Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 27-03-2010, 20:15
polleke21
polleke21 is offline
hallo iedereen,

ik ben in februari geopereerd aan mijn enkel (enkelbandplastiek) ik ben nu sinds dinsdag uit het gips alleen... word mijn enkel nu nog iedere dag dik.. en warm... klopt dit?? heeft iemand adviezen??

ook mag ik heel lang niet sporten wat nogal zwaar valt. iemand hier tips voor?

Laatst gewijzigd op 27-03-2010 om 20:30.
Met citaat reageren
Oud 28-03-2010, 06:26
honkballertje
honkballertje is offline
Citaat:
hallo iedereen,

ik ben in februari geopereerd aan mijn enkel (enkelbandplastiek) ik ben nu sinds dinsdag uit het gips alleen... word mijn enkel nu nog iedere dag dik.. en warm... klopt dit?? heeft iemand adviezen??

ook mag ik heel lang niet sporten wat nogal zwaar valt. iemand hier tips voor?
dat dik en warm weet ik niet of dat zo hoort, maar je enkel heeft tijd nodig om sterker te worden. daarom mag je ook niet sporten. doe je dit toch wel kan je problemen aan je enkel krijgen (denk aan door je enkel gaan e.d.) je kan wel om je enkel weer sterk te krijgen veel lopen. nu zeg ik dus niet dat je direct een marrathon moet gaan lopen, maar stukjes wandelen is wel goed voor je enkel. ga er vooral nog niet op rennen want dan kan je er echt problemen mee krijgen!

succes
Met citaat reageren
Oud 28-03-2010, 15:30
polleke21
polleke21 is offline
Bedankt voor je reactie!
ik weet dat ik nog niet veel mag belasten,
maar mijn lichaam wil weer sporten!
Met citaat reageren
Oud 28-03-2010, 17:19
honkballertje
honkballertje is offline
Citaat:
Bedankt voor je reactie!
ik weet dat ik nog niet veel mag belasten,
maar mijn lichaam wil weer sporten!
ik weet het (heb zelf ervaring hiermee ). mijn lichaam was gewend om elke dag in de week op elke tijdstip mogelijk te sporten. en toen kwam de gebroken enkel . 6 weken in het gips waarvan 3 op loopgips (beter dan helemaal niks). heb op mn loopgips na de eerste 3 weken (dus op het moment dat ik net loopgips kreeg) nog een beetje meegedaan met gips (ging wel aardig. je kan niet echt rennen enzo maar je enkel zit goed ingepakt) ik weet het had eigenlijk niet gemogen maar ik deed het toch. toen mn voet het gips uit mocht wilde ik direct sporten. maar gelukkig hielden mn trainers me beter anders was ik direct vanuit het ziekenhuis het veld op gegaan. heb uiteindelijk 2 van de 3 weken rust uitgzeten. ben de laatste week toch alvast begonnen en heb er toch een beetje spijt van (die enkel is zwakker dan mn goede enkel). dus ik zeg zeker doen anders is het op korte termijn leuk, maar niet op lange termijn.
Met citaat reageren
Reageren

Regels voor berichten