Hallo,
ik zit met een heel erg groot probleem

Heb morgen mijn Duitse mondeling alleen ben mijn Duitse tekst kwijt...
Ik wou vragen of er iemand is die heel goed is in Duits en de tekst voor mij nogmaals zou willen vertalen

Ik hoop dat er iemand is die dit kan en wilt doen
Inleiding:
Ik heb als onderwerp gekozen voor het thema geweld, want dit is een onderwerp waar veel over te vertellen valt, en omdat ik een filmpje op het internet heb gezien die afschuwelijke beelden laat zien van zinloos geweld. Verder is het zo dat er steeds meer geweld is, vaak om de domste redenen. Ik ben ook helemaal geen voorstander van geweld, want je lost niks ermee op je maakt het alleen maar erger en erger. Met geweld wek je alleen maar meer geweld op en dat blijft zo doorgaan. Ook is in de media vaker te zien dat er steeds meer geweld wordt gebruikt.
Ik heb zelf niet echt vaak met geweld te maken gehad gelukkig, alleen zijn er wel een aantal familie leden in Suriname die met zware mishandeling temaken hebben gehad. Zo is er een oom van mij mishandelt door inbrekers, hij had gelukkig een pistool in huis en heeft 1 van de daders neergeschoten, alleen is hij zelf ook gewond geraakt.
Er zijn meerdere soorten geweld, er is bijvoorbeeld huiselijk geweld, zinloos geweld en gewoon geweld op straat. Ik vindt dat in de meeste gevallen geweld niet nodig is omdat je het ook anders kunt oplossen door bijvoorbeeld praten. En zoals ik al eerder zei los je naar mijn mening niks op met geweld. Je vergroot alleen maar het probleem, zoals ik eerder zei. In mijn artikelen komt ook voor hoe vaak zinloos geweld wel niet voorkomt in deze tijd.
Artikel 1
Ik heb een filmpje dat is ook meteen een artikel van mij waar ik echt heel erg van geschrokken ben. Het gaat over dat een man door 2 andere mannen word vermoord, en dit is allemaal te zien tijdens het filmpje dat op internet staat. De man word eerst met een steen op zijn hoofd geslagen en daarna wordt geslagen met een hamer en gestoken met een schroevendraaier. Dit laat al zien hoe bruut sommige mensen wel niet zijn. Deze moord is er slechts 1 van de 21 slachtoffers. Het is een groepje van 3 jongens van 21 jaar, die deze 21 moorden binnen 1 maand tijd plegen. Ze doen dit vanaf 25 juni 2007 tot 16 juli 2007. Deze jongens zijn begonnen met het mishandelen van dieren, wat ik al helemaal erg vind want dieren zijn hulpeloos, ze kunnen zichzelf niet verdedigen. En toen zijn ze “overgestapt” naar het vermoorden van mensen. De eerste moord die deze jongens pleegde van op een vrouw die van haar appartement naar haar auto liep, en een uur later is het tweede slachtoffer al gemaakt, dit laat zien hoe snel ze hun moorden pleegde.
Deze jongens zijn toen opgepakt doordat ze een mobieltje wouden verkopen van een vermoorde man, toen de koper het mobieltje wilde natrekken bleek dat hij van een vermiste man was. En zijn de mannen opgepakt en bekende ze dat ze mensen hebben vermoord. En hebben een levenslange straf gekregen.
Artikel 2
Dit artikel gaat over een straatroof in Veenendaal, hierbij wordt een 22-jarige jongen zwaar mishandelt door 4 mannen. Het gaat om een beroving waarbij geweld wordt gebruikt, de jonge wordt geschopt en geslagen. Ook willen ze zijn pinpas om geld te pinnen alleen geeft hij de verkeerde pincode, hierdoor krijgt hij nog meer klappen. Hij wordt helemaal uitgekleed en op een spoor gelegd. Hij weet dan nog zelf de politie te bellen, en wordt opgehaald en naar het ziekenhuis gebracht.
Ik vindt dit echt niet normaal, dat zoiets kan gebeuren, dit is onmenselijk. Ik ben blij dat 2 daders zijn gepakt, en hoop dat de andere 2 ook snel worden gepakt. Kan me niet voorstellen dat mensen zo onmenselijk zijn om zoiets bij iemand onschuldig te doen, daarom ben ik zo tegen geweld en al helemaal in zo’n geval.
Foto 1
Door het vorige artikel het ik een foto van het zinloos geweld meegenomen. Dit is een lieveheersbeestje die staat voor vrede en rust. Dit staat is een teken dus tegen zinloos geweld. Het is een teken dat heel vaak op schoolpleinen op basisscholen staat. Ik vindt het een mooi teken omdat een lieveheersbeestje geen andere dieren pijn doen en dus geen andere pijn doen. Dat zou de mens moeten overnemen, alleen zou dat heel moeilijk zijn want er zullen altijd mensen blijven vechten. Maar ik vindt het tekentje wel heel erg mooi, omdat de betekenis mooi is.
Artikel 4
Dit is een artikel over hoe jong de geweldplegers wel niet zijn, het gaat soms om jongens van 12 13 jaar, dat vindt ik heel erg want als steeds jongere kinderen geweld gaan gebruiken zal een geweldloze maatschappij heel moeilijk worden. Want als jonge kinderen als zo vroeg beginnen met geweld, zijn er steeds meer en meer geweldplegers. Vindt het jammer dat ook kleine kinderen niet kunnen praten maar meteen voor geweld kiezen.