Vorig jaar heb ik mijn VMBO-kbl diploma gehaald en momenteel zit ik op een MBO-4 opleiding. Ik heb besloten met deze opleiding te stoppen omdat de manier van lesgeven mij simpelweg niet aanspreekt, ik heb niet het gevoel alsof ik wat leer; en de opleidingen die MBO biedt zie ik niks in.
Ik wil graag studeren in Engeland/Frankrijk of een HBO opleiding doen. Even over het HBO: Ik moet dan eerst een MBO-4 diploma halen; zoals ik hierboven al heb verteld zie ik dat absoluut niet zitten.. Ik zou graag naar het Havo willen de laatste 2 jaar, alleen volgens mij kan dat niet met een VMBO-kbl diploma, of wel?
Een andere optie is een versnelde MBO-4 opleiding van 2 jaar, alleen dit zijn weer opleidingen die helemaal niet bij mijn vervolgopleiding op het HBO passen, ik zie dit als een fall-back plan.
Je begrijpt het dus... Ik zit vast. Volgens vele bronnen moet je om in het buitenland te studeren minstens (alweer) een mbo-4/havo diploma hebben; alleen ik weet niet zeker of dit alleen voor de universiteit geldt of ook college? Want ik zou dolgraag eerst college willen doen!
Ik hoop echt dat iemand antwoorden heeft op mijn vragen!
|