Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 16-03-2010, 17:41
Arjendj
Hallo, is dit een goed betoog:
Huiswerk op de helling?

Scholieren gaan 27 uren per week naar school maar hoeveel tijd moeten ze daarnaast zelf aan huiswerk besteden? Het is algemeen bekend dat het beter is om werk/school en privé te scheiden maar kunnen scholieren dat wel? Wie zou na een drukke schooldag nog de tijd en de energie op kunnen brengen om het huiswerk te maken?

Doordat leerlingen geen duidelijk onderscheid tussen werk en privé kunnen maken worden de leerlingen minder sociaal en meer individualistsier en krijg je later eerder overspannen werknemers wat zorgt dat de werkgevers meer kosten maakt en de economie aantast.
Maar hoe zou je dit probleem kunnen stoppen? Wel door het toevoegen van speciale huiswerkuren kun je de leerling een duidelijker scheiding van werk en privé bieden.

De reden dat huiswerk bestaat is omdat het anders voor de docent moeilijk is om alle stof goed te bespreken in een schooljaar. Een mogelijke oplossing zou zijn om de zomervakantie een week later te laten beginnen zodat het voor de leraren een makkelijkere keuze is om het huiswerk in de les te doen.

Onderzoek wijst uit dat leerlingen om hun huiswerk goed te doen per dag gemiddeld 2,5 uur bezig zijn met huiswerk. Als je er van uit gaat dat een leerling om 3 uur thuis is zou hij dus elke dag tot half 6 bezig zijn met school. Wat zorgt voor maar 3,5 uur om te eten ,te douchen en wat te ontspannen. Doordat de leerlingen te weinig tijd hebben om te ontspannen komen ze niet fris de volgende dag op school en pikken ze niet alle leerstof ,op wat resulteert in een algemeen lager niveau.

Scholieren hebben dus te veel huiswerk waardoor ze minder tijd hebben om socialenvaardigheden om te doen. Daarnaast lijden hun schoolprestaties er onder.
Dus waarom schaffen we het niet gewoon af.

Gr Arjen de Jong
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 16-03-2010, 17:54
PapaRoach<3
PapaRoach<3 is offline
Dat hangt natuurlijk af van je niveau en je leerjaar.
Sowieso zou ik er even spellingscontrole overheen gooien.
Met citaat reageren
Oud 16-03-2010, 19:32
Arjendj
Citaat:
Dat hangt natuurlijk af van je niveau en je leerjaar.
Sowieso zou ik er even spellingscontrole overheen gooien.
Havo 4 ,spellings controle gedaan alleen 2x een spatie na een komma vergeten.
Met citaat reageren
Oud 16-03-2010, 20:18
PapaRoach<3
PapaRoach<3 is offline
Even een paar dingetjes (en nee, ik ga niet voorkauwen wat er fout is):

scheiden maar
individualistsier
werkgevers meer kosten maakt
Wel door
eten ,te
leerstof ,op
socialenvaardigheden

Verder zou ik nog even in je boek opzoeken hoe je ook al weer een betoog opbouwt (dat staat er vast wel in ) en even op de zinsbouw van alle zinnen letten.
Met citaat reageren
Oud 17-03-2010, 20:53
dion-3301
dion-3301 is offline
Neee ik vind het geen goed betoog. Ik heb alleen de inleiding geleze en dan hoor ik duidelijk te weten wat jouw standpunt is. Het kan aan mij liggen want ik ben niet goed in Nederlands maar zit nu eenmaal wel in vwo 6. Ik ben zelf ook bezig met een betoog voor te bereiden die ik volgende week moet schrijven. pff 800-1000 woorden
Met citaat reageren
Oud 17-03-2010, 20:57
dion-3301
dion-3301 is offline
Je moet ook niet een nieuwe regel beginnen midden in een alinea. Alles achter elkaar schrijven.

Je argumenten zijn duidelijk, en je sterkte staat als laatste (dat vind ik een pluspuntje).

Ik heb deze conclusie geschreven voor Arjen, graag reacties van andere. Ik denk dat hij best aardig is:

"Al met al hebben scholieren niet genoeg tijd om al hun huiswerk te doen en daarnaast nog te kunnen ontspannen. Schoolpresetatie leiden hier onder als de leerling te laat naar bed gaat dus moet er bijvoorbeeld extra tijd aan in de klas worden besteed. Desnoods schaffen we de vakanties af!"
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten