Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lifestyle
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 30-04-2010, 14:13
KimberleyJ.
KimberleyJ. is offline
Wat is jullie mening over een kindje voor je 18e? En de reden waarom?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 30-04-2010, 15:03
D-gast
D-gast is offline
het lijkt me nogal kut omdat je niet meer uit kan gaan en lol hebben met chappies je moet er de hele tijd zijn voor je vriendin en de baby
je moet dat kind opvoeden en eten geven kleren kopen manieren leren enz.
Oud 30-04-2010, 16:42
KimberleyJ.
KimberleyJ. is offline
Citaat:
het lijkt me nogal kut omdat je niet meer uit kan gaan en lol hebben met chappies je moet er de hele tijd zijn voor je vriendin en de baby
je moet dat kind opvoeden en eten geven kleren kopen manieren leren enz.
Dat is helemaal waar
Met citaat reageren
Oud 30-04-2010, 23:05
Verwijderd
een slecht idee, ik ken niemand die op die leeftijd een kind had omdat ze het wilden.
Met citaat reageren
Oud 01-05-2010, 00:57
Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Een heel slecht plan. Dan ben je zelf nog kind, dus is het onverantwoord om er zelf één te nemen. Ongelukjes geloof ik niet in, tegenwoordig is er genoeg bescherming en nabehandeling (morning after pil en als je dom bent en dat vergeet, abortus en als je dat niet wil, moet je zorgen dat er geen ongelukjes gebeuren) en het uitlokken voor je 18e is gewoon dom en/of provocerend gedrag, als je het mij vraagt.

Dus mocht je erover nadenken om zwanger te worden, wacht lekker tot je een vaste relatie hebt, een vaste baan, een huisje en een stabiel leven met een stabiele omgeving om je kind in op te voeden
Oud 01-05-2010, 08:37
Avondmensje
Avondmensje is offline
Mij lijkt het ook niet heel slim om voor je 18e een kind te nemen, oa omdat je zelf ook nog kind bent, en ook omdat als je nog wil gaan doorstuderen dus geen tijd hebt voor die studie .
En ik zie mezelf ook niet over 3 jaar met kinderwagen ed rondlopen eigenlijk
Met citaat reageren
Oud 01-05-2010, 09:29
WAT
WAT is offline
Citaat:
Ongelukjes geloof ik niet in, tegenwoordig is er genoeg bescherming en nabehandeling (morning after pil en als je dom bent en dat vergeet, abortus en als je dat niet wil, moet je zorgen dat er geen ongelukjes gebeuren) en het uitlokken voor je 18e is gewoon dom en/of provocerend gedrag, als je het mij vraagt.
dit vind ik nogal naief en vooral dom, een abortus nemen is een persoonlijke maar vooral een hele zware keuze. Een ongeluk zit in een klein hoekje, er zijn genoeg meiden die zwanger worden door de pil (of andere conceptie) heen, sommigen komen er pas achter na de 12 weken dat je abortus mag plegen hier in nederland, en dan?
Shit happens en jij hebt niks te zeggen over wat anderen wel of niet doen.

Ik vind voor je 18de vooral onverantwoordelijk en egoistisch, eerst denken aan het kind dan aan je eigen verlangens. Je kunt het nog zo graag willen maar je moet eerst denken aan wat voor toekomst je het kind kunt bieden
Met citaat reageren
Oud 01-05-2010, 09:35
Dingaantouwtje
Dingaantouwtje is offline
Precies, ik vind dat de belangen van je kind absoluut voor moeten gaan bij het maken van een kind. Ben je niet in staat dat ding voldoende aandacht te geven, tijd, energie, begin er dan niet aan. Voor je het weet zit dat kind 24/7 bij de lokale kinderopvang, en thuis met een oppas.
Oud 01-05-2010, 12:59
KimberleyJ.
KimberleyJ. is offline
---------------------------------------------------------------------------------------------------

Laatst gewijzigd op 05-05-2010 om 21:01.
Met citaat reageren
Oud 01-05-2010, 14:05
Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Citaat:
Okeej,
Persoonlijk ben ik het niet eens met sommige meningen en standpunten ( daar ga ik verder niet op in omdat het een mening vraag is)
Nou ik denk er niet aan om een kindje te nemen, ik heb er al een dochtertje.
En geloof me dat het echt vreselijk is dat bijna iedereen al een mening erover heeft en als je ook maar een klein foutje maakt je meteen iedereen op je dak hebt. En dat als je 'volwassen' bent het allemaal helemaal leuk is en iedereen het geweldig vindt.

Ik vind dat het wel degelijk een ongeluk kan zijn ( al vindt ik niet dat je het zou kan noemen)
En ik ben van mening als je het lef hebt om zwanger te raken laat het dan komen, met uitzonderingen daar gelaten.

Maar leuk dat jullie zo snel en eerlijk reageren!
Jezus, en je bent hoe oud (en zij?)? En ben je bewust zwanger geraakt of was het een 'ongelukje'? Is de vader nog bij je?

En mensen doen zo, om alles wat ik eerder heb genoemd Omdat het dom en, vind ik, onverantwoord is om een kind te nemen als je er zelf nog een bent. Helemaal voor de verkeerde redenen, je hebt van die meisjes die op hun 16e moeder willen worden, omdat ze geen oude moeder willen zijn ( ).

Het lef om zwanger te raken? Sorry hoor, maar als mijn 15 jarige dochter het 'lef' heeft om zwanger te raken, sleur ik haar toch echt mee naar de abortuskliniek en als ze dat niet wil, gaat ze maar lekker op zichzelf wonen, want ík ga er niet voor zorgen.
Klinkt misschien grof, maar hallo, wie wilde er een kindje
Oud 01-05-2010, 14:18
KimberleyJ.
KimberleyJ. is offline
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Laatst gewijzigd op 05-05-2010 om 21:02.
Met citaat reageren
Oud 01-05-2010, 15:37
Verwijderd
Omdat je geen stabiele basis (inkomen etc.) hebt.
Met citaat reageren
Oud 01-05-2010, 16:32
Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Citaat:
Ik ben 16, en zij 5 weken , het was niet de bedoeling nee.
Maar me ouders vonden het helemaal leuk, en als ik ook maar zei dat ik niet zeker wist of ik het wel wou zeiden ze heb je een keus dan? Als jij het niet wil willen wij het nog wel Dus nou ben ik trotste mama
Nee der vader is niet meer bij me en mag haar 1x per week met begleiding zien overigens is dat zijn eigen schuld..

Opzich ben ik het daar met je eens ( dik gedrukte)
Jeetje, pas is nog maar net dus! Wel goed dat je ouders je zo helpen, mijn ouders zouden me eruit zetten. Mag ik vragen hoe je precies zwanger bent geworden (aangezien ik niet in ongelukjes geloof), waarom je niet de MAP hebt gehaald en wat de vader heeft gedaan dat het begeleid is? Ben ontzettend nieuwsgierig je mag me ook pm'en of weigeren te vertellen hoor no pressure.

De hele quote is dikgedrukt je moet echt iets specifieker zijn.
Oud 01-05-2010, 16:54
Dingaantouwtje
Ik ben nieuwsgierig naar dezelfde dingen als LP
Oud 01-05-2010, 17:29
KimberleyJ.
KimberleyJ. is offline
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Met citaat reageren
Oud 01-05-2010, 18:32
Verwijderd
Als je ex zo erg is, dan hoop ik dat het kind niet teveel op hem lijkt!
Trouwens, wat is de reden dat je nu al moeder wilt worden? Je hebt nog een heel leven de tijd.
Met citaat reageren
Oud 01-05-2010, 18:47
KimberleyJ.
KimberleyJ. is offline
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Met citaat reageren
Oud 01-05-2010, 21:18
Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Citaat:
De MAP heb ik niet gehaald omdat we altijd een condoom gebruikt hebben ( en pil slik ik niet mag ik ook niet van me ouders die zeggen dat het een vrij kaartje is om onveilig te gaan vrijen maargoed) dus daar ging ik niet van uit..
En zo zijn mijn ouders niet die gooien me echt het huis niet uit ! Ik heb goeie ouders die me altijd overal in steunen! En met alle onderwerpen klaar voor me staan.
Hun kwamen er ook mee dat ik zwanger was volgens hun mijn vader heeft vervolgens dus ook die test voor me gehaald en alle overigen afspraken gemaakt.
Nou mn ex ( in dit geval de vader) wil alleen maar ja horen, en heeft last van los handjes.. en hij is daarbij gewoon erg agressief.. en altijd door gaat om zijn zin te krijgen of dat nou vrijwillig is of niet
Oh dat maakt niet uit hoor dat je nieuwschierig bent..
Dat zullen je ouders dan nu niet meer zeggen.. Maar goed, dat ligt ook helemaal aan jezelf he!
Ik bedoel, ik ben aan de pil, maar die is ook niet 100% betrouwbaar, dus gebruik ik ook altijd een condoom. Als het dan fout gaat, is de kans héél klein dat ik zwanger ben en kan ik ook nog een MAP halen ik heb er helemaal over nagedacht, zoals je ziet.

Maar wel chille ouders dan Mijn ouders zijn ook lief en zouden mij ook steunen, maar dan wel uit huis zo van 'als je volwassen genoeg bent om een kindje te nemen, ben je ook volwassen genoeg om op jezelf te wonen.' Zit ook best een punt in, want ik zou er ook niks in zien om voor mijn kleinkind te zorgen, omdat mijn dochter het niet kan. In de trant van, had je eerder moeten bedenken.

Agressieve mannen Hij was eerst niet zo, of wel? Hoe reageerde hij toen je het vertelde?
Wel goed van je dat hij je dochter nog mag zien trouwens, vind ik echt heel erg sterk van je credits voor jou.
Oud 01-05-2010, 21:31
Miekje*
Miekje* is offline
Persoonlijke verhalen kunnen via de pm. Als het onderwerp van deze topic verandert moet worden kun je Dingaantouwtje of mij pmmen, dan pas ik even de titel aan .
Oud 01-05-2010, 22:05
Dingaantouwtje
Oh wacht, ik merkte zelf niet eens dat ik offtopic ging Nouja, wat Miekje zegt
Oud 01-05-2010, 22:51
Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Sorry
Oud 01-05-2010, 23:49
Toneless
Toneless is offline
Ik vind abortus sowieso not done.
Oud 02-05-2010, 17:59
Verwijderd
Citaat:
Dat was ook niet me bedoeling, het was ook nog echt niet me bedoeling om zwanger te worden!
En als je terug leest zat abortus er ook niet echt in!
Okeey t is al goed, ik had begrepen dat het 'gepland' was om het zo maar te zeggen.
Maar ik snap dat je het gewoon wilt houden als het dan gebeurt.

@Toneless: Waarom vind je abortus not done? En vind je dat ook bij een verkrachting?
Met citaat reageren
Oud 02-05-2010, 19:43
Bright Blue
Bright Blue is offline
Ik wil stiekem zelf heel graag een baby..
Oud 02-05-2010, 19:46
WAT
WAT is offline
Citaat:
ga lekker oppassen Ik ken het gevoel maar dat is toch echt een betere optie.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 02-05-2010, 19:49
Bright Blue
Bright Blue is offline
Maar kijk, ik dacht, als ik nou eens vergeet de pil te slikken, heb ik allemaal voordelen:

1. Ik heb een eigen kindje!
2. Mijn vriendje zit gelijk aan me vast
Oud 02-05-2010, 19:51
Miekje*
Miekje* is offline
Abzg dat is heel gemeen!

En nu weer ontopic!
Oud 02-05-2010, 20:22
Mephisto
Mephisto is offline
Aborteren en dan deporteren naar siberie. Duidelijk ongeschikt.
Oud 03-05-2010, 10:15
Volk
Volk is offline
Ik vind het dom. Vooral als ik dan hoor dat mensen geen MAP hebben gehaald of helemaal onveilig hebben gevreeën of een afschuwelijke vent als vader van het kind hebben. Waar zat je dan met je hoofd dat je het bed in bent gedoken met zo iemand en jezelf laat bezwangeren, laat je dan op z'n minst bezwangeren door een goeie kerel. Als je al geen goeie partnerkeuze kunt maken, iets dat heel makkelijk is, hoe ga je dan al die keuzes voor je kind maken. Ik ken iemand die 2 kinderen heeft gekregen voor haar 17de. Dat vind ik megadom. Dat het 1 keer fout gaat snap ik. Maar 2 keer, dan ben je zo dom dat ik eigenlijk vind dat je geen kinderen zou mogen hebben.

@Abzg: Hij zit niet vast aan jou als jij zwanger raakt hoor. Jij bent de enige die dan ergens aan vast zit.
Met citaat reageren
Oud 03-05-2010, 11:24
Bright Blue
Bright Blue is offline
Citaat:
Abzg dat is heel gemeen!

En nu weer ontopic!
Gemeen, ik weet het
Sorry miekje, ik zal weer ontopic gaan!

Wat ik van tienermoeders vind. Dat hangt er vanaf, of iemand er bewust voor heeft gekozen of dat het 'per ongeluk' ging. Want ik weet van mezelf dat wanneer ik per ongeluk zwanger zou worden, ik het heel moeilijk zou vinden om abortus te plegen. Maar ik vind dat als je er voor kiest om een kind te krijgen, wanneer je er nog niet voor kan zorgen, heel onverstandig is. Ik vind dat je alleen een kind mag krijgen wanneer je er zeker van bent dat je goed voor je kind kan zorgen, zodat je kind een gezonde jeugt heeft. Een kind nemen zodat je er zelf gelukkiger van word vind ik gewoon heel dom.
Oud 03-05-2010, 12:14
KimberleyJ.
KimberleyJ. is offline
@ Abzg
Ik denk eigenlijk dat je dat helemaal verkeerd ziet dat je vriendje dan aan je vast zit..
De meeste relaties ( Puber) niet tegen de druk van een baby kan en daarom na de knoppen loopt..
Met citaat reageren
Oud 03-05-2010, 16:50
Geel
Geel is offline
Tegenwoordig niet meer nodig.
Oud 04-05-2010, 13:14
Rivka
Rivka is offline
Citaat:
Ja ik ook, ontzettend graag, maar zekers niet voor mijn achttiende! Hell no, ik wil er niet aan denken. Ik wil eerst getrouwd zijn en in een prettige buurt wonen en genoeg geld hebben om dat kindje te kunnen onderhouden.
Verder vind ik tienermoeders -no offence- niet zo slim. Zelfs áls je dan onveilig hebt gevreeën vind ik dat je dan toch echt de verantwoordelijkheid moet hebben om de morning-afterpil te halen. En het is eigenlijk ook erg zonde, want je kunt er nauwelijks voor zorgen ivm school en gewoon je leeftijd. Je bent dan zelf nog een kind.
Oud 10-05-2010, 22:21
xxboyxx
xxboyxx is offline
Dom. Je bent zelf nog kind moet je r geen nemen
Met citaat reageren
Oud 11-05-2010, 20:08
Verwijderd
Ik snap heel goed dat iemand geen abortus wil laten plegen, maar als je per se geen Morning Afterpil wil... een beetje dom.
En verder heb ik geen zin om een lange reactie te typen, maar ik heb er wel respect voor als het goed lukt enzo. Toch lijkt het me voor beide partijen geen goede start.
Met citaat reageren
Oud 12-05-2010, 11:56
XalionX
XalionX is offline
Hiervoor bestaan er ook condooms. !
Met citaat reageren
Oud 16-05-2010, 19:16
Yasminalove
Yasminalove is offline
Naja dat moeten mensen opzich zelf weten maar ik vind dat je het beste eerst beter kan studeren en als je werkt na je studie dan ben je al boven de 18 en dan is het het juiste moment vind ik om kinderen te nemen,
omdat als je voor je 18e een kind neemt word het erg zwaar qua kosten en meer dingen.
Als je later gewoon werkt en genoeg verdient kan je dat kind alles geven wat je maar wilt (tenzij je in uitzonderlijk geval rijk bent)
dan hoeft het niet in armoede.

En ja als het perongeluk zo gegaan is dan is het zo, ieder heeft zijn eigen conclusies waarom die het niet of wel wilt. Maar als ik hen was dan zou ik gewoon goed opletten en voorzichtig zijn.

En als mensen zeggen dat ze het stiekem eigenlijk willen is dat geloof ik alleen maar in hun fantasie denk ik. In het echt zou het wel een stukje lastiger te realiseren zijn onder de 18.
Dus ja fantasie mag altijd maar zorg wel dat je realistisch blijft denken door je nooit echt met eigen opzet te laten bezwangeren onder de 18 .
Met citaat reageren
Oud 03-06-2010, 13:52
angelieke
angelieke is offline
Citaat:
omygod ik dus ook. maar ook die problemen van hoe wil je gaan studeren en geld enzo , houde me wel beetje tegen. toch zo'n moeder gevoel ; jaloers op al die moeders die langs lopen met hun kindjes . haha, maar ja, nog eventjes wachten dan.
Met citaat reageren
Oud 03-06-2010, 16:33
Miekje*
Miekje* is offline
Ik zou er nog even mee wachten, ja. Een jaar of 10.
Oud 03-06-2010, 16:44
Em.
Em. is offline
Het schijnt af en toe, héél af en toe, voor te komen dat de vrouw rustig een paar maanden zwanger is terwijl ze het niet weet. Zelfs mensen die denken 'au, ik heb zo'n buikpijn' en dan ineens moeten bevallen.

Onveilig vrijen is onverstandig, zeker als je ook nog eens verzuimt om de morning after pil te halen. Maar stel dat je denkt dat het veilig is, en je bent 'ineens' anderhalve maand zwanger? Of langer? Ik houd niet bij wanneer ik ongesteld word (en ik slik geen pil en ik heb geen seks :'D) en als ik er achterkwam dat ik al 2 maanden zwanger was zou ik me kapotschrikken - maar of ik het zou kunnen aborteren weet ik niet. Ik ben vóór abortus, maar het is dan WEL mijn kindje. En ik durf het moedergevoel niet te verwaarlozen, hoe pril ook. Ik denk dat ik het tóch zou proberen, onverstandig of niet, om het geboren te laten worden en op te voeden (desnoods te adopteren).

Heel vaak is het onverstandig geweest, maar niet echt altijd. En 'abortus' is ook niet iets van 1-2-3 en hup weer verder. Tenminste, voor veel mensen niet, denk ik.
Met citaat reageren
Oud 05-06-2010, 11:35
Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Citaat:
Het schijnt af en toe, héél af en toe, voor te komen dat de vrouw rustig een paar maanden zwanger is terwijl ze het niet weet. Zelfs mensen die denken 'au, ik heb zo'n buikpijn' en dan ineens moeten bevallen.
Mijn buurvrouw was vet hard aan het diëten en sporten en ze kon er niet bij waarom haar buik niet platter werd. Ze werd ook gewoon ongesteld enzo. Toen ze naar de dokter ging om te kijken waarom ze bij haar buik niet afviel, was ze ineens te laat met haar menstruatie en kwam ze erachter dat ze al 5 maanden zwanger was
Oud 05-06-2010, 14:32
Verwijderd
Een kennis van mijn ouders vertelde dat hij iemand kende die huisarts was. Op een dag kwam er een vrouw met buikpijn, en twee uur later was er een kind
Met citaat reageren
Oud 05-06-2010, 19:48
Volk
Volk is offline
Ik ken een meisje dat naar de dokter ging omdat ze buikpijn had. Ze bleek 7 maanden zwanger. Tijdens heel haar zwangerschap is ze gewoon ongesteld geweest. En ze had ook geen dikke buik ofzo.
Met citaat reageren
Oud 07-06-2010, 08:55
XalionX
XalionX is offline
Da's kut, dat je gewoon ongesteld wordt terwijl je toch zwanger bent en er dus ook later erachter komt dat je toch zwanger bent.
Oud 09-06-2010, 13:43
Verwijderd
geen dikke buik en 7 maanden zwanger, toch raar. ^^
Met citaat reageren
Oud 10-06-2010, 21:26
Flavia
Flavia is offline
ik zou het zelf niet willen omdat ik naar school ga en graag tijd voor mezelf heb. Later wil ik natuurlijk wel kinderen maar niet nu.
Met citaat reageren
Oud 10-06-2010, 21:37
Em.
Em. is offline
Citaat:
geen dikke buik en 7 maanden zwanger, toch raar. ^^
Die buik zet natuurlijk wel iets uit, maar als je denkt/'weet' dat je niet zwanger bent, zul je gaan sporten e.d. om die buik weg te krijgen. Terwijl 'normaal' zwangere vrouwen dat niet hoeven, die mogen gewoon -BOEM- alles laten hangen en uitpuilen. Bovendien blijven kindjes dan vaak kleiner, ik weet niet precies hoe dat komt, maar volgens mij ook omdat die moeder bewust én onderbewust niet accepteerd dat het groeit. Ook zijn buikingewangen niet echt vastgemetseld, dus die worden een beetje omhoog en omlaag en opzij gedouwd. Het kind kan ook meer naar boven gaan liggen, meer gestrekt. Het is inderdaad niet normaal, maar het kan dan je amper verschil ziet, slechts een 'buikje'.

Het zou je maar overkomen... ik wist ook niet dat het kon, maar schijnbaar kan het dus. Psychologisch gedoe heeft 'n veel grotere invloed dan je zou denken. Mijn moeder, bijvoorbeeld, was de hele tijd misselijk, toen kreeg ze 'n miskraam en was spontaan weer helemaal 'beter' en niet misselijk. Bij 'n echo bleek er echt nog één, levend, kind in te zitten (m'n zusje, namelijk) en spontaan was ze weer misselijk - hoewel ze wíst dat het dus niet hoefde, en tóch... Dat soort dingen zijn best vreemd, maar daarom ook zo interessant.
Met citaat reageren
Oud 11-06-2010, 10:08
Verwijderd
Pfoe raar idd.
Maar een kind voor/op je 18e lijkt me niet gewenst, om ontopic te blijven.
Met citaat reageren
Oud 11-06-2010, 21:51
Verwijderd
Nou mij lijkt het ook niet gewenst hoor, ik zou er niet aan moeten denken.
Met citaat reageren
Oud 12-06-2010, 00:42
Sherlock
Sherlock is offline
Ik zou me punt een ontzettend hard op mijn voorhoofd slaan.
Mijn ouders vertellen komt later wel
Ik zou er hoe dan ook 100% voor haar zijn maakt niet uit wat ze beslist.
Reageren

Regels voor berichten