Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Games
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 18-02-2010, 15:28
SweetXBad
SweetXBad is offline
Hay,
Ik heb een vraagje, aangezien ik misschien een wii wil kopen wil ik ook zeker weten of 'i' wel leuk is..
Dus daarom: Wat vinden jullie van de Nintendo Wii?

Laatst gewijzigd op 18-02-2010 om 16:14.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 18-02-2010, 16:14
Dingaantouwtje
Dingaantouwtje is offline
ik weet niet, er is iets waardoor ik nooit zin heb om dat ding aan te doen.. Maar als hij eenmaal aan staat is het wel oké, al ben ik blijer met mijn PS3.
Oud 18-02-2010, 16:15
Verwijderd
Ik vind het waardeloze rommel, behalve smash bros.
Met citaat reageren
Oud 18-02-2010, 18:32
Dark Phoenix
Dark Phoenix is offline
Er zijn een select aantal gave spellen (Smash brothers, Metroid Prima 3, Okami en nog een paar probably) maar verder is het niet heel bijzonder. Het is vooral een console als je op een zondagmiddag met het hele gezin eens een spelletje wilt doen.
Oud 18-02-2010, 18:34
Minth
Minth is offline
ik vind de wii wel leuk, vooral voor de platform games of guitarhero... trauma centre second opinion vind ik ook altijd leuk om te doen
Oud 18-02-2010, 19:33
Blaf
Blaf is offline
de controller is een gimmick de spellen zijn bijna allemaal kiddy en grafisch houd het ook niet over.
Oud 18-02-2010, 20:12
Verwijderd
Citaat:
de spellen zijn bijna allemaal kiddy
Word. Toevallig laatst een fotootje van geschoten toen ik eens ging kijken of er nog wat nieuws lag.

Met citaat reageren
Oud 18-02-2010, 22:02
Koning
Koning is offline
Doet me denken aan cd-i, gimmicky + infotainment ;p
Oud 18-02-2010, 23:53
Sherlock
Sherlock is offline
Citaat:
Ik vind het waardeloze rommel, behalve smash bros.
Oud 19-02-2010, 11:15
SweetXBad
SweetXBad is offline
Hmm dus zouden jullie mij wel of niet aanraden om de wii te kopen?
Met citaat reageren
Oud 19-02-2010, 11:30
Verwijderd
Citaat:
de spellen zijn bijna allemaal kiddy
Citaat:
Hmm dus zouden jullie mij wel of niet aanraden om de wii te kopen?
SweetXBad
13V - Lid

Wel dus.
Met citaat reageren
Oud 19-02-2010, 11:30
Dingaantouwtje
Dat hangt er vanaf wat je leuk vind!
Mijn stiefzusje is ook 13 en die is blijer met de Wii dan met de PS3. Ik zou wel uitkijken dat je de goede spelletjes koopt.
Oud 19-02-2010, 13:56
Alpha_Omega
Alpha_Omega is offline
Er zijn wel leuke en goede games voor (Mario Galaxy, Smash Bros, No More Heroes) maar je kan beter een 2e hands gamecube op de kop tikken of een ps2 ofzo. allebei heel goedkoop en best een ruim aanbod als je een beetje zoekt.
Oud 19-02-2010, 14:31
SweetXBad
SweetXBad is offline
Oke thnxx voor de reacties .. iemand anders nog iets over de wii kwijt ofzo ?
Met citaat reageren
Oud 19-02-2010, 16:54
Verwijderd
Niemand kan mij verslaan met samus.
Met citaat reageren
Oud 20-02-2010, 11:52
Balance
Balance is offline
Ik heb een wii en ben er blij mee. Ik vind best wat spellen leuk, zoals mario galaxy, mario kart, wii sports, sports resort, wii fit, wii fit plus, mario party 8, guitar hero, rayman raving rabbids, asterix op de olympische spelen, big brain academy, etc
Zoals je ziet zat spellen die ik leuk vind, maar dat zegt nog niks over of het ook wat voor jou is.

Ga eens na wat je meestal speelt op de pc, zijn dat van die typische meisjesspellen (zylom games, sims, etc.) of zijn dat wat meer jongensachtige spellen (bijv. racen, shooters, etc.).
Oud 20-02-2010, 17:28
Batave
Batave is offline
Er zijn behoorlijk wat mensen die een Wii hebben, vraag of je het een keertje bij ze mag proberen ofzo .
Oud 20-02-2010, 17:33
NaamInGebruik
NaamInGebruik is offline
Wii is veel meer een 'samen' console. De die hard gamers zitten achter de pc Counter Strike te spelen, de medio core zit op een PS3 modern warfare en prince of persia te doen. Laten we zeggen dat de soft gamer liever op de wii met wat vrienden, broer of zus wat guitar hero speelt of zich vermaakt met mario party.
Met citaat reageren
Oud 20-02-2010, 17:53
Young Predator
Young Predator is offline
Ik verkoop ehm...

Edit:
Citaat:
Niemand kan mij verslaan met samus.
Maat van me speelt ook veel met samus, moet het helaas afleggen tegen mijn Pikachu-skills
Oud 20-02-2010, 18:02
Verwijderd
En al helemaal niet pikachu!
Met citaat reageren
Oud 20-02-2010, 21:06
'I'he Prophet
'I'he Prophet is offline
Er zijn toch zeker wel een 10-20 titels voor de wii die erg gaaf zijn.
Oud 21-02-2010, 13:25
SweetXBad
SweetXBad is offline
Citaat:
Ik heb een wii en ben er blij mee. Ik vind best wat spellen leuk, zoals mario galaxy, mario kart, wii sports, sports resort, wii fit, wii fit plus, mario party 8, guitar hero, rayman raving rabbids, asterix op de olympische spelen, big brain academy, etc
Zoals je ziet zat spellen die ik leuk vind, maar dat zegt nog niks over of het ook wat voor jou is.

Ga eens na wat je meestal speelt op de pc, zijn dat van die typische meisjesspellen (zylom games, sims, etc.) of zijn dat wat meer jongensachtige spellen (bijv. racen, shooters, etc.).
Sims maaar ook wel eens een schietspel ofzo
Met citaat reageren
Oud 21-02-2010, 13:26
SweetXBad
SweetXBad is offline
Citaat:
Er zijn behoorlijk wat mensen die een Wii hebben, vraag of je het een keertje bij ze mag proberen ofzo .
ja heb ik al eens gedaan maar hun hebben niet zo'n leuke spellen .. en hun spelen bijna nooit op de wii ..
Met citaat reageren
Oud 21-02-2010, 16:46
Mephisto
Mephisto is offline
Het is verschrikkelijk kut imo. Tenzij je stabielere handen hebt dan een neurochirurg is accuraat richten met dat ding onmogelijk, combineer dat met de halve seconde vertraging en je hebt een leuke gimmick waar je na een half uur op uitgekeken bent. (als je tennis speelt moet je dus een halve seconde voordat het balletje er daadwerkelijk is meppen, lekker realistisch)

Een game als Wii-sports speel je niet door daadwerkelijk te doen alsof je bowlt maar je maakt gewoon een kleine beweging met je pols en tadaa, je gooit een strike.

Grafisch gezien is het echt compleet achterhaald en als games worden geplugd vanaf een PS3 of een Xbox360 dan krijg je een telefoontje van 1999 met de vraag of hij zijn spel terug mag. Daarnaast zijn developers die een volwassen game op de Wii uit willen brengen heel erg krampachtig aan het proberen om het kinderimago te ontworstelen met dramatische resultaten tot gevolg. En je kan echt onmogelijk 6 uur zitten te gamen door met je armen te wapperen, je wordt daar nogal scheel van na een tijdje.

Maar goed, als je 13 bent en graag Hannah Montana (oid) games wilt spelen dan is het echt iets voor jou.
Oud 21-02-2010, 20:50
Issun
Issun is offline
De Wii is eigenlijk dit: een heleboel ruk games met hier en daar prachtige games die nergens anders aan zult treffen, maar die niemand kent omdat de bekendste games de rukgames zijn. Tja. En je hebt natuurlijk de Nintendo-games (Mario, Zelda, Metroid, Fire Emblem), die zijn natuurlijk altijd goed.

De Wii is eigenlijk gewoon vooral een goede console voor naast de Xbox360 of de PS3. Games als Zelda, Mario, Muramasa, Fire Emblem en Okami (die laatste is ook voor de PS2, maar alsnog prachtig) zou ik toch echt niet willen missen! WiiWare heeft ook een aantal mooie dingen (LostWinds en World of Goo bijvoorbeeld), maar daarvoor moet je wel internet hebben.

Maar als ik alleen een Wii had zou ik me vervelen. Ben blij dat ik gewoon en een Wii en een Xbox 360 heb.

Offtopic: Of je koopt gewoon een GameCube, kan je gelijk al die andere consoles vergeten imo.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 22-02-2010, 01:29
Verwijderd
Overrated kutconsole. Koop een PS3 of Xbox360 als je echt leuke spellen wilt spelen.
Met citaat reageren
Oud 22-02-2010, 01:45
Pr0xy
Pr0xy is offline
Citaat:
Overrated kutconsole. Koop een PS3 of Xbox360 als je echt leuke spellen wilt spelen.
Het opvallende is dat men dat alleen over Nintendo zegt, als de PS3 nummer 1 was geweest in 2008/2009 dan was het heel anders geweest. Je logica klopt niet.
Oud 22-02-2010, 03:00
Verwijderd
Er luisteren ook heel veel mensen naar bon jovi. Je weet dat dat niets over de kwaliteit ervan te zeggen heeft.

Sterker nog, ik denk dat het gros van de intensieve wii spelers bon jovi fan is.
Met citaat reageren
Oud 22-02-2010, 11:54
Batave
Batave is offline
Citaat:
Er luisteren ook heel veel mensen naar bon jovi. Je weet dat dat niets over de kwaliteit ervan te zeggen heeft.

Sterker nog, ik denk dat het gros van de intensieve wii spelers bon jovi fan is.
Oud 22-02-2010, 12:29
Verwijderd
Citaat:
Het opvallende is dat men dat alleen over Nintendo zegt, als de PS3 nummer 1 was geweest in 2008/2009 dan was het heel anders geweest. Je logica klopt niet.
Nee hoor. Over de PS3 heb ik ook lang gezegd dat het een kutconsole is en wel omdat hij veel te duur was. Nu ligt de prijs op een redelijk acceptabel niveau.

Maar kwalitatief gezien komen er maar weinig goede spellen uit voor de Wii en de graphics zijn ook nog eens zwaar inferieur dus daarom; kutconsole.
Met citaat reageren
Oud 22-02-2010, 13:05
Dinalfos
Dinalfos is offline
De Wii is complete bagger. Nintendo wilde ontwikkelaars aanzetten tot het maken van innovatieve games, maar in plaats daarvan zitten we nu dus met al die casual troep. Dat plaatje van Reverend zegt zo'n beetje alles wat hierover te zeggen valt

Daarnaast heb ik ook een gloeiende chlamydiakuthekel aan besturingssystemen/interfaces (op consoles) die je niet met een normale wired controller kunt navigeren. Samen met de totale waardeloosheid van de Wii-mote/Nunchuck, werpt dit voor mij een enorme barriere op als ik dat kreng wil opstarten.
Oud 22-02-2010, 18:18
SweetXBad
SweetXBad is offline
Citaat:
Het is verschrikkelijk kut imo. Tenzij je stabielere handen hebt dan een neurochirurg is accuraat richten met dat ding onmogelijk, combineer dat met de halve seconde vertraging en je hebt een leuke gimmick waar je na een half uur op uitgekeken bent. (als je tennis speelt moet je dus een halve seconde voordat het balletje er daadwerkelijk is meppen, lekker realistisch)

Een game als Wii-sports speel je niet door daadwerkelijk te doen alsof je bowlt maar je maakt gewoon een kleine beweging met je pols en tadaa, je gooit een strike.

Grafisch gezien is het echt compleet achterhaald en als games worden geplugd vanaf een PS3 of een Xbox360 dan krijg je een telefoontje van 1999 met de vraag of hij zijn spel terug mag. Daarnaast zijn developers die een volwassen game op de Wii uit willen brengen heel erg krampachtig aan het proberen om het kinderimago te ontworstelen met dramatische resultaten tot gevolg. En je kan echt onmogelijk 6 uur zitten te gamen door met je armen te wapperen, je wordt daar nogal scheel van na een tijdje.

Maar goed, als je 13 bent en graag Hannah Montana (oid) games wilt spelen dan is het echt iets voor jou.
I hate HANNA MONTANA
Met citaat reageren
Oud 22-02-2010, 18:20
SweetXBad
SweetXBad is offline
Oke de meeste mensen vinden em dus bagger
Met citaat reageren
Oud 22-02-2010, 18:21
Dingaantouwtje
Ja, maar wij zijn niet 13 jarig en ook niet meisje. Op Balance na. dus ja.
Oud 22-02-2010, 20:27
Mephisto
Mephisto is offline
Citaat:
I hate HANNA MONTANA
njah, ik haak slechts aan op die foto van Wiigames in het schap.

Wat is het überhaupt?
Oud 22-02-2010, 20:45
Verwijderd
Ik heb een Wii gekregen met Kerst. Ik heb even wat Sports Resort gespeeld en toen New Super Mario Bros gekocht. Die speel ik al wat vaker. Die vind ik ook erg leuk. Nu heb ik ook Mortal Combat en TNA gekocht, maar daar moet ik dus eerst instructies volgen voor ik een fatsoenlijke move kan doen, en daar heb ik nog niet zo'n zin in. Maar ik heb sowieso niet zo'n zin in gamen tegenwoordig, dus mijn PS3, PC en Wii staan eigenlijk maar wat te staan. Draait wel weer bij. Waarschijnlijk zit ik weer de hele zomer binnen omdat ik dan net wil gamen.
Met citaat reageren
Oud 22-02-2010, 22:13
Verwijderd
Citaat:
njah, ik haak slechts aan op die foto van Wiigames in het schap.

Wat is het überhaupt?
Een of ander Disney product waar miljoenen kleine kinderen hun ouders geld aan uitgeven.
Met citaat reageren
Oud 23-02-2010, 16:44
Verwijderd
Citaat:
Oke de meeste mensen vinden em dus bagger
Ik kreeg die reactie vaak ook, maar ik ken al veel mensen die nadat ze met mijn Wii hebben gespeeld er zelf ook een hebben aangeschaft. Mja, ik kan me voorstellen dat een grote groep mensen het niets vinden, maar een andere grote groep vindt het juist weer heel leuk. Zelf vermaak ik me prima met Wii Sports, Mario Galaxy en Zelda. Als je dat soort spellen leuk vindt (ik neem aan dat veel mensen met een Wii die spellen ook hebben), dan is de Wii een aanrader.

En die Hanna Montana games, tja, jammer dat die er zijn, maar dat verandert niets aan het feit dat Mario Galaxy bijvoorbeeld fantastisch is. Verder hoef je ook echt niet de hele tijd met je armen te wapperen en als je Wii Sports speelt is het juist tof om een beetje actief te spelen, ook al kan 't ook zittend op de bank met een zwiepje van je pols... Maar ja, als je het niet leuk vindt, dan vind je het niet leuk, zo simpel is 't
Met citaat reageren
Oud 23-02-2010, 17:55
Sleepwalker³²
Sleepwalker³² is offline
De WII is leuk om met een grote groep te spelen, je kunt het ook alleen spelen maar dan is het wat minder. Ik heb hem zelf ook alleen wanneer ik hem aan heb staan hou ik er ook snel mee op omdat ik het alweer genoeg vindt voor vandaag omdat ik dan meestal alleen aan het spelen ben. De WII is ook niet egt een top kwaliteit beeld vergeleken met de XBOX 360 of de PS3, maar de WII is ook eerder omdat het gezellig is om samen te spelen
Oud 23-02-2010, 18:11
Verwijderd
Ik speel vooral alleen en vind dat ook heel leuk, maar spellen als Wii Sports zijn inderdaad leuk om met meerdere mensen te spelen. En grafisch is de wii inderdaad inferieur, maar dat kan mij bv echt geen moer schelen
Met citaat reageren
Oud 23-02-2010, 21:32
Verwijderd
Ik vind het overigens bagger dat hij geen DVDs kan afspelen.
Met citaat reageren
Oud 23-02-2010, 21:43
iemand-8000
iemand-8000 is offline
Ik zit echt die reacties te lezen en dan denk ik echt wtf! Iedereen hier kraakt de wii af alsof het gewoon een stukje plastic is. Ik denk persoonlijk dat de wii beter is dan de meeste computers hier. Oke, er zitten wel een paar kut spellen op. Toch is het grootste deel van de spellen juist leuk. Dat jullie nou liever een kogel door iemands kop rammen betekent niet meteen dat zij dat ook wil. Ik denk juist dat de wii goed is. Het is eens wat anders dan normaal. De meeste spellen zijn van die avontuur spellen en als je die op de ps3 of xbox360 wil spelen kan je het ver gaan zoeken want die zal je bijna niet vinden. Persoonlijk vind ik dat je de wii gewoon moet kopen. Ik ben on ieder geval
blij dat ik toen mijne heb gekocht.
Met citaat reageren
Oud 23-02-2010, 21:49
Batave
Batave is offline
Citaat:
-knip-
Ik kwam niet meer bij
Oud 23-02-2010, 22:04
Verwijderd
Citaat:
Ik zit echt die reacties te lezen en dan denk ik echt wtf! Iedereen hier kraakt de wii af alsof het gewoon een stukje plastic is. Ik denk persoonlijk dat de wii beter is dan de meeste computers hier. Oke, er zitten wel een paar kut spellen op. Toch is het grootste deel van de spellen juist leuk. Dat jullie nou liever een kogel door iemands kop rammen betekent niet meteen dat zij dat ook wil. Ik denk juist dat de wii goed is. Het is eens wat anders dan normaal. De meeste spellen zijn van die avontuur spellen en als je die op de ps3 of xbox360 wil spelen kan je het ver gaan zoeken want die zal je bijna niet vinden. Persoonlijk vind ik dat je de wii gewoon moet kopen. Ik ben on ieder geval
blij dat ik toen mijne heb gekocht.
Wat dacht je van Assassin's Creed onder andere? En een spel kan zeggen dat het 'adventure' is maar als het een zwakzinnige spelervaring biedt dan heb je er nog niets aan. Een kinderhand is snel gevuld zullen we maar zeggen.

Ik denk trouwens dat Dobermann hier veel beter op kan antwoorden.
Met citaat reageren
Oud 23-02-2010, 23:49
Dinalfos
Dinalfos is offline
Citaat:
Ik vind het overigens bagger dat hij geen DVDs kan afspelen.
Waarom eigenlijk? Alsof we allemaal nog niet genoeg DVD-spelers (in welke vorm dan ook) in huis hebben
Oud 23-02-2010, 23:53
Verwijderd
Het gaat om het gemak. Het niet kunnen afspelen van DVD's is zwakzinnig omdat je het gebruiksgemak verlaagt. Ik heb geen DVD speler maar alleen een Xbox.
Met citaat reageren
Oud 24-02-2010, 07:52
Ieke
Ieke is offline
Ik ben ook wel blij met de mijne, er zijn een aantal spellen die ik gewoon heel fijn vind. Mario, zelda, Okami etc en in multiplayer dingen als mario kart, super smash etc. Die sportspellen vind ik dan weer niet veel aan. Het scheelt dat ik ook niet zoveel tijd om te gamen heb, dus ik kom er redelijk mee uit. Maar het is wel jammer, het echt leuke aanbod is niet heel groot. Als ik meer zou willen gamen zou ik er waarschijnlijk een ps3 of xbox bij willen.
Oud 24-02-2010, 10:31
Dinalfos
Dinalfos is offline
Citaat:
Het gaat om het gemak. Het niet kunnen afspelen van DVD's is zwakzinnig omdat je het gebruiksgemak verlaagt. Ik heb geen DVD speler maar alleen een Xbox.
Mijn ervaring met multifunctionele apparaten is dat ze verrekte snel kapot gaan. Zeker zulke gammele dingen als spelcomputers. Ik probeer het gebruik ervan dan ook te beperken tot het spelen van games. Daar heeft de 360 al genoeg moeite mee, zo lijkt het.
Oud 24-02-2010, 12:11
Verwijderd
Ach het is wel leuk om een keertje met wat vrienden op een wii te spelen, maar ik denk dat je al gauw uitgekeken raakt. Het mooiste van de wii is de aparte manier van besturen, maar na een tijdje is die niet meer speciaal.
Met citaat reageren
Oud 24-02-2010, 12:23
Verwijderd
Citaat:
Ach het is wel leuk om een keertje met wat vrienden op een wii te spelen, maar ik denk dat je al gauw uitgekeken raakt. Het mooiste van de wii is de aparte manier van besturen, maar na een tijdje is die niet meer speciaal.
Ik heb 'm vanaf de release en speel nog regelmatig, dus zo snel ben ik er iig niet op uitgekeken
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten