Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Drugs & Alcohol
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 06-03-2010, 18:51
mdac
mdac is offline
sinds ik 16 ben ( 17 februari ) neem ik op zn minst 2-3 keer per week een bacardi cola of een passoa of een heineken ofzo als ik uit school ben , is dit eigenlijk wel normaal ? sommige mense segge dat k beetje alcholist begin te worde XD
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 06-03-2010, 19:25
Verwijderd
En vinden je ouders dat normaal of doe je het stiekem?
Met citaat reageren
Oud 06-03-2010, 19:43
mdac
mdac is offline
Citaat:
En vinden je ouders dat normaal of doe je het stiekem?

ik ben niet echt van plan dit tegen me ouders te vertellen -.-
Met citaat reageren
Oud 06-03-2010, 19:51
Wammus
Wammus is offline
Het is vrij normaal om op jonge leeftijd met alcohol te experimenteren. Je mag het nu zelf halen en dat nodigt natuurlijk uit om dat ook te gaan doen. Zo lang je het bij 2 a 3 keer per week houd, het na school doet en je jezelf niet iedere keer lam zuipt zie ik het kwaad er niet van in.

Let er wel goed op dat je het houd bij kleine hoeveelheden en dat je het niet voor of tijdens schooltijd gaat doen. Liever als je thuis bent (bij voorkeur na het avondeten) en als je weet dat je verder geen verplichtingen meer hebt.
Oud 06-03-2010, 19:59
Verwijderd
Citaat:
ik ben niet echt van plan dit tegen me ouders te vertellen -.-
Weet dat die meestal heel goed ruiken wat jij hebt gedronken. Maar goed, als je het voor de rest niet gaat verbergen, dan zie ik nog niet echt een probleem. Wel als je dit vaker en in steeds grotere hoeveelheden gaat doen.
Met citaat reageren
Oud 07-03-2010, 10:35
Toneless
Toneless is offline
Alcoholist word je volgens mij niet zomaar. Zolang je maar drinkt voor genot, dus niet om je problemen weg te drinken, en met mate is de kans verslaafd te raken vrij klein denk ik .
Oud 07-03-2010, 11:14
Verwijderd
Maar als je op een gegeven moment zoveel gaat drinken, alleen maar voor dat genot? Heel veel drugs worden regelmatig genomen om dat gevoel te kunnen behouden. En dan hoef je niet eens problemen te hebben denk ik. Genot kan ook verslavend zijn, vind ik .
Met citaat reageren
Oud 07-03-2010, 17:53
Toneless
Toneless is offline
Ja ik geef je groot gelijk. Maar het is toch zo als je drinkt om je problemen te vergeten dat je wel sneller verslaafd word. En de TS spreekt over één passoa of een heineken, dus lijkt me sterk dat hij er verslaafd aan raakt.
Oud 07-03-2010, 18:06
Verwijderd
Zoals je het nu omschrijft klinkt het alsof je het stiekem in je eentje in je kamer doet, en dat maakt je geen alcoholist maar het is wel raar . Als dat het geval is, kun je dan vertellen waarom je dan bijvoorbeeld een baco drinkt in plaats van een gewone cola?

2-3 keer per week een glas of een paar glazen in een sociale omgeving lijkt me wel normaal.
Met citaat reageren
Oud 07-03-2010, 20:38
silentbob
silentbob is offline
als het 2-3 keer per week drinken tot je dronken bent is vind ik het veel(tenzij je student zou zijn), a;s het 2-3 keer per week een biertje bij vrienden/achter de tv/weet ik veel waar voor de smaak is vind ik het niet veel
Met citaat reageren
Oud 09-03-2010, 23:51
Verwijderd
Ik vind het wel knap van TS dat hij het er ook bij eentje kan laten.

Als ik begin met drinken, dan weet ik nooit van geen ophouden totdat ik bezopen ben. Het liefste ga ik door totdat ik straalbezopen ben of het er vanzelf weer uitkomt.
Met citaat reageren
Oud 10-03-2010, 10:31
silentbob
silentbob is offline
ik hou het meestal ook maar bij 1-3
drink ook maar zelden om dronken te worden
Met citaat reageren
Oud 10-03-2010, 10:36
gysy
gysy is offline
Hoe oud ben je dan?
Oud 10-03-2010, 18:23
silentbob
silentbob is offline
ik ben 15(staat onder mn naam)
of bedoel je de TS?

maar ik woon in een dorp dus aan bier komen is geen probleem
Met citaat reageren
Oud 10-03-2010, 22:09
TheEditor
TheEditor is offline
T is wel een goed idee om dat te minderen. Sure, mijn ouders willen niet dat ik doordeweeks drink (en mijn ouders doen dat regelmatig, en gaan soms zelfs aangeschoten naar bed... Lekker hypocriet) maar dat doe ik wel eens. Maar echt meer uit gezelligheid. Het is toch niet leuk om alleen te drinken of wel?

Ik drink wel eens een blikje Passoa ofzo na het werken. (ik werk bij de supermarkt) Vaak 's weekends, soms niet.

Weinig drinken doordeweeks is het beste. Maakt het in het weekend anders wel veel lekkerder.
Met citaat reageren
Oud 11-03-2010, 14:41
silentbob
silentbob is offline
alleen met een biertje achter de tv heeft ook wel zn charme hoor(al doe ik het niet vaak)
maar alleen dronken worden lijkt me niks
Met citaat reageren
Oud 16-03-2010, 15:48
crazycat
crazycat is offline
ik ben nu 17 en ik drink zo ongeveer elke avond vn de week, maar kvoel mezelf neit als alcaholist,
kan amkelijke en week ofzo zonder drank,

ik vind gewoon dat mensen snel overdrijven
Met citaat reageren
Oud 16-03-2010, 17:16
TheEditor
TheEditor is offline
Citaat:
alleen met een biertje achter de tv heeft ook wel zn charme hoor(al doe ik het niet vaak)
maar alleen dronken worden lijkt me niks
Een flesje Desperado zomers als je buiten zit is awesome. Dat geef ik toe, maar echt veel in je eentje drinken... Nee, dat is gewoon not done. Vriend van me heeft wel eens van die trekjes, dan belt hij me op om wat te gaan doen en dan kom ik er achter dat hij aangeschoten is, ook toen hij nog mijn collega was deed hij dat wel eens. (hij heeft geen contractverlenging gekregen) Ik vind het haast zonde van hem, maar goed, hem overtuigen is me nooit gelukt.
Met citaat reageren
Oud 24-03-2010, 16:51
something..
something.. is offline
ik vind persoonlijk dat 3 keer niet zo veel is
ik drink zo 3 biertjes of een bacardi maar het enige wat er gebeurd is dat je jezelf er lekker door voelt

(uit een of ander online blad.
Hoever kan ik gaan? ( Dit is natuurlijk gemiddeld genomen, kan enkele glazen schillen van persoon tot persoon. )

- 1 glas: "Warm" gevoel, eerste merkbare verandering in gedrag;
- 2 glazen: Het maximum waarbij iemand nog zonder strafbaar te zijn kan varen of autorijden (Let op: voor beginnende bestuurders is dit ¾ glas);
- 3-4 glazen: Sterkere gedragsverandering;
- 4-9 glazen: "Aangeschoten" Remmingen verdwijnen meer en meer. Men praat gemakkelijker, maar concentratie en motoriek verdwijnen;
Hier moet je kunnen/durven nee zeggen.
- 10-14 glazen: Dronkenschap. Lallen, waggelen, sterk verminderd reactievermogen, sterke ontremming, misselijkheid, braken;
- 15-20 glazen: Zeer dronken: grensloos, onbewust van eigen acties, risico op verhoogde agressiviteit. "Black-outs" kunnen voorkomen waardoor men later zich niets meer herinnert;
- 20 glazen en meer: Sufheid, in slaap vallen. Risico van ademstilstand, coma, hartstilstand
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten