Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 11-03-2010, 19:08
Sandbak
Sandbak is offline
Hi,

Is het normaal dat je door je ouders word geslagen? En dat ze soms willen dat je wegloopt?? Dat gebeurt mij dus. Wat kan ik er aan doen. Op school inroepen dan!! Alleen mijn mentor (klassenleraar) weet het. Mijn ouders zijn soms HEEL aardig en soms willen ze je in elkaar slaan. Dan zegt school: "Je stelt je aan." Ik ben ten einde raad. KinderTelefoon heb ik al eens geprobeerd.
Oud 11-03-2010, 19:13
Pluis
Pluis is offline
Er is ook nog het steunpunt huiselijk geweld, daar word de laatste tijd veel reclame voor gemaakt http://www.shginfo.nl/
Misschien dat die iets voor je kunnen betekenen.

Verder denk ik dat dit topic beter past op liefde en relatie, aangezien het over de relatie met je ouders gaat, dus daar verplaats ik het topic even naartoe.
Oud 11-03-2010, 19:39
Musiquefreak
Musiquefreak is offline
Ik denk niet dat dit normaal is nee. Mijn ouders hebben me ook wel eens geslagen of me gezegd dat ze graag zouden willen dat ik wegliep, maar dat zeiden ze ook alleen maar uit wanhoop en ik wist toch wel dat ze het niet meenden. Ik vind overigens niet dat dit het goed maakt hoor, ik zou mijn kinderen bijvoorbeeld later nooit slaan.
Één keer ben ik ook echt weggelopen, twee dagen weggebleven en sindsdien hebben ze het me nooit meer gezegd. Ik voelde me echt totaal waardeloos.

Wat heeft je mentor je gezegd? En slaan je ouders je zomaar, of als ze gefrustreerd zijn door iets wat jij doet? Is het vaak of maar heel af en toe?

Ik vind het raar dat je school zegt dat je je aanstelt, ze zouden zoiets vrij serieus moeten oppakken. Bij mij op school werd dat in ieder geval wel altijd opgepakt en we werden ook altijd geholpen. Hebben jullie geen vertrouwenspersoon op school waar je mee kunt praten? Of praat je er liever niet over? In dat geval kan diegene jou in ieder geval een luisterend oor bieden en misschien ook wel advies geven, eventueel een keer met je ouders praten of de situatie doorverwijzen naar een andere instantie.

Verder denk ik dat wat Pluis zegt ook een goede optie is, kijk daar eens rond. Succes!
Met citaat reageren
Oud 11-03-2010, 20:22
blubfish
blubfish is offline
Jah ik ken het,
maar op het moment dat men moeder me wil slaan, sla ik der terug, dusjah...
Met citaat reageren
Oud 11-03-2010, 20:35
juno
juno is offline
Hoe oud ben je eigenlijk?
Met citaat reageren
Oud 11-03-2010, 22:29
Verwijderd
Citaat:
Jah ik ken het,
Noodweer in huis.
Met citaat reageren
Oud 12-03-2010, 11:50
Verwijderd
Het ligt er ook aan wat je met slaan bedoelt. Ik heb ook al vaak een draai rond mijn oren gehad en dan had ik het wel uitgelokt of verdiend. En ik heb er niets aan overgehouden. Maar ik denk niet dat dat de situatie hier is. Ik vind het vreemd dat de school zo luchtig erover doet. Ik heb (gelukkig) niet in die situatie gezeten, dus ik zou ook niet weten wat je moet doen .
Met citaat reageren
Oud 12-03-2010, 15:17
nielles7
nielles7 is offline
het is niet normaal dat sowieso,

kun je wat meer details vertellen?
en hoe oud ben je?
je mag wel een pm sturen als je dat fijner vind
Met citaat reageren
Oud 13-03-2010, 13:38
Sandbak
Sandbak is offline
Nou ik ben 13 en ik krijg dan meestal met een vlakke hand een klap tegen mijn zijkant ( Bij je slaap) Daar heb ik ook vaak last van hoofdpijn. Dan meld ik me ziek en ga ik naar huis. Zolang mijn ouders nog niet thuis zijn kijk ik hier dan wel eens ff op. Nu zijn ze naar de winkel. Ik wist niet meteen wat ik moet doen. En ja ik zit in de Brugklas. En pluis Ik ga even kijken. Maar als het niet helpt plaats ik dat hier weer gewoon in dit bericht. Dus als je nog een tip weet meld het dan effe. Veder kun je me mailen Naar scholierenforum@sandbakonline.tk Of email@sandbakonline.tk Oja, mijn mentor en de Unitleiding(Hebben jullie vast ook wel) vinden dat ik het zelf op moet lossen, Teminste dat vind de Unitleiding. Mijn mentor wil wel helpen maar mag het niet

Alvast bedankt!

Laatst gewijzigd op 13-03-2010 om 13:48. Reden: Meer details gegeven over het probleem
Met citaat reageren
Oud 13-03-2010, 13:50
Sandbak
Sandbak is offline
Citaat:
Noodweer in huis.
Commando, Je hebt wel een beetje gelijk. Het is hier altijd noodweer. School wil niet helpen (Dus k*t) Maar ouders zijn ook Dus alleen is het fietsen leuk Maar 3 kwartier.
Oud 13-03-2010, 13:50
Verwijderd
Ik lees dat je geslagen wordt tegen het hoofd, dat bedoelde ik dus met een draai rond mijn oren. Maar zoals ik ook al zei: ik had het dan ook wel uitgelokt/verdiend. Tenminste, dat kan ik nu beoordelen, toen ik 13 was, vond ik het ook allemaal erg onterecht. Maar blauwe plekken lijken me niet de bedoeling te zijn.
Wanneer krijg je zo'n klap? En slaan ze ook wel eens met hun vuisten, of blijft het met de vlakke hand? En wanneer of waarom zeggen ze dat je beter wegloopt? Hoe vaak komt het voor?

En dat vraag ik niet om het te minimaliseren, maar vooral ook om te kijken waarom de school het zo luchtig opneemt. Kijk als je een keertje op de zoveel tijd het bloed onder hun nagels uithaalt, dan kan ik daar begrip voor opbrengen. Maar als het regelmatig is, dan moet ook de school een schop onder hun kont krijgen.

Ik weet dat ik het mijn ouders niet bepaald makkelijk heb gemaakt en ze zeiden dan ook regelmatig: als het je niet aanstaat, pak je je koffers maar. 1 keer hebben ze mijn koffers zelf klaargezet: ik mocht vertrekken.
Met citaat reageren
Oud 13-03-2010, 14:01
Sandbak
Sandbak is offline
Nou soms wel eens tegen mij hoofd maar ook wel op mijn rug en buik en armen. Ze hebben ook een tas klaar staan voor als ze willen dat ik weg ga. Dreigen ze ook altijd mee. Ik krijg ook wel eens een klap in mijn nek. Heb ik 2 weken niet gegymt. Hieronder op advies van Pluis. Een schema van Standpunt Huiselijk Geweld: Ik hebb in kleur ingevuld.

Iemand die huiselijk geweld pleegt, vertoont vaak het volgende gedrag. Hij of zij…
  1. is snel jaloers Weet ik niet.
  2. is eerst agressief en dan weer heel lief Klopt
  3. behandelt je als zijn of haar bezit Klopt
  4. maakt thuis dingen kapot Half
  5. belooft steeds dat het niet meer gebeurt Klopt
  6. slaat je, of zegt je te willen slaan Klopt
  7. laat je dingen doen die je niet wilt, ook seksueel Klopt (seksueel niet)
  8. vernedert je waar anderen bij zijn Klopt
  9. wil jou op allerlei manieren laten weten wie de baas is Klopt
  10. wil altijd weten waar je bent en wat je doet Klopt

Nou alweer een heel verhaal. Ik ga er meer over googlen.
Oud 13-03-2010, 14:31
jacobdb
jacobdb is offline
ik zou serieus ergen hulp gaan zoeken als ik jouw was.....
Oud 16-03-2010, 18:21
Anoniem_Dude
Anoniem_Dude is offline
Citaat:
Jah ik ken het,
Mijn God! En dan het lef! SERIEUS MIJN MOEDER ZOU JE NIET ALS JE MA WILLEN!
Ze zou je LETTERLIJK VERMOORDEN daarzo..
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten