mijn moeder is ook wel wat zo'n controlfreak, wat dus wel eens botst met bijv. mn oom die dat totaal niet is(en ik lijk/schijn veel te lijken op m'n oom)
en als kind plande ik dus ook alles vrij veel omdat ik daar wel wat toe gebracht werd door m'n moeder, maar op een gegeven moment ben ik daar vanaf gestapt omdat het ansoluut niet prettig was(dan zag ik leuk speelgoed of een spel ofzo in de winkel, zei m'n moeder dat ik er eerst maar eens over na moest denken, en als we er weer kwamen was het weg)
en ondertussen heb ik dus een hekel aan planningen en doe ik veel liever gewoon iets impulsief
het is btw ook wel irritant als ik op het idee kom eens ergens heen te gaan(concert ofzo), dat m'n moeder dan dus alle details moet weten, wie er mee gaat, tot hoe laat ik wegblijf, etc terwijl ik dat zelf niet eens weet en niet wil/hoef te weten en ik dat dan dus weer speciaal voor m'n moeder uit moet gaan zitten zoeken of weer moeite gaan doen 1 of ander vaag verhaal te verzinnen wat voldoende is voor haar om mij te laten gaan
maar waarom wil je eigenlijk alles plannen? (dat vraag ik ma namelijk ook altijd af bij m'n moeder)
|