, dat houdt het spannend.
Met citaat reageren
Oud 06-04-2010, 12:53
fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Dat maakt:
Werk 5: 55 punten
Werk 7: 30 punten
Werk 3: 20 punten
Werk 6: 20 punten

nog twee dagen om te stemmen!
Met citaat reageren
Oud 06-04-2010, 23:50
flyaway
flyaway is offline
Ik vind van werk 4 het kleurgebruik heel bijzonder, maar mijn favorieten zijn toch 5 en 7, vanwege de wat meer symbolische uitwerking van het thema.

Werk 7: 10 punten, mooi gebruik van emotie in de techniek en in de kleuren.
Werk 5: 5 punten, in tegenstelling tot de rest van de werken erg rustgevend, fijne kleuren.

Werk 5: 60 punten
Werk 7: 40 punten
Met citaat reageren
Oud 07-04-2010, 18:00
Verwijderd
Werk 1: Het verbaast me eigenlijk wel een beetje dat deze nog geen punten heeft. Hij komt niet zo goed tot z'n recht op zo'n foto, volgens mij is hij in het echt veel mooier. Dus jammer dat hij niet ingescand is, maar toch. Ik vind hem heel mooi, het gehele buiten - het universum - binnenin de mens. En dat past niet, he. Gaaf uitgewerkt ook. 10 punten.

En voor de 5 punten twijfel ik tussen werk 3 en werk 5. Bij de derde vind ik die vrouw technisch gezien niet zo mooi, maar de vogeltjes zijn erg leuk. En bij werk 5 spreekt het me aan dat hij zo donker is, plus dat het wel een originele uitwerking van het thema is. Mooie kleuren, ook, alleen is het jammer dat het origineel dus helemaal niet zo donker is en kennelijk ook andere kleuren heeft. De lichte versie vind ik minder mooi, dus als het tussen die en werk 3 ging dan ging ik voor laatstgenoemde, maar, mm, ja. De lichte versie is weer lichter dan het origineel, dus misschien is het origineel nog net donker genoeg.. Moeilijk! Toch maar werk 5, dan maar. 5 punten.

Tussenstand:
Werk 5: 65 punten
Werk 1: 10 punten
Met citaat reageren
Oud 07-04-2010, 19:17
Verwijderd
4 Vind ik heel gaaf gedaan, alleen de uitleg heeft de interpretatie een beetje verpest. Maar netjes getekend, mooi uitgebeeld.
6 Is ook heel leuk gedaan. De details. Deze twee gaan mijn punten krijgen, ben er nog niet uit in welke volgorde. Ik laat het nog even bezinken.
Oh, morgen is de deadline zie ik! Dan stem ik maar vast.

Werk 6 krijgt 10 punten, onder andere vanwege het simpele idee en de leuke details, vooral de kussens.

Werk 4 krijgt dan 5 punten. Het mooiste werk, maar een stomme, beperkende uitleg. Vind eigenlijk dat er sowieso gene uitleg bij had gemoeten.

Tussenstand

Werk 4: 105 punten
Werk 5: 65 punten
Werk 6: 30 punten
Werk 1: 10 punten
Met citaat reageren
Oud 07-04-2010, 21:34
Verwijderd
Hahaha, ik snap het idee achter werk 6 nu pas :'''''''''''''''''') Niet dat ik er eerder echt over na had gedacht, maar het ligt er zo dik bovenop dat het alsnog schandalig is. Het kwartje viel toen Soija over de kussens begon, ik even ging kijken en toen zoiets had van 'he, dat lijken net blaadjes'. Toen was het opeens van "OH! WACHT! "

Leuk bedacht wel.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 08-04-2010, 11:27
fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Laatste dag om te stemmen!
Met citaat reageren
Oud 08-04-2010, 23:01
fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
En de lijnen zijn gesloten! Morgen komt de uitslag!
Met citaat reageren
Oud 09-04-2010, 10:54
Rationeel
Rationeel is offline
nou, het lijkt me dat de uitslag is dat nummer 4 en 5 hebben gewonnen, of niet?
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten