Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / Verhalen & Gedichten
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 14-07-2010, 17:58
Verwijderd
...

Laatst gewijzigd op 02-01-2011 om 19:24.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 14-07-2010, 19:39
Geel
Geel is offline
Ik kan er geen touw aan vastknopen en toch he tab ik een vaag gevoel dat ik het gedicht begrijp. Maar afgezien daarvan vind ik het een erg opvallend gedicht. Het is niet mooi omdat het poetisch is (want dat is het in mijn ogen niet echt) maar mooi omdat het iets eigens heeft. Ik heb er rare gevoelens bij, maar over het algemeen een prima gedicht.

Al vind ik wel dat die 'en' in de eerste regel misplaatst, maar dat komen omdat ik dus niet helemaal precies snap waar het gedicht over gaat, en ik me eigenlijk ook niet helemaal kan voorstellen waar het over zou kunnen gaan (en tegelijkertijd dus weer wel... ). Misschien wil je uitleggen wat je met dit gedicht bedoeld/waar het op slaat?
Oud 14-07-2010, 21:25
Verwijderd
23 views en één reactie! Dankje Geel.

''Grappig'' dat je het niet kunt plaatsen, maar fijn dat je het desondanks mooi vindt. Ik wil het graag uitleggen maar ik zal het onder een spoiler zetten, want ik heb liever dat de lezer het zelf interpreteerd: wie weet wat ''men'' er nog van maken kan.

Spoiler

Wellicht is ook deze ''uitleg'' niet de meest begrijpelijke, maar kun je er desondanks wat mee?

Laatst gewijzigd op 15-07-2010 om 13:00.
Met citaat reageren
Oud 14-07-2010, 22:31
Verwijderd
Nooit je gedichten uitleggen.
Je moet de (literaire) lezer laten voorbij lopen aan de schoonheid en de stront laten verheerlijken. Want dat zijn ze uiteindelijk. In de wereld van de schrijver zijn wij lezers allen vreemdelingen, domme wezens die niet weten wat wit en wat zwart is.

Je schrijft interessant. Mooi is een kwestie van smaak, maar wel interessant.
Meer zeg ik niet, want ik kan alleen hoogdravende onzin uitkramen. En daar ben ik trots op.
Zoals jij mag trots zijn op wat je geschreven hebt.
Met citaat reageren
Oud 14-07-2010, 22:40
Dingaantouwtje
Dingaantouwtje is offline
Citaat:
I WANT IT AND I WANT IT NOW
of
Houd me red me

Over morgen en over spatie morgen, leuk
terugkijkend, er valt niet zoveel
te zeggen –fluisterend- niet zo
veel anders dan gemijmer dat het niet
lijkt op vandaag of hoe je dacht dat
het geweest had kunnen, herkenbaar hoe ik het lees: te veel van een dag verwachten. Zo verwoord dat ik het niet direct volledig begreep, maar toch een bepaald gevoel erbij kreeg.

worden, zijn
eventueel. Oh, dit hoorde nog bij de vorige strofe? Shit, en weer terug
We zijn misschien te snel verliefd op
die vermeende passages uit ons leven Hier voel ik heel sterk gevoel, herkenbaar
(die lang vervlogen, kapotgegaangegooidgenotenofnooitzullenkomen) toch jammer vind ik, onleesbaar. misschien streepjes?
nog even en dat geldt ook weer voor nu
maar voor nu, klonk het gewogen

en verwrongen –dat laatste, alleen in mijn hoofd,
hij ademt-
voor nu neem ik u

op in de categorie zalig, en zalig-
makend. wat lief

al met al vind ik het een moeilijk (te lezen) gedicht, met zeker herkenbare dingen en het roept ook zeker veel gevoel op! Maar dat is persoonsverschillend natuurlijk.
Oud 15-07-2010, 11:15
Geel
Geel is offline
Citaat:
23 views en één reactie! Dankje Geel.

''Grappig'' dat je het niet kunt plaatsen, maar fijn dat je het desondanks mooi vindt. Ik wil het graag uitleggen maar ik zal het onder een spoiler zetten, want ik heb liever dat de lezer het zelf interpreteerd: wie weet wat ''men'' er nog van maken kan.

Spoiler

Wellicht is ook deze ''uitleg'' niet de meest begrijpelijke, maar kun je er desondanks wat mee?
Hmm.. ja, de uitleg komt prima overheen met het gedicht en je uitleg is ook prima begrijpbaar

Ik moet zeggen dat ik er ook zo'n soort gevoel bij had, maar dan zonder de man-vrouw verhouding. Eerlijk gezegd zou ik nooit op die verhouding uitgekomen zijn, want ik had het gevoel dat er in het gedich meer dan ééns van spreker werd gewisseld.

Nu ik beter begrijp waar het gedicht over gaat vind ik het gedicht mooier dan eerst. Ik vind dat je een interessante manier van schrijven heb, zoals ik al zei, het heeft iets eigens!
Oud 15-07-2010, 12:44
Verwijderd
Hm, ik kan het moeilijk plaatsen, ook met uitleg erbij. Het gedicht leest prettig, het is heel verrassend, en origineel, terwijl het onderwerp dat niet zo heel is. Verder ben ik het vooral met Geel eens, al had ik nergens het idee dat er van spreker gewisseld werd. Ik vind het mooi, zonder dat ik goed kan uitleggen waarom. Technisch kan ik er weinig over zeggen, volgens mij ben jij veul beter in dit soort gedichten en weten waar de spaties en de komma's moeten en er was niets dat me echt stoorde.
Met citaat reageren
Oud 15-07-2010, 12:59
Verwijderd
Bedankt voor jullie reacties!

@ Dingaantouwtje, ik zal eens iets met streepjes of slashes proberen. Zelf vind ik het heel makkelijk lezen maar dat is natuurlijk omdat ik weet wat er staat.

@ Geel: wel, de man-vrouw hoeft natuurlijk niet per se, het had ook over twee mannen kunnen gaan of over twee vrouwen, maar het is wel ontstaan uit het cliché beeld van een man die een vrouw voor zich probeert te winnen, vandaar. Ik vind het een heel groot compliment dat het zo eigens overkomt.

@ Etmakas: het was ook de bedoeling om een totaal onorgineel onderwerp een ''twist'' te geven, en blijkbaar is dat wel gelukt. En dankjewel zeg.
Met citaat reageren
Oud 15-07-2010, 18:30
Verwijderd
...

Laatst gewijzigd op 02-01-2011 om 19:23.
Met citaat reageren
Oud 16-07-2010, 14:16
Dingaantouwtje
Dingaantouwtje is offline
Zo vind ik hem veel duidelijker!
Reageren

Regels voor berichten