Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 16-03-2010, 16:38
PapaRoach<3
PapaRoach<3 is offline
heey,

Kent iemand hier toevallig een website met Latijnse teksten?

Ik heb namelijk morgen een proefwerk over Horatius, Catullus en Martialis (Fortuna 3), maar ik heb al mijn boeken in mijn kluisje laten liggen.. Websites met vertalingen van deze auteurs ken ik wel, maar ik heb ook echt de orginele Latijnse teksten nodig om te leren.

xx Loes
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 16-03-2010, 16:49
Gðmndr
Gðmndr is offline
ja, die zijn er zat: tik maar een regel van een van deze schrijvers in en dan heb je ze!
Met citaat reageren
Oud 16-03-2010, 17:51
PapaRoach<3
PapaRoach<3 is offline
ik weet geen regel van 1 van die schrijvers.

Ik heb inmiddels 5 teksten van Catullus gevonden (1 t/m 5 in Fortuna, maar die nummers zijn niet gelijk aan de nummers van de Gedichten van Catullus).
Het zoeken heeft dus niet echt zin. Ik vrees dat ik maar zonder Latijnse teksten zal moeten leren..

(tenzij iemand zo aardig is om zijn boek te scannen natuurlijk. haha. XD)

Laatst gewijzigd op 16-03-2010 om 18:05.
Met citaat reageren
Oud 16-03-2010, 20:11
Gðmndr
Gðmndr is offline
Citaat:
ik weet geen regel van 1 van die schrijvers.

Ik heb inmiddels 5 teksten van Catullus gevonden (1 t/m 5 in Fortuna, maar die nummers zijn niet gelijk aan de nummers van de Gedichten van Catullus).
Het zoeken heeft dus niet echt zin. Ik vrees dat ik maar zonder Latijnse teksten zal moeten leren..

(tenzij iemand zo aardig is om zijn boek te scannen natuurlijk. haha. XD)
ja, dat is jammer, want als jij al niet weet om welke gedichten het gaat, dan hoeven wij het al niet eens meer te proberen.
leren zonder teksten heeft eigenlijk niet zo veel zin, tenzij je de gedichten in je hoofd weet te proppen, maar dat kan niet de bedoeling van het vak zijn, lijkt me.

hoe dan ook succes gewenst.

mocht dit je weer overkomen: even met een klasgenoot msn'en of voor een uur of 18.30 toch maar terug naar school: vaak zijn de schoonmakers nog wel in het gebouw en kun je nog bij je kluisje.
Met citaat reageren
Oud 17-03-2010, 12:47
silentbob
silentbob is offline
ik heb heel mischien nog martialis liggen, maar denk dat ik die vorig jaar al opgefikt heb(waren stencils, 1e 2 jaar hadden we een losbladig systeem met originele latijnse teksten, vorig jaar zijn we overgestapt op roma)
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten