Jongens die alleen op je vallen als je je als perfect voordoet en voor wie je alles moet verbergen wat jou uniek maakt, je kleine foutjes en dingetjes, wat het ook is dat je doet waardoor jij anders bent dan de rest van de wereld en alle opgemaakte tutjes, die jongens moet je toch niet hebben. Dat is zonde van je aandacht, want zij zijn jou niet waard. Wees gewoon jezelf. Ik was 3 jaar geleden net zo oud als jij en toen was iedereen die in kende zo ongeveer even onzeker over van alles, uiterlijk, hoe cool ze overkwamen, wat ze wel en niet konden, etc. Uiteindelijk groei je daar overheen.
Je moet je kleden zoals jij wilt, dingen waar je je prettig in voelt en die jijzelf persoonlijk echt leuk vindt, niet wat andere mensen dragen en waarmee je erbij hoort. Als je echt jezelf bent en je eigen persoonlijkheid uitstraalt werkt dat als een soort filter voor mensen die niet bij je passen.
Ik herken je verhaal wel een beetje, ik heb ook een paar vriendinnen die op de een of andere manier altijd meer aandacht krijgen van jongens dan ik of andere vriendinnen. Die jongens gedragen zich dan als volslagen idioten om aandacht van hen te krijgen of laten ze maar niet met rust, dat lijkt me stontvervelend en ik ben totaal niet jaloers op die vriendinnen. Ik heb tijdens het uitgaan vorig jaar mijn huidige vriendje ontmoet en daarvoor hoefde ik niets te doen alsof en had ik alleen aan wat ik leuk vond en me fijn in voelde. Hij is lief voor me en waardeert me en hoewel hij pas mijn eerste vriendje is en ik nu 17 ben, ben ik heel blij dat er niemand voor hem is geweest, omdat hij echt het wachten waard was. En als ik dat kan kan jij dat echt ook wel.
Daarbij zijn er in het leven nog heel veel andere dingen die belangrijk zijn om het leuk te hebben en je goed te voelen. Je hobbies, je beste vriendinnen, wat je maar wil. Maak je geen zorgen.