Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 13-03-2010, 10:49
Afwezignummer2
Afwezignummer2 is offline
Heel opeens krijg ik na een ring een jaar te dragen een heel droge huid/schuring bij mijn knokkels (aan de hand waar ik die ring draag alleen), ik heb dat echt nog nooit gehad, dit heb bijna zo'n week of 2.
Ik draag m'n ring sinds gisteren maar niet meer, kijken of het door een allergie komt.
Nou geloof ik best dat ik toch wel ergens allergisch voor ben, maar ik draag die ring nou al een jaar! Misschien dat die ring niet puur zilver is aan de binnenkant? Alleen verzilverd en nu zover versleten? Moet ik hem elke dag schoonmaken (ik doe m altijd af tijdens het handenwassen/douchen)?
Wat kan het zijn?

Voel me zo naakt zonder die ring aan, ik mis 'm!
Met citaat reageren
Oud 13-03-2010, 10:58
Verwijderd
Allergie voor zilver komt bijna niet voor. Allergie voor nikkel daarentegen wel veel en het zou goed kunnen dat die ring is gemaakt van een legering met zowel zilver als nikkel. Dat de klachten nu pas komen kan komen doordat er een puur zilver laagje op de ring zat, maar ook doordat je huid de allergie langzaam heeft 'opgebouwd'.

Maar bij nikkelallergie heb je vooral uitslag/schilfers op de huid die direct in contact is met het nikkel, en niet zozeer op de de knokkels in de omgeving van het nikkel. Dus het zou ook iets anders kunnen zijn.

Zijn er bijvoorbeeld dingen die je vooral met die hand doet, en waarvan de huid kan uitdrogen? Bv. afwassen.
Met citaat reageren
Oud 13-03-2010, 11:31
Afwezignummer2
Ik werk bij de slager in de buurt, daarvoor was ik altijd om de tijd mijn handen ook met alcohol om ze zo schoon mogelijk te houden, dat droogt toch echt zwaar uit? Iemand zegt dat ik misschien een handcrème moet proberen, is dat het proberen waard?

En dat van nikkel zou best eens kunnen, hij was dacht ik €50 voor een gemiddelde 'mannenring', ik weet niet of die vaker nikkelig zijn?
Met citaat reageren
Oud 13-03-2010, 13:19
Verwijderd
Citaat:
Ik werk bij de slager in de buurt, daarvoor was ik altijd om de tijd mijn handen ook met alcohol om ze zo schoon mogelijk te houden, dat droogt toch echt zwaar uit? Iemand zegt dat ik misschien een handcrème moet proberen, is dat het proberen waard?

En dat van nikkel zou best eens kunnen, hij was dacht ik €50 voor een gemiddelde 'mannenring', ik weet niet of die vaker nikkelig zijn?
Zilver is ook niet duur. Het feit dat die ring 50 euro kostte wil niet zeggen dat ie niet van puur zilver gemaakt kan zijn.
Met citaat reageren
Oud 13-03-2010, 14:39
fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Ik werk ook bij een slager en als ik mijn handen niet voor en na het werken met een dikke laag vet insmeer, drogen ze echt uit tot het pijnlijk wordt. Daar zou het heel goed door kunnen komen hoor, door die alcohol en die ontsmettingsmiddelen! Daar is je huid niet op gemaakt. (het is niet alleen alcohol, maar ook chloor en ander aggressief spul waarmee je in aanraking komt, ik neem aan dat jullie ook dat gekke groene schoonmaakspul hebben?)
Met citaat reageren
Oud 14-03-2010, 19:06
Afwezignummer2
Nikkelallergie dus, het nam af en toen ik mn ring weer een uurtje droeg kwam het weer terug. Jammer.
Hoe weet ik wanneerik een sieraad koop of het van nikkel is of niet (zonder dus weer mn allergie te voorschijn te halen).

En nee, ik heb vreemd genoeg niet dat gekke groene schoonmaakspul, wel raar roze schoonmaakspul
Met citaat reageren
Oud 15-03-2010, 09:30
Verwijderd
Citaat:
Nikkelallergie dus, het nam af en toen ik mn ring weer een uurtje droeg kwam het weer terug. Jammer.
Hoe weet ik wanneerik een sieraad koop of het van nikkel is of niet (zonder dus weer mn allergie te voorschijn te halen).

En nee, ik heb vreemd genoeg niet dat gekke groene schoonmaakspul, wel raar roze schoonmaakspul
Door het aan de juwelier te vragen

In sieraden mag maximaal 1 procent nikkel zitten, het zit er niet in om op zilver te besparen maar zodat het zilver beter te bewerken is. Maar er zijn ook wel sieraden waar het helemaal niet in zit.
Met citaat reageren
Oud 15-03-2010, 14:54
ganralph
ganralph is offline
nikkelallergie komt redelijk veel voor volgens mij, dus het staat vaak al bij sieraden aangegeven.
Oud 16-03-2010, 09:38
MTpower
MTpower is offline
Citaat:

Een titanium ring kopen
Oud 18-03-2010, 16:09
Verwijderd
nikkelallergie is inderdaad heel vervelend. Dat heb je ook als ze allergisch bent en dan riemen draagt. Krijg je van die uitslag op je buik. Althans, ken iemand die dat heeft.. vandaar ik dat ook zeg
Met citaat reageren
Oud 18-03-2010, 17:26
DBZ
DBZ is offline
Ik werk ook op een slager en bij mij is het probleem dat ik handschoenen moet dragen soms. Dat zijn van die handschoenen met poeder erin(is dat toevallig magnesium?). Daardoor raken mijn handen wel altijd uitgedroogd en vooral op mijn knokkels kan het minder fijn aan gaan voelen.
Mss is het een combinatie van alles bij elkaar.
Met citaat reageren
Reageren

Regels voor berichten