Momenteel ben ik bezig met mijn afstudeeronderzoek voor mijn master sociale geografie aan de Universiteit van Amsterdam, hierna zou ik graag nog een tweede master willen volgen. Ik heb een minor aan de B&O faculteit van de Universiteit Utrecht gevolgd en ik zou hier graag een tweede master willen volgen.
Ik weet dat ons fantastische landsbestuur een wetsvoorstel wilden indien om het volgens van een tweede master slechts tegen kostprijs mogelijk te maken. Nu kan ik nergens vinden of dit momenteel al het geval is of niet. Het zou mogelijk moeten zijn om een tweede master te volgen als de eerste master nog niet is afgerond, en dan de twee diploma's aan het einde van het afronden van de tweede master aan te vragen. Nu vraag ik me af of dit ook mogelijk is als dit twee verschillende universiteiten betreft; kun je -met een bewijs van betaald collegegeld van de UvA- een master aan de UU volgen en afstuderen als beide masters zijn afgerond? Of moet je de inschrijving en betaling aan de UU regelen (en als dat het geval is, kan je dan nog ingeschreven staan aan de UvA om daar later een diploma aan te vragen?).En hoe gaat de inschrijving in zijn werk? Moet ik contact opnemen met studielink of DUO?
Ik snap dat het wellicht makkelijker is om twee masters aan de UvA te volgen, maar ik kan geen master vinden die ik graag aan de UvA zou willen doen.
Ik hoop dat er mensen zijn met kennis en/of ervaringen, ik heb ook al een aantal mailtjes naar de universiteiten verstuurd maar tot dusver heb ik geen (zinnige) antwoorden ontvangen.