Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 21-02-2010, 22:26
×LiNDA.
×LiNDA. is offline
Hallo mensen,
ik ben een meisje van 14,
en ik vind mezelf best lelijk, ookal weet ik dat het niet zo is.
Ik sta de hele dag voor de spiegel,
en ben altijd bezig met mn make-up.
andere mensen denken dat ik echt zo'n bitch ben die alleen maar bezig is met uiterlijk enzo. Maar zij weten niet dat ik heel onzeker ben, en bang dat mensen me lelijk vinden.
Maar het probleem is nou, ik wil ook wel eens een vriendje.
En het lijkt net alsof alleen de knappe meisjes populair zijn bij de jongens.
Mijn beste vriendin is ook bestwel knap, en heelveel jongens vinden haar leuk.
Terwijl ik best niet zo lief als haar kan zijn..
Ik sta er altijd maar een beetje bij.
Gaat het tegenwoordig alleen nogmaar om uiterlijk?

Laatst gewijzigd op 21-02-2010 om 22:33.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 21-02-2010, 22:52
Kitten
Kitten is offline
Hoi Linda,

Ik denk dat je eerst van het idee af moet dat het allemaal om uiterlijk gaat. Uiterlijk speelt wel een rol, maar zeker niet zoals jij dat hier beschrijft.

Persoonlijk is voor mij het heel belangrijk dat ik kan zien wat voor iemand je bent. Als je een vriendje krijgt, komt hij daar toch wel achter, dus daar hoef je het niet voor te verbergen. Als jij je vol plempt met make-up en er erg onzeker over doet, is dat wat je uitstraalt, ongeacht hoe sexy je je kleedt. Daarnaast wil je volgens mij niet de aandacht trekken met de manier waarop je je voordoet, maar met wie je bent.

Ik denk dat je eens moet kijken naar andere meisjes die niet zo lijken te zijn als jij 'knap' vindt. Waarschijnlijk als je kijkt naar meisjes van 18, dan zul je zien dat het echt niet de make-up of de kleding is die ze vriendjes bezorgen. Dat zijn ook geen meisjes die zich anders voordoen dan ze zijn. Ik ken zelfs meisjes die een anti-beeld van 'mooi' zijn als je ze zou beschrijven, maar die meet hun levenslust en karakter, ook hun uiterlijk mooi kunnen maken. Want het mooiste uiterlijk is het uiterlijk dat bij je past.

Natuurlijk is het voor jou een lastige periode. Je bent 14. Dan hoor je onzeker te zijn. Maar ik denk dat als je serieus werk wil maken van een vriendje, dat je jezelf moet afvragen of je 'mooi' wil zijn zoals anderen, of mooi zoals je zelf bent.

Als jongen heb ik misschien niet zo veel recht van spreken, maar ik moet erkennen dat ik het wel een beetje herken. Ik ben heel lang nogal klein en dun geweest, ik gebruikte geen deo, deed mijn haar niet stoer en had geen mooie kleding. Toch ben ik in de loop van de tijd meisjes tegen gekomen die niet vielen op die snelle types, maar die juist andere dingen aan mij leuk vonden. Tegenwoordig voel ik me zelfs aantrekkelijk, ondanks dat er voor mij niet veel veranderd is qua kleding.

Ik zou zeggen: Wees jezelf. Met of zonder make-up, naveltrui of korte rok. Vind uit wat jouw ding is, wat je fijn vindt, en je zal merken dat de jongens jou ook vanzelf weten te vinden.
Oud 21-02-2010, 23:00
×LiNDA.
×LiNDA. is offline
Bedankt voor je advies,
en ik hoop dat je gelijk hebt..
Met citaat reageren
Oud 22-02-2010, 08:40
miekmuis
miekmuis is offline
Populariteit gaat wel voor een groot deel om uiterlijk ja, al kom je met een grote mond ook een heel eind. Maar liefde niet. En je de hele dag voor de spiegel opmaken werkt over het algemeen ook niet zo goed... Je geeft zelf aan dat je onzeker bent, dat maakt het lijkt me al lastiger om contact met jongens te maken. Je vriendin krijgt wel veel aandacht van jongens. Ben jij daar dan ook bij? Zo ja, probeer dan eens contact met die jongens te maken. Dan wordt het al wat minder lastig om met ze te praten en kun je misschien ook eens contact maken met een jongen die je leuk vindt.
Oud 22-02-2010, 12:13
Verwijderd
Wat miekmuis en Kitten zeggen. Kijk Linda, als jij van jezelf blijft denken dat je lelijk bent, dan word je dat vanzelf, of je dat nu al bent of niet. Er zijn belangrijker dingen in het leven. Je kan gewoon lol maken, sporten, met vriendinnen een taart bakken, kantklossen, weet ik veel. Er zijn zoveel manieren om het leuk te hebben. Als een jongen ziet dat jij plezier hebt, ben je aantrekkelijker; wie wil er nou een saaie, nukkige maar prachtigmooie vriendin?
Komt goed, meisje *knuffel geeft*
Met citaat reageren
Oud 22-02-2010, 14:18
Cherry Springs
Cherry Springs is offline
Jongens die alleen op je vallen als je je als perfect voordoet en voor wie je alles moet verbergen wat jou uniek maakt, je kleine foutjes en dingetjes, wat het ook is dat je doet waardoor jij anders bent dan de rest van de wereld en alle opgemaakte tutjes, die jongens moet je toch niet hebben. Dat is zonde van je aandacht, want zij zijn jou niet waard. Wees gewoon jezelf. Ik was 3 jaar geleden net zo oud als jij en toen was iedereen die in kende zo ongeveer even onzeker over van alles, uiterlijk, hoe cool ze overkwamen, wat ze wel en niet konden, etc. Uiteindelijk groei je daar overheen.
Je moet je kleden zoals jij wilt, dingen waar je je prettig in voelt en die jijzelf persoonlijk echt leuk vindt, niet wat andere mensen dragen en waarmee je erbij hoort. Als je echt jezelf bent en je eigen persoonlijkheid uitstraalt werkt dat als een soort filter voor mensen die niet bij je passen.
Ik herken je verhaal wel een beetje, ik heb ook een paar vriendinnen die op de een of andere manier altijd meer aandacht krijgen van jongens dan ik of andere vriendinnen. Die jongens gedragen zich dan als volslagen idioten om aandacht van hen te krijgen of laten ze maar niet met rust, dat lijkt me stontvervelend en ik ben totaal niet jaloers op die vriendinnen. Ik heb tijdens het uitgaan vorig jaar mijn huidige vriendje ontmoet en daarvoor hoefde ik niets te doen alsof en had ik alleen aan wat ik leuk vond en me fijn in voelde. Hij is lief voor me en waardeert me en hoewel hij pas mijn eerste vriendje is en ik nu 17 ben, ben ik heel blij dat er niemand voor hem is geweest, omdat hij echt het wachten waard was. En als ik dat kan kan jij dat echt ook wel.
Daarbij zijn er in het leven nog heel veel andere dingen die belangrijk zijn om het leuk te hebben en je goed te voelen. Je hobbies, je beste vriendinnen, wat je maar wil. Maak je geen zorgen.
Oud 20-03-2010, 13:43
Verwijderd
@xLINDA.

Bij sommige mensen gaat het idd alleen om uiterlijk (ik ken er een paar). Maar ik ga alleen voor het innerlijk en de meerderheid van jongens & meisjes gaat het ook om inerlijk. Ik bijvoorbeeld ben ook niet zo knap, maar toch heb ik dit jaar voor het eerst met een (mooi :$) meisje gehad. Wel jammer dat ze nooit van me had gehouden , ze zag in mij haar ex daarom had ze met mij genomen. Er zijn zoveel mensen die voor het innerlijk gaan, maar er blijven ook altijd mensen die voor het uiterlijk gaan (die mensen zijn gewoon stelletje ...tja je mag hier niet schelden...)

Je moet niet zo onzeker zijn over je uiterlijk. Je bent vast wel mooi en er komt echt wel een jongen die van je houd, die bij je blijft wat er ook gebeurd. En je bent niet de enige die een vriendje wilt, ik bijvoorbeeld wil een vriendin. Maar alles komt op zijn tijd ( nu denk je vast wat een oude ... uitspraak. Ja dat is het ook, maar het is wel waar (A).
Met citaat reageren
Oud 20-03-2010, 15:35
jacobdb
jacobdb is offline
ik zal jullie allemaal eens vertellen. uiterlijk maakt wel wat uit. (en daarbij bedoel ik echt niet dat je prachtig moet zijn, maar bijv wel gwn er normaal verzorgd uit moet zien dus niet stinken ect..) maar innerlijk is veel belangrijker. (en ik had mijn eerste vriendin ook pas op mn 17de hoor. nothing to worry about.
Oud 20-03-2010, 23:24
Qimm
Qimm is offline
Natuurlijk maakt uiterlijk wel uit, het oog wil ook wat. maar je hoeft geen supermodel te zijn om toch knap te zijn hoor. Verstop je iig niet over lagen vieze make up, zorg voor een frisse geur, schoon gewassen haar en leuke, vlotte, niet vloekende EN PASSENDE kleding (prop je dus niet in een maatje te klein, of te groot for that matter, draag iets wat bij jouw figuur staat en weer kritisch, niemand waardeert b.v. een heupbroek waarbij de vetjes over de randen hangen, shirtjes die op de totaal verkeerde plek getailleerd zitten of een decoloté waar niets in zit) en doe wat leuks met je haar en je bent een heel eind

[edit]

Laatst gewijzigd op 21-03-2010 om 10:15.
Met citaat reageren
Oud 21-03-2010, 00:14
DBZ
DBZ is offline
Ik heb alle reacties hierboven niet gelezen, maar 1 ding kan ik je wel zeggen: je zou bijna blij moeten zijn als je niet al te knap was(ookal is er zeker een grens). De meeste knappe meisjes krijgen heel veel jongens achter zich aan, zoals jij ook al zegt. Wie kiezen ze dan meestal? Idd, de meest stoere kerel. Die behnadelt je vaak niet goed en het eindigt meestal in problemen. (oke, beetje overdreven, want het kan ook wel goed gaan)
Als je iets minder mooi bent, en je krijgt een vriend, zal dat met wat minder problemen gaan, omdat je dan waarschijnlijk een jongen hebt die afgevallen is bij de ''mooie'' meisjes. =
Met citaat reageren
Oud 21-03-2010, 00:47
Verwijderd
Liefde gaat bijna niet om uiterlijk.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten