![]() |
|
Ik heb met stichting Poëziepaleis gebeld, en zij voelden er wel wat voor om een soort wederzijdse reclame te maken. Poëziepaleis is een stichting die elk jaar het evenement Doe Maar Dicht Maar organiseert in de Oosterpoort in Groningen.
Jongeren tot 18 jaar kunnen een gedicht insturen en maken kans om daarmee in de bundel te komen die elk jaar uitgebracht word. Er werden dit jaar 6500 gedichten ingestuurd, en ik had nog beloofd om mijn gedicht (Die dus als 1 van de 100 is gekozen voor in de bundel) te posten: Mijn gevoel is opgestaan, zijn plaatsje lang vergaan waar is het, papier je bent de enige die luistert Dwingen doen we later wel of praten over jou (Natuurlijk ben je boom geweest, misschien een treurwilg boven water; met ingekerfde hartjes die je nooit had willen zien) Nu praat alleen mijn inkt, en niemand kan me storen, gevoel gevangen, door jou origami-oren. Komt allemaal op het festival: 17 april 2010 in de Oosterpoort in Groningen. Op deze avond komen een aantal bekende dichters wat van hun werk voordragen, en met nog allerlei andere acts word het zeker weer een leuke avond! De avond begint 19.30 en raad eens? Ik ben er ook! ![]() En voor de hangjeugd hier: Vergeet niet je gedicht in te sturen voor volgend jaar! website
|
![]() |
|
Jaa, het was echt onwijs leuk. Ze hadden echt super hun best gedaan op de pracht en praal, omdat ze natuurlijk hun 25 jarige jubileum moesten vieren.Van 14.00 - 16.04 een masterclass van Kees ja, was heel leuk want hij gaf echt commentaar op maat.
Het festival was erg gezellig, ik vond Roosbeef erg leuk en de rappers wisten er ook wel wat leuks van te maken. De jeugdtheaterschool had erg leuke dingen gemaakt om de oude gedichten heen. Ik heb nog even wat oude bundels ingeslagen (3 voor 5 euro), al met al een geslaagde dag! ![]()
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Verhalen & Gedichten |
Organisaties die gedichten en dichters naar middelbare scholen brengen Simon | 0 | 21-06-2012 09:30 | |
Verhalen & Gedichten |
[Mijn gedicht selectie] Doe maar dicht maar! Verwijderd | 7 | 26-01-2007 18:32 | |
Verhalen & Gedichten |
Dicht op je gevoel Flip! | 23 | 10-03-2005 18:52 | |
Verhalen & Gedichten |
Het dichten zelf Meadow | 1 | 17-05-2004 20:07 | |
Verhalen & Gedichten |
Doe maar, dicht maar flipvla | 1 | 26-01-2004 20:24 | |
Verhalen & Gedichten |
doe maar dicht maar hajo | 8 | 21-04-2003 13:05 |