Advertentie | |
|
![]() |
|
Precies, ik vind dat de belangen van je kind absoluut voor moeten gaan bij het maken van een kind. Ben je niet in staat dat ding voldoende aandacht te geven, tijd, energie, begin er dan niet aan. Voor je het weet zit dat kind 24/7 bij de lokale kinderopvang, en thuis met een oppas.
||
Citaat:
En mensen doen zo, om alles wat ik eerder heb genoemd ![]() ![]() Het lef om zwanger te raken? ![]() Klinkt misschien grof, maar hallo, wie wilde er een kindje ![]()
||
Citaat:
![]() ![]() De hele quote is dikgedrukt ![]()
||
Citaat:
![]() Ik bedoel, ik ben aan de pil, maar die is ook niet 100% betrouwbaar, dus gebruik ik ook altijd een condoom. Als het dan fout gaat, is de kans héél klein dat ik zwanger ben en kan ik ook nog een MAP halen ![]() Maar wel chille ouders dan ![]() ![]() Agressieve mannen ![]() Wel goed van je dat hij je dochter nog mag zien trouwens, vind ik echt heel erg sterk van je ![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
Maar ik snap dat je het gewoon wilt houden als het dan gebeurt. @Toneless: Waarom vind je abortus not done? En vind je dat ook bij een verkrachting? |
![]() |
|
Ik vind het dom. Vooral als ik dan hoor dat mensen geen MAP hebben gehaald of helemaal onveilig hebben gevreeën of een afschuwelijke vent als vader van het kind hebben. Waar zat je dan met je hoofd dat je het bed in bent gedoken met zo iemand en jezelf laat bezwangeren, laat je dan op z'n minst bezwangeren door een goeie kerel. Als je al geen goeie partnerkeuze kunt maken, iets dat heel makkelijk is, hoe ga je dan al die keuzes voor je kind maken. Ik ken iemand die 2 kinderen heeft gekregen voor haar 17de. Dat vind ik megadom. Dat het 1 keer fout gaat snap ik. Maar 2 keer, dan ben je zo dom dat ik eigenlijk vind dat je geen kinderen zou mogen hebben.
@Abzg: Hij zit niet vast aan jou als jij zwanger raakt hoor. Jij bent de enige die dan ergens aan vast zit. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() Sorry miekje, ik zal weer ontopic gaan! Wat ik van tienermoeders vind. Dat hangt er vanaf, of iemand er bewust voor heeft gekozen of dat het 'per ongeluk' ging. Want ik weet van mezelf dat wanneer ik per ongeluk zwanger zou worden, ik het heel moeilijk zou vinden om abortus te plegen. Maar ik vind dat als je er voor kiest om een kind te krijgen, wanneer je er nog niet voor kan zorgen, heel onverstandig is. Ik vind dat je alleen een kind mag krijgen wanneer je er zeker van bent dat je goed voor je kind kan zorgen, zodat je kind een gezonde jeugt heeft. Een kind nemen zodat je er zelf gelukkiger van word vind ik gewoon heel dom.
||
Citaat:
Verder vind ik tienermoeders -no offence- niet zo slim. Zelfs áls je dan onveilig hebt gevreeën vind ik dat je dan toch echt de verantwoordelijkheid moet hebben om de morning-afterpil te halen. En het is eigenlijk ook erg zonde, want je kunt er nauwelijks voor zorgen ivm school en gewoon je leeftijd. Je bent dan zelf nog een kind.
|
Verwijderd
|
Ik snap heel goed dat iemand geen abortus wil laten plegen, maar als je per se geen Morning Afterpil wil... een beetje dom.
En verder heb ik geen zin om een lange reactie te typen, maar ik heb er wel respect voor als het goed lukt enzo. Toch lijkt het me voor beide partijen geen goede start. |
![]() |
|
Naja dat moeten mensen opzich zelf weten maar ik vind dat je het beste eerst beter kan studeren en als je werkt na je studie dan ben je al boven de 18 en dan is het het juiste moment vind ik om kinderen te nemen,
omdat als je voor je 18e een kind neemt word het erg zwaar qua kosten en meer dingen. Als je later gewoon werkt en genoeg verdient kan je dat kind alles geven wat je maar wilt ![]() dan hoeft het niet in armoede. En ja als het perongeluk zo gegaan is dan is het zo, ieder heeft zijn eigen conclusies waarom die het niet of wel wilt. Maar als ik hen was dan zou ik gewoon goed opletten en voorzichtig zijn. En als mensen zeggen dat ze het stiekem eigenlijk willen is dat geloof ik alleen maar in hun fantasie denk ik. In het echt zou het wel een stukje lastiger te realiseren zijn onder de 18. Dus ja fantasie mag altijd maar zorg wel dat je realistisch blijft denken door je nooit echt met eigen opzet te laten bezwangeren onder de 18 ![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]() |
![]() |
|
Het schijnt af en toe, héél af en toe, voor te komen dat de vrouw rustig een paar maanden zwanger is terwijl ze het niet weet. Zelfs mensen die denken 'au, ik heb zo'n buikpijn' en dan ineens moeten bevallen.
Onveilig vrijen is onverstandig, zeker als je ook nog eens verzuimt om de morning after pil te halen. Maar stel dat je denkt dat het veilig is, en je bent 'ineens' anderhalve maand zwanger? Of langer? Ik houd niet bij wanneer ik ongesteld word (en ik slik geen pil en ik heb geen seks :'D) en als ik er achterkwam dat ik al 2 maanden zwanger was zou ik me kapotschrikken - maar of ik het zou kunnen aborteren weet ik niet. Ik ben vóór abortus, maar het is dan WEL mijn kindje. En ik durf het moedergevoel niet te verwaarlozen, hoe pril ook. Ik denk dat ik het tóch zou proberen, onverstandig of niet, om het geboren te laten worden en op te voeden (desnoods te adopteren). Heel vaak is het onverstandig geweest, maar niet echt altijd. En 'abortus' is ook niet iets van 1-2-3 en hup weer verder. Tenminste, voor veel mensen niet, denk ik. |
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
Het zou je maar overkomen... ik wist ook niet dat het kon, maar schijnbaar kan het dus. Psychologisch gedoe heeft 'n veel grotere invloed dan je zou denken. Mijn moeder, bijvoorbeeld, was de hele tijd misselijk, toen kreeg ze 'n miskraam en was spontaan weer helemaal 'beter' en niet misselijk. Bij 'n echo bleek er echt nog één, levend, kind in te zitten (m'n zusje, namelijk) en spontaan was ze weer misselijk - hoewel ze wíst dat het dus niet hoefde, en tóch... Dat soort dingen zijn best vreemd, maar daarom ook zo interessant. |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Liefde & Relatie |
Het grote zwangerschaps- en babytopic #9 Verwijderd | 500 | 20-01-2010 16:43 | |
Levensbeschouwing & Filosofie |
Abortus. Verwijderd | 94 | 09-01-2010 14:18 | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
Amsterdamse tienerseks tegen beloning... CoveredEyes | 282 | 17-04-2006 02:55 | |
Huiswerkvragen: Cultuur, Maatschappij & Economie |
[ma]enquete over tienermoeders LiqqY | 22 | 07-02-2006 17:51 | |
Lichaam & Gezondheid |
op je 15de een kind anoniempieee | 171 | 10-06-2004 14:13 | |
Liefde & Relatie |
Ik ben zwanger :-D Rieju RS2 | 194 | 07-09-2003 19:41 |