Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Scholieren.com / Beleidszaken
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 16-03-2010, 17:50
Verwijderd
Ik doe maar een gooi hoor

Hele hele forum is open voor iedereen, en dat vind ik zeker ook goed.
Zo kunnen mensen die zich niet willen registreren toch mee lezen.
Alleen het LJH topic in het subforum psychologie zou ik wel graag opslot zien.
Dit omdat er erg veel mensen meelezen. Dat de rest van de onderwerpen in psychologie open zijn vind ik niet erg, want zo kunnen mensen kijken op de gegeven adviezen ook wat voor hen is. Het LJH topic is echter heel persoonlijk, en (volgens mij)? bedoeld om puur je ei kwijt te kunnen.

Mijn voorstel: Het LJH-topic alleen toegankelijk maken voor mensen die lid zijn?
Tuurlijk kunnen mensen zich aanmelden onder een naam, en dan niks posten, en alleen meelezen, maar ik denk dat de drempel zo veel hoger wordt.

Groetjes,
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 16-03-2010, 18:30
Ieke
Ieke is offline
Ik vind het een beetje vreemt. Als je er problemen mee hebt dat iedereen het mee kan lezen vraag ik me af waarom je dat dan überhaupt op internet plaatst. Daarbij vind ik het ook raar om allerlei afgesloten hoekjes op een openbaar forum te maken (afgezien van Admin), al zou het alleen voor leden zijn, dan nog kan iedereen het lezen omdat iedereen zich kan aanmelden en er ook al heel erg veel accounts zijn.
Oud 16-03-2010, 19:57
Dingaantouwtje
Dingaantouwtje is offline
psst, vreemt=vreemd

Verder ben ik het met Ieke eens, een account aanmaken is echt in 2 seconden gedaan.
Oud 16-03-2010, 20:01
Missy
Missy is offline
Het idee van een forum is toch dat iedereen kan meelezen. Het is best begrijpelijk dat een topic zoals het Lucht-je-hart-topic soms persoonlijk is, maar wat Ieke zegt, dan krijg je aparte delen op het forum waar wel of niet leden kunnen komen.
Oud 17-03-2010, 10:41
Wammus
Wammus is offline
Ik ben het er niet mee eens. Het is wat mij betreft de verantwoordelijkheid van de leden zelf om te zorgen dat er geen informatie over hen op internet komt te staan waarvan ze niet willen dat anderen het lezen.
Oud 17-03-2010, 10:54
ganralph
ganralph is offline
Citaat:
Als je er problemen mee hebt dat iedereen het mee kan lezen vraag ik me af waarom je dat dan überhaupt op internet plaatst.
helemaal mee eens.

stuur dan pm of mail als je het met een paar forummers wilt delen.
Met citaat reageren
Oud 17-03-2010, 20:38
Dark Phoenix
Dark Phoenix is offline
Het verschil is o.a. dat het dan ook niet googlebaar meer is, wat voor veel mensen misschien wel kan schelen.
Oud 18-03-2010, 04:05
Verwijderd
Ik vind het best een prima plan, alleen vraag ik me af in hoeverre het überhaupt mogelijk is om één topic op zo'n manier te isoleren. Zou er dan niet een apart subforumpje moeten komen voor LJH-topics? Lijkt me handiger dan bij ieder nieuw topic in te gaan stellen dat hij enkel voor leden zichtbaar is.

Het argument 'het is internet' lijkt me niet geheel dekkend. Je hebt heel veel fora die (gedeeltelijk) member-only zijn. Je hebt zelfs fora met gedeeltes waar je ook als lid niet zomaar kunt komen, daarvoor moet je eerst uitgenodigd worden door de beheerder. Over het algemeen bevatten die gedeeltes ook allerlei persoonlijke informatie van de leden. Kortom, het is niet alsof het alles of niets is. Dat we op het internet zitten betekent niet dat alles per se publiek moet zijn.

En zo wel, waarom gooien jullie Admin dan niet even op openbaar voor iedereen, forumbaasjes? Of vinden jullie dan opeens wel dat niet alle informatie compleet publiek hoeft te zijn?

Het enige andere argument dat ik gelezen heb is 'dan krijgen we afgesloten gedeeltes'. Ja, dat klopt. Wat is daar het probleem van? Dat is geen argument maar een constatering. Het is bovendien niet eens alsof het echt een afgesloten gedeelte is, leden kunnen er nog steeds gewoon komen.
Met citaat reageren
Oud 18-03-2010, 10:08
M@rco
M@rco is offline
Het is inderdaad niet mogelijk om één topic te isoleren, dus dan zou het een LJH-subforum moeten worden.

Op zich heb je ook wel gelijk dat 'internet!!!1' niet het allersterkste argument is, maar ik vraag me wel af waarom we dan de grens zouden moeten trekken bij LJH. De 'relationeel gebied'-topics op L&R zijn bijvoorbeeld ook vaak best persoonlijk, en zelfs in spamtopics (denk aan WSZ) worden vaak persoonlijke dingen besproken. Je zou zo bij elk subforum wel een afgesloten gedeelte kunnen gaan maken, maar het forum is - op Admin na, zo hypocriet zijn we dan inderdaad ook wel weer - in principe gewoon openbaar. Dat houdt nu eenmaal in dat andere mensen kunnen lezen wat je schrijft. Bovendien twijfel ik ook een beetje aan het praktisch nut: mensen die echt mee willen lezen kunnen dat dan nog steeds (ze hebben immers alleen maar een account nodig), en mensen die níet mee willen lezen zullen dat nu ook niet doen.
Oud 18-03-2010, 10:49
Martiño
Martiño is offline
Citaat:
Het argument 'het is internet' lijkt me niet geheel dekkend. Je hebt heel veel fora die (gedeeltelijk) member-only zijn. Je hebt zelfs fora met gedeeltes waar je ook als lid niet zomaar kunt komen, daarvoor moet je eerst uitgenodigd worden door de beheerder. Over het algemeen bevatten die gedeeltes ook allerlei persoonlijke informatie van de leden. Kortom, het is niet alsof het alles of niets is. Dat we op het internet zitten betekent niet dat alles per se publiek moet zijn.
Er wordt niemand iets in de weg gelegd om zelf een forum op te richten. Als er mensen zijn die dat willen staat hen dat toch vrij om te doen?
Oud 18-03-2010, 17:45
Verwijderd
Ik kan me nog wel herinneren dat sommige forumbazen niet lid mochten zijn van bepaalde fora
Met citaat reageren
Oud 19-03-2010, 21:18
Dingaantouwtje
Dingaantouwtje is offline
En zolang je zo verstandig bent om geen namen te noemen, kom je met Google ook niet erg ver.
Oud 20-03-2010, 19:09
Verwijderd
Citaat:
En zolang je zo verstandig bent om geen namen te noemen, kom je met Google ook niet erg ver.
Daar verkijk je je toch op.
Met citaat reageren
Oud 20-03-2010, 20:33
Verwijderd
inder inderdaad
Met citaat reageren
Oud 21-03-2010, 16:37
:mosh:
:mosh: is offline
Citaat:
Citaat:
Daar verkijk je je toch op.
Inderdaad.

Verder ben ik het wel eens met de 'internet!!!11~~one!!' stelling. Het is nu eenmaal een openbaar forum en je kiest er zelf voor om bepaalde informatie op internet te zetten. Als je niet wil dat iedereen dat kan zien heb je altijd nog de pm functie of msn.
Met citaat reageren
Oud 22-03-2010, 16:42
Verwijderd
Citaat:
En zo wel, waarom gooien jullie Admin dan niet even op openbaar voor iedereen, forumbaasjes? Of vinden jullie dan opeens wel dat niet alle informatie compleet publiek hoeft te zijn?
Met citaat reageren
Oud 23-03-2010, 16:09
Volk
Volk is offline
Ik vind het een raar om er eerst voor te kiezen alles op een openbaar forum te zetten en daarna te willen dat het niet meer openbaar is omdat je er persoonlijke info op hebt gezet. Ik vind dat je dan zelf maar discreter moet zijn of inderdaad de PM functie gebruiken.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten