Advertentie | |
|
![]() |
|
Verwijderd
|
Zoals je het nu omschrijft klinkt het alsof je het stiekem in je eentje in je kamer doet, en dat maakt je geen alcoholist maar het is wel raar
![]() 2-3 keer per week een glas of een paar glazen in een sociale omgeving lijkt me wel normaal. |
![]() |
|
![]() |
T is wel een goed idee om dat te minderen. Sure, mijn ouders willen niet dat ik doordeweeks drink (en mijn ouders doen dat regelmatig, en gaan soms zelfs aangeschoten naar bed... Lekker hypocriet) maar dat doe ik wel eens. Maar echt meer uit gezelligheid. Het is toch niet leuk om alleen te drinken of wel?
Ik drink wel eens een blikje Passoa ofzo na het werken. (ik werk bij de supermarkt) Vaak 's weekends, soms niet. Weinig drinken doordeweeks is het beste. Maakt het in het weekend anders wel veel lekkerder. ![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
|
![]() |
ik vind persoonlijk dat 3 keer niet zo veel is
![]() ik drink zo 3 biertjes of een bacardi ![]() ![]() (uit een of ander online blad. Hoever kan ik gaan? ( Dit is natuurlijk gemiddeld genomen, kan enkele glazen schillen van persoon tot persoon. ) - 1 glas: "Warm" gevoel, eerste merkbare verandering in gedrag; - 2 glazen: Het maximum waarbij iemand nog zonder strafbaar te zijn kan varen of autorijden (Let op: voor beginnende bestuurders is dit ¾ glas); - 3-4 glazen: Sterkere gedragsverandering; - 4-9 glazen: "Aangeschoten" Remmingen verdwijnen meer en meer. Men praat gemakkelijker, maar concentratie en motoriek verdwijnen; Hier moet je kunnen/durven nee zeggen. ![]() - 10-14 glazen: Dronkenschap. Lallen, waggelen, sterk verminderd reactievermogen, sterke ontremming, misselijkheid, braken; - 15-20 glazen: Zeer dronken: grensloos, onbewust van eigen acties, risico op verhoogde agressiviteit. "Black-outs" kunnen voorkomen waardoor men later zich niets meer herinnert; - 20 glazen en meer: Sufheid, in slaap vallen. Risico van ademstilstand, coma, hartstilstand |
Advertentie |
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Lichaam & Gezondheid |
Het grote lijntopic #22 PardonMe | 491 | 30-06-2004 12:45 | |
Psychologie |
Ritalin uitproberen en onderzoek in de (poli) kliniek te Assen... Dreamerfly | 18 | 31-08-2003 20:45 | |
Drugs & Alcohol |
POLL: Jouw Ervaring Met ...? AXE | 110 | 23-08-2003 17:51 |