Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Studeren
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 14-03-2010, 11:38
Maistro
Maistro is offline
Hallo,

Ik heb even vlug gekeken of hier al een topic over was, maar kon het niet vinden.

De site van de IBG geeft hetvolgende aan (http://www.ib-groep.nl/particulieren...e_en_wat.asp):
vwo-profiel: alle eindexamencijfers van het algemeen deel, het profieldeel en het hoogste eindexamencijfer van het vrije deel bij elkaar optellen en delen door dit aantal eindexamencijfers. Heb je vwo-profiel nieuwe stijl? Dan wordt het combinatiecijfer als één cijfer meegeteld en niet de aparte cijfers van de vakken waaruit dit combinatiecijfer bestaat.
(Ik doe nog VWO oude fase)

Op mijn voorlopige cijferlijst staan inderdaad een profieldeel (wb1, nt1, sk1, bio12) en een vrij deel (Frans), maar in plaats van algemeen deel staat er gemeenschappelijk deel. In dat gemeenschappelijke deel staan Nederlands, Duits, Engels, geschiedenis, algemene natuurwetenschappen, maatschappijleer, lichamelijke opvoeding, letterkunde en culturele & kunstzinnige vorming. Op mijn inschrijfformulier staat wel 'algemeen deel', met alleen Nederlands en Engels.

Mijn vraag is dus: waar wordt het gemiddelde door IBG op berekend, i.v.m. de loting?
Volgens mij gaat het alleen om de examenvakken, dus wat mij betreft Nederlands en Engels (algemeen deel), wb1, sk1, nt1 en bio12 (profieldeel) en Frans (vrije deel). Zoals het op de site van IBG staat vind ik het niet helemaal duidelijk, want daar sluit het niet helemaal uit dat ook kleine vakken als ANW en dergelijke meetellen.

Ik heb de IBG gemaild en hun antwoord was dat ik het maar aan mijn decaan moest vragen ( hebben ze misschien de naam veranderd naar DUO omdat ze geen juiste informatie meer konden verstrekken? ), en mijn decaan wist het zelf ook niet zeker (zucht).

Kan iemand mij zekerheid geven?

Groeten,
Martin
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 14-03-2010, 14:40
Verwijderd
Als ik het zo lees lijkt het erop dat kleine vakken als ANW niet meetellen, maar voor jou dus alleen Engels, Nederlands, wb1, sk1, nt1, bio1 en Frans.
Met citaat reageren
Oud 14-03-2010, 22:18
silentbob
silentbob is offline
bij ons worden maatschappijleer, anw en kcfv/kcv 1 examencijfer, maatschappijleer sluiten we geloof ik dit jaar al af en anw volgend jaar
maar dat is dus wel nieuwe fase(neem ik aan aangezien ik nu in de 4e zit)
Met citaat reageren
Oud 18-03-2010, 00:20
Smile!
Smile! is offline
Op examenblad.nl staat alle officiële informatie over het eindexamen. Het rooster, de vakken, gewoon alles dus wat met het centrale eindexamen te maken heeft. Hier kun je terugvinden voor welke vakken je wel of geen examen hoeft te doen. Staat n vak er niet bij, dan zul je die in de loop van hebjaar afsluiten

groetjes Smile!
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten