Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 04-04-2010, 14:33
Verwijderd
ik zit met een klein (i.v.m. andere grote) probleem thuis over mijn moeder en mijn zus, die veel ruzie maken en daar sta ik tussenin...

Mijn zus die doet het de laatste tijd op school niet meer zo goed( de cijfers) en daar kan mijn moeder dus niet meer tegen, en gaat haar nu commanderen met wat ze moet doen en denkt ze zelfs dat mijn zus dyslexie heeft (ze zit in havo 4 en dan denk je er nu ineens achter te komen??). Dit wordt afgewisseld tussen stiltes en geschreeuw en dan wil mijn moeder het via mij goedspelen zodat mijn zus weer goede cijfers gaat halen...

Weet iemand hoe ik dit kan oplossen??
(ps. ik heb al gezegd tegen me moeder dat ze irri doet tegen me zus)

Laatst gewijzigd op 04-04-2010 om 14:53.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 04-04-2010, 16:14
Nona
Nona is offline
Kun je concrete voorbeelden geven van wat er thuis gebeurt? Dan is het misschien makkelijker voor mensen om er iets over te zeggen.
Oud 05-04-2010, 12:45
JustADreamer
JustADreamer is offline
Gewoon tegen je moeder zeggen dat het niet jouw verantwoordelijkheid is en dat je er ook gewoon buiten gehouden wenst te worden? En hetzelfde tegen je zus zeggen... Verder vraag ik me af waarom je moeder niet gewoon met je zus rond de tafel gaat zitten, om helder te krijgen wáárom het slecht gaat op school? Zit ze niet lekker in haar vel, is het te moeilijk, gooit ze er met de pet naar?
Oud 06-04-2010, 16:07
Nijn*
Nijn* is offline
Ik denk dat dit toch iets meer voor L&R is, dus daar stuur ik hem nu even naartoe! @ TS: misschien helpt het wel om iets concreter te vertellen wat er dan bijvoorbeeld gebeurt, dat is voor de mensen hier ook makkelijker tips/advies geven.
Oud 06-04-2010, 17:18
SiemdeCyper
SiemdeCyper is offline
Het is niet jouw verantwoordelijkheid om dit op te lossen. Ik ken het wel uit eigen situaties dat mijn moeder er altijd voor zorgde dat er mensen aan haar kant stonden in een discussie. Dit is echter nogal onvolwassen naar mijn idee. Je hoeft je er niet mee te bemoeien. Al is het wel lastig. Blijf gewoon duidelijk tegen je moeder dat je er niet mee geconfronteerd wilt worden. Buiten dat kun je weinig doen denk ik, word je gek van de ruzies; zoek dan een rustige plek buitenshuis waar je vaak terecht kunt. Eeuwig tussen ruzies zitten is echt slopend.

Succes.
Met citaat reageren
Oud 06-04-2010, 17:21
cenerentola
cenerentola is offline
Je trekt de slechte sfeer thuis en de spanningen tussen jouw moeder en jouw zus heel slecht. Het is niet alleen onredelijk van jouw moeder om je in de ruzie te betrekken, zij is ook verantwoordelijk voor de opvoeding van je zus en niet jij. Ga met je moeder en je zus om de tafel zitten en vraag of ze rekening met je willen houden. Vertel dat ze geen ruzie meer moeten maken, dat ze jou niet langer in hun ruzie moeten betrekken en dat je het vreselijk vindt dat er twee mensen van wie je houdt ruzie met elkaar maken. Vraag je moeder of ze haar grote mensen problemen voortaan met haar zuster, moeder, vriendin of buurvrouw wil bespreken.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten