Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Werk, Geld & Recht
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 15-06-2010, 20:35
annoniempje
annoniempje is offline
Hoi Allemaal!

Ik ga in Juli aan mijn studie beginnen in Amsterdam en ik was ook van plan om daar op kamers te gaan. Gezien de prijs van normale kamers in de stad (en de wachtlijst daarvoor) kwam ik al snel op het idee om te informeren naar containerwoningen. Echter, ik vind sommige dingen maar verwarrend. Wat ligt het aan mij of kan je dat maar via een organisatie doen (StudentenWoningWeb.nl)? (inschrijfgeld kost daar 30 euro)
En weet iemand of daar ook een wachtlijst zit? Ik vind het prima op zich om daar 30 euro voor te betalen, mits ik weet dat ik dan daar ook over 2 maanden kan intrekken. Iemand ervaringen hierover of ken je iemand die wellicht ervaringen hierover heeft. Hulp zou extreem erg gewaardeerd worden.

Alvast bedankt!
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 15-06-2010, 21:46
Nona
Nona is offline
Bedoel je een spacebox? Ik heb in zo'n ding in Amersfoort gewoond. Die dingen werden toen net opgeleverd en ik kon er zo bij, kostte weinig moeite. Maar als ze nu eenmaal staan en bezet zijn is het waarschijnlijk anders. Meer zoals gewone kamers.

Waarom bel je de organisatie niet even?
Oud 16-06-2010, 07:06
indigo
indigo is offline
Studentenwoningweb is inderdaad de stichting die (vrijwel) alle studentenkamers in Amsterdam e.o. in beheer heeft. Je kunt je daar inschrijven en via hun website op kamers reageren. Dus ook op de containers. Degene met de langste inschrijftijd krijgt dan de kamer aangeboden. Volgens mij is de gemiddelde wachttijd voor een container nu wel iets van 1,5-2 jaar. Dus je gaat het waarschijnlijk niet redden om er vóór juli een te krijgen, of je moet geluk hebben.
De containers in Amsterdam zijn wel iets anders dan de spaceboxen geloof ik, en ze staan in Noord en aan de Wenckebachweg.

Overigens zou ik je wel sterk aanraden om je in te schrijven bij StudentenWoningWeb en, als je later ook nog in Amsterdam wilt wonen, bij Woningnet (da's voor de niet-studentenwoningen). Je kunt dan reageren op alle kamers/woningen in Amsterdam onder hun beheer. Je kunt het natuurlijk ook nog via sites als Kamernet en Kamertje.nl proberen, maar daar heb je (zeker in deze periode) ook niet erg veel kans van slagen.

Succes iig!
Oud 17-06-2010, 11:25
Verwijderd
Ik woon in een container aan de Wenckebachweg sinds februari 2010. Ik stond sinds november 2008 ingeschreven bij studentenwoningweb, dus ik denk inderdaad niet dat het je lukt om zo snel een container te vinden. Toch staan er vrijwel elke week wel containers aan de Wenckebachweg op studentenwoningweb, dus ik zou me zeker inschrijven en dan gewoon elke week reageren, je weet het maar nooit.
Met citaat reageren
Oud 19-06-2010, 16:46
Fosca
Fosca is offline
Citaat:
Ik woon in een container aan de Wenckebachweg sinds februari 2010. Ik stond sinds november september 2008 ingeschreven bij studentenwoningweb, dus ik denk inderdaad niet dat het je lukt om zo snel een container te vinden. Toch staan er vrijwel elke week wel containers aan de Wenckebachweg op studentenwoningweb, dus ik zou me zeker inschrijven en dan gewoon elke week reageren, je weet het maar nooit.
De containers in Noord hebben een minder lange wachttijd. Ga je aan de UvA studeren? Dan krijg je voorrang op een kamer als je langer dan een uur reizen van amsterdam af woont. Schrijf je in elk geval zo snel mogelijk in op Studentenwoningweb, ook als je voorlopig nog thuis wilt blijven wonen
Oud 19-06-2010, 20:10
annoniempje
annoniempje is offline
Ik heb mij inmiddesl ingeschreven bij studentenwoningweb en ik probeer maar gewoon elke week ergens op te reageren in de hoop op succes. Daarnaast heb ik ook mijn netwerken uitgeslagen zodat zij hun ogen en oren open houden.

Probleem is wel dat ik naar de HvA ga en dus geen voorrangsregeling krijg en het is maar de vraag hoe ze die reisafstand berekenen. Met auto zal het iets minder dan uur zijn, maar met o.v. niet. Dus dat is best jammer. Het is echter zo dat ik ook gewoon de volgende stap wil maken en dus het huis uit wil. Maar ja, op hoop van zege denk ik.

Overigens! Stel iemand leest dit nou en denkt van, ik ken nog wel iemand. Neem aub contact met mij op.

Dank!
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten