Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 26-04-2010, 19:06
Zwemmeltje
Zwemmeltje is offline
Als ik de computer opstart moet ik wachtwoord intypen balba en dan blijft ie vervolgens steken op achtergrond/desktop die ik heb en laadt ie niets. Ik heb dit geopend door ctrl + alt + del, nieuwe task : chrome.exe
now what?

chrome is kut blabalba kan je achterwege laten

laatste keer voor ik me computer opstartte was ie al fucked, liep ie elke 30 minuten vast en toen heb ik virusscan gedaan en nu doet ie het niet meer althans, bijna niet ;D
nouuuuuuuuuuuuuwww

mijn minilaptop heeft geen CD speler, het is overigens een Samsung NC10, zon minilaptopje.
Misschien kan iemand me vertellen hoe ik de herstelcontrole open vanuit taakbeheer of iets dergelijks? Als dat niet lukt weet ik niet eens hoe ik de bios open op deze computer, waar gaat het over haha

Laatst gewijzigd op 26-04-2010 om 19:27.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 26-04-2010, 19:45
jacobdb
jacobdb is offline
bios is als het goed is iets als f11 of f12 of f4, staar erbij bij je boot logo ( van de makers van de laptop) anders kun je zoiets als een knoppix live cd downloaden of je windows herstel cd gebruiken.
Oud 28-04-2010, 11:28
WolterB
WolterB is offline
Lijkt me idd duidelijk een fout in Windows. Hersteloptie proberen (evt mbh een flashdisk) lijken me 2 dingen die je kunt proberen te doen.

Hoe je dat start moet je even google voor gebruiken, daar vind je het snelt wat je nodig hebt en aangezien je gewoon internet op kunt moet dat lukken
Oud 29-04-2010, 13:47
Verwijderd
Zo te merken is je explorer.exe kapot en hiervoor moet je waarschijnlijk een reparatieslag draaien door op te starten vanaf de installatie CD van Windows XP.

http://www.windows.hccnet.nl/tips/2004/tipjan2004.htm
Met citaat reageren
Oud 30-04-2010, 17:20
Pimoes
Pimoes is offline
ctrl+alt+delete, taakbeheer starten, naar processen en kijken of explorer.exe er tussen staat.
zo niet, nieuwe taak explorer.exe
Met citaat reageren
Oud 03-05-2010, 19:30
Zwemmeltje
Zwemmeltje is offline
Citaat:
Zo te merken is je explorer.exe kapot en hiervoor moet je waarschijnlijk een reparatieslag draaien door op te starten vanaf de installatie CD van Windows XP.

http://www.windows.hccnet.nl/tips/2004/tipjan2004.htm
Heb geen CD speler, ook niet de CD van XP tot mijn beschikking omdat ik de laptop gewoon heb gekocht met xp erop en geen cd erbij kreeg oid. Wat ook beetje nutteloos zou zijn voor een laptop zonder cd speler
Met citaat reageren
Oud 03-05-2010, 19:35
Zwemmeltje
Zwemmeltje is offline
Citaat:
Lijkt me idd duidelijk een fout in Windows. Hersteloptie proberen (evt mbh een flashdisk) lijken me 2 dingen die je kunt proberen te doen.

Hoe je dat start moet je even google voor gebruiken, daar vind je het snelt wat je nodig hebt en aangezien je gewoon internet op kunt moet dat lukken
Is al gedaan maar telkens na de hersteloptie zegt ie aan het einde: heeft niets kunnen herstellen of iets in de richting kan niet herstellen. Dus dat is hem ook niet.

En dat explorer.exe starten had ik al geprobeerd meer geen succes.
Met citaat reageren
Oud 03-05-2010, 20:32
jacobdb
jacobdb is offline
staat er niet een soort van herstelcd op je HD
Oud 03-05-2010, 21:21
Lotte^^
Lotte^^ is offline
kom je nog in veilige modus? zoja dan daarin opstarten, ff alle bestanden kopiëren die je nog wilt bewaren, en dan windows opnieuw installeren.
zo nee, dan even met een live cd opstarten. en hetzelfde doen.

misschien dat je in veilige modus nog systeemherstel kunt doen.
Met citaat reageren
Oud 04-05-2010, 05:15
Zwemmeltje
Zwemmeltje is offline
Citaat:
kom je nog in veilige modus? zoja dan daarin opstarten, ff alle bestanden kopiëren die je nog wilt bewaren, en dan windows opnieuw installeren.
zo nee, dan even met een live cd opstarten. en hetzelfde doen.

misschien dat je in veilige modus nog systeemherstel kunt doen.
wow hoe doe je dit dan? ja in veilige modus komen snap ik nog wel, maar wat je daarna zegt zou ik niet weten hoe ik dat meot doen hoef in principe geen bestanden te bewaren dat is geen issue.
Met citaat reageren
Oud 04-05-2010, 08:35
Lotte^^
Lotte^^ is offline
als je in veilige modus bent, dan gewoon op start klikken en dan bureau accessoires en dan systeemwerkset en dan systeemherstel.
(of iets in die richting, heb hier geen xp om te kijken hoe het precies heet)

met systeemherstel raak je iig geen bestanden kwijt. maar het staat niet altijd op iedere computer aan, maar je kan het altijd ff proberen..
Met citaat reageren
Oud 04-05-2010, 22:56
Zwemmeltje
Zwemmeltje is offline
yeh already tried, does not work
Met citaat reageren
Oud 05-05-2010, 05:22
freyk
freyk is offline
Wat je ook kan doen is maak een bootable usb stick met daarop linux/windows besturingsysteem.
(tip: maak gebruik van grub4dos en hiren bootcd).
Laat je laptop daarmee opstarten starten, kopieer explorer.ex_ uit de i386-map van een windows installatie cd, pak het bestand uit met expand en kopieer het bestand naar je windows map.

Laatst gewijzigd op 05-05-2010 om 12:03. Reden: foutje in een zin
Met citaat reageren
Oud 05-05-2010, 09:00
Lotte^^
Lotte^^ is offline
Als het toch niet gaan om dat je dingen kwijt bent, waarom installeer je windows dan niet opnieuw, dan heb je in 1,5 uur weer een goedwerkende laptop..

Die cd kan je zo downloaden, en anders heeft waarschijnlijk iemand in je omgeving wel die cd.
Met citaat reageren
Oud 05-05-2010, 09:14
Zwemmeltje
Zwemmeltje is offline
Citaat:
Als het toch niet gaan om dat je dingen kwijt bent, waarom installeer je windows dan niet opnieuw, dan heb je in 1,5 uur weer een goedwerkende laptop..

Die cd kan je zo downloaden, en anders heeft waarschijnlijk iemand in je omgeving wel die cd.
wow hier had ik zo hard niet aan gedacht DDD dankje x
Met citaat reageren
Oud 06-05-2010, 08:32
Zwemmeltje
Zwemmeltje is offline
pff, nu heb ik xp geinstalleerd op de D schijf, deze staat op de C schijf.
Nu heb ik op de C schijf geen taakbalk, en op de D schijf heb ik geen internet omdat de wireless shit drivers niet zijn geinstalleerd. Daarnaast zat ik te denken, kan ik niet gewoon de explorer.exe van de windows van D schijf nemen, en die van de C schijf verwijderen en vervangen van de explorer.exe van D schijf? Of is dat onmogelijk.
De versies zijn wel verschillend namelijk, home/pro, nederlands/engels.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten