Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Seksualiteit
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 02-03-2010, 20:55
jessybenik!
jessybenik! is offline
Hallo,

Ik ben zelf 14 jaar en mijn vraag is mogen wij al seks.
Want ik en mijn vriendin praten er steeds over en wouden pas bijna doen
(natuurlijk met condoom ookal is het de eerste keer)
Want we zijn allebei 14
Maar mogen wij dus al seks??
Oud 02-03-2010, 20:59
Verwijderd
Nee, op de eerste plek omdat je mijn toestemming vraagt en op de tweede omdat je op je veertiende lekker verstoppertje moet spelen.
En nu gauw naar bed toe! Slapen!
Oud 02-03-2010, 21:14
Pluis
Pluis is offline
In nederland zijn er niet echt regels rondom wanneer seks "mag". Er is eigenlijk maar een regel, en dat is dat je nooit iets moet doen dat je niet wilt, en je ook een ander nooit iets tegen zijn zin iets mag laten doen mbt seks.
De enige goede reden om seks te hebben is dat je er allebei zin in hebt en er ook allebei aan toe bent.

Dat je het met condoom wilt doen is heel verstandig, en als je nog nooit zo'n ding in je handen hebt gehad is het misschien ook wel een idee om van te voren eens te oefenen op hoe je hem omdoet, dat kan in het begin best wat gehannes geven.

En verder: have fun!
Oud 02-03-2010, 22:35
Kitten
Kitten is offline
Ik ben het met Pluis eens, maar ik vind dat Dutchess gelijk heeft als ze zegt dat als je hier toestemming komt vragen, dat je dan beter kan wachten.
Oud 02-03-2010, 23:22
Dark Phoenix
Dark Phoenix is offline
Citaat:
In nederland zijn er niet echt regels rondom wanneer seks "mag".
Als ik me niet vergis "mag" je wettelijk gezien voor je 16e geen seks hebben, toch?
Oud 03-03-2010, 01:09
Wit_Konijn
Wit_Konijn is offline
14.. beetje jong lijkt me..

tussen de 16 en de 18 is eerder aan te raden
Oud 03-03-2010, 02:49
Verwijderd
Tuurlijk mag dat. Do your thang.
Oud 03-03-2010, 06:27
Pluis
Pluis is offline
Citaat:
Als ik me niet vergis "mag" je wettelijk gezien voor je 16e geen seks hebben, toch?
tussen de 12 en 16 jaar heb je de ietwat lastige situatie dat zowel het kind als de ouders nog beslisrechten hebben. Dit betekent dat ouders rond die leeftijd nog aangifte mogen doen van dingen als verkrachting van hun kinderen. In de praktijk gebeurt er qua gerechtelijke dingen niks als beide kinderen ermee instemmen om seks te hebben.
Oud 03-03-2010, 07:33
jessybenik!
jessybenik! is offline
Dus eigelijk mag het nu dus wel of niet.
Want zij wilt het graag en ik
Oud 03-03-2010, 07:54
Verwijderd
who cares wat de wet zegt???

het is ook bij wet verboden om onder de 16 te roken en te drinken. Alsof je je daar wel aan houdt. Neuk gewoon man...
Oud 03-03-2010, 08:47
fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Citaat:
Hoezo 'ookal is het de eerste keer'? Dat maakt geen enkel verschil met de andere keren hoor, je kunt nog steeds ziektes en zwangerschappen krijgen van seks.
Oud 03-03-2010, 13:14
Verwijderd
Citaat:
Hoezo 'ookal is het de eerste keer'? Dat maakt geen enkel verschil met de andere keren hoor, je kunt nog steeds ziektes en zwangerschappen krijgen van seks.
Haha, dat ja.
Oud 03-03-2010, 14:53
Roosje
Roosje is offline
Nou, als je zeker weet dat het voor beiden de eerste keer is, dan hoef je ook geen condooms als 't meisje aan de pil is of er een andere veilige vorm van anticonceptie gebruikt wordt. Iets met SOA's.
Oud 03-03-2010, 15:41
Verwijderd
Sorry, maar ik denk niet dat je op je 14e al goed kan beslissen of je aan seks toe bent.
Oud 03-03-2010, 18:04
jessybenik!
jessybenik! is offline
Citaat:
who cares wat de wet zegt???

het is ook bij wet verboden om onder de 16 te roken en te drinken. Alsof je je daar wel aan houdt. Neuk gewoon man...
Nou ik rook ook niet hoor XD
Maar oke dan doe ik het de volgende keer wel als ik met haar 6 maanden heb:$
Mooi cadeautje
Oud 03-03-2010, 18:09
Pyro Power
Pyro Power is offline
haha, ben je nou serieus bang dat je opgepakt had omdat je seks had? Wettelijk vanaf 16 jaar, maar als jij op je kamer met je vriendin wat aan rommelt, hoef je echt niet bang te zijn voor een inval.
Oud 03-03-2010, 18:47
Dark Phoenix
Dark Phoenix is offline
Citaat:
Sorry, maar ik denk niet dat je op je 14e al goed kan beslissen of je aan seks toe bent.
Wat een onzin.
Oud 03-03-2010, 20:05
Verwijderd
Citaat:
Wat een onzin.
Je kan in ieder geval nog een hoop verstandiger worden in de komende jaren. Je hoeft geen spijt te krijgen dat je het op je 14e al ontmaagd bent (als dat straks je beslissing is) maar de kans is wel een stuk groter. Noem me ouderwets, maar ik vind dat seks (en zeker je eerste keer) best bewaard mag worden voor iemand van wie je echt houdt en die je ontzettend goed kent. Als 14-jarige ga je je persoonlijk nog zoveel ontwikkelen dat ik me niet kan voorstellen dat je nu meer ervaart dan kalverliefde.
Oud 03-03-2010, 20:27
Breg
Breg is offline
Citaat:
Je kan in ieder geval nog een hoop verstandiger worden in de komende jaren. Je hoeft geen spijt te krijgen dat je het op je 14e al ontmaagd bent (als dat straks je beslissing is) maar de kans is wel een stuk groter. Noem me ouderwets, maar ik vind dat seks (en zeker je eerste keer) best bewaard mag worden voor iemand van wie je echt houdt en die je ontzettend goed kent. Als 14-jarige ga je je persoonlijk nog zoveel ontwikkelen dat ik me niet kan voorstellen dat je nu meer ervaart dan kalverliefde.
Denk dat dit ook voor een deel aan iemand's persoonlijkheid ligt, maar ben het er wel enigzins mee eens. Ik werd op m'n 18e ontmaagd door een jongen die een ongelofelijke eikel bleek te zijn, en waar ik nooit mee had moeten daten, laat staan seks hebben. Maar kon er na afloop niet heel erg mee zitten. Het was leuk geweest als de 1e keer seks met iemand geweest was die wel leuk/lief/het waard was geweest, maarja shit happens. Hoe dan ook, ik denk dat als dit op mijn 14e was gebeurd ik het veel moeilijker had gevonden om me eroverheen te zetten en het niet echt kunnen relativeren
Oud 04-03-2010, 09:30
Dark Phoenix
Dark Phoenix is offline
Citaat:
Ik denk niet dat je zo kunt generaliseren, sorry. Sommige mensen zijn aanzienlijk volwassener en ontwikkelder op een jonge leeftijd dan anderen. Het is in het algemeen misschien verstandig wat langer te wachten, maar dat betekent zeker niet dat dat voor iedereen per se het beste is.
Oud 04-03-2010, 14:12
Not for Sale
Not for Sale is offline
Wat zijn sommige twintigers toch ouwe zeuren. Als twee veertienjarigen elkaar leuk vinden, denken er klaar voor te zijn en er zin in hebben, laat ze dan toch vooral experimenteren! Al doende leert men, en niet door belerend en neerbuigend commentaar te geven en op de vingers te tikken.

Zulke houdingen van jongvolwassenen kon ik zelf totaal niet uitstaan toen ik een puber was. Hadden jullie dat dan niet, of zijn jullie dat al vergeten?

Verder lijkt het me duidelijk dat TS niet óns om toestemming vraagt, maar bezorgd is of het legaal is. Maak je geen zorgen, tenzij jullie hele conservatieve of (streng)gelovige ouders hebben, want dat zou wel een probleem kunnen zijn.

Nuttige link: http://www.mobiel-pleegzorg.nl/hoezi...001/hoe016.htm

Citaat:
Het is voor een volwassene dus strafbaar is om gemeenschap te hebben met iemand beneden een bepaalde leeftijd, maar ook voor iemand zelf beneden die leeftijdsgrens om gemeenschap te hebben (dus met leeftijdsgenootjes). In de rechtspraak is echter bepaald dat het in principe strafbaar is om beneden de 16 jaar met leeftijdsgenootjes gemeenschap te hebben, maar dat het niet altijd als een ontuchtige handeling wordt aangemerkt2. De wetgever trekt de grens bij 16 jaar. Het is dus strafbaar gemeenschap te hebben met iemand beneden de 16 jaar. Of hij of zij het nu gewild heeft of niet. Nu wordt er onderscheid gemaakt tussen personen beneden de 12 en personen tussen de 12 en 16 jaar. Het is beide strafbaar, echter vervolging van degene die gemeenschap heeft met een persoon tussen de 12 en 16 jaar vindt alleen plaats als hierover een klacht is ingediend (het is een zogenaamd klachtdelict ).

Tot het indienen van een klacht is bevoegd, het slachtoffer, de met het gezag belaste ouder(s) en de Raad voor de Kinderbescherming
Het mag dus eigenlijk niet, maar er wordt bij 14- en 15-jarigen zelden een probleem van gemaakt. Zie ook wat Pluis zei.

Laatst gewijzigd op 04-03-2010 om 14:19.
Oud 06-03-2010, 20:14
Narita
Narita is offline
Ik denk niet dat er voor seks een officiele minimumleeftijd is, maar persoonlijk zou ik nog eventjes wachten hoor.
Oud 06-03-2010, 21:25
Lorelei
Lorelei is offline
Citaat:
Mijn ervaring was anders. En ik heb ook geen spijt gehad.

Maar ik ging niet op een forum om toestemming vragen dus wat dat betreft ben ik het dan wel weer eens met je eerdere post: Als je om toestemming komt vragen, kan je beter nog even wachten.
Oud 07-03-2010, 10:21
Cherry Springs
Cherry Springs is offline
Ik denk dat als jij of je vriendin geen aangifte doen van wat jullie hebben uitgespookt, alles mag (mits jullie daar allebei mee instemmen). Als jullie denken dat jullie er klaar voor zijn moet je vooral doen wat je niet laten kan, lijkt me.
Oud 07-03-2010, 11:37
Verwijderd
eeh, ik was ook 14?
zolang het maar goed voelt, en je vriendin het ook wil is het goed.

ik snap ook niet waarom iedereen zegt dat het niet op je 14e mag? dat bepaal je toch lekker zelf? sex is geen misdaad ofzo, het is gewoon een lekker gevoel en als je het beide wil is er niks aan de hand toch?
Oud 07-03-2010, 13:22
Verwijderd
^ Het gaat er niet om of het 'mag'. Maar als je op een forum gaat vragen of het eigenlijk wel mag, is dat wel een indicator dat het misschien een beetje te vroeg is.
Oud 07-03-2010, 14:01
NaamInGebruik
NaamInGebruik is offline
Yeah, 14 is geen rare leeftijd (meer) om voor het eerst sex te hebben. Maar zoals je het topic leest is dat feit nog niet bij iedereen doorgedrongen. Wel is het zo dat je op je leeftijd moeilijk lange termijn gevolgen kan overzien, ook al denk je dat je dat prima kan. Word of advice; doe het dus wel veilig, óf gewoon niet. En natuurlijk alleen als zelf je keuze hebt gemaakt, en het niet doet omdat.. nouja, hij zo graag wil, of je de eerste wil zijn van je vriendinnen ofzo.
Oud 07-03-2010, 14:55
Kitten
Kitten is offline
Citaat:
Yeah, 14 is geen rare leeftijd (meer) om voor het eerst sex te hebben. Maar zoals je het topic leest is dat feit nog niet bij iedereen doorgedrongen.
Dit vind ik een rare uitspraak. 14 is altijd een hele normale tijd geweest om voortplanting te starten. Daarnaast is het nooit een vreemde leeftijd geweest voor gewoon 'sex'.

De vraag is meer: Is het verstandig? Wordt je er echt gelukkig van? Hou je er iets aan over (SOA, trauma, whatever)?

Klinkt logisch? Vroeger deden die vragen er niet toe. Eerste keer deed pijn, je had je man maar te bedienen in bed. Je deed sex niet voor het leuk, maar voor de kinderen en tegen de tijd dat je er drie had, was je wel gewend om het te 'doorstaan'.

Andere tijden, andere vragen, andere overwegingen. Als je mij vraagt: is 14 een goede leeftijd? Dan zeg ik zelf gewoon nee, ZEKER als je het op een forum komt vragen. Als je er klaar voor bent, gebeurt het vanzelf. Dat betekent niet dat ik niet door heb dat er jonge kinderen van 14 met elkaar liggen te zotzooien.
Oud 07-03-2010, 15:45
Roosje
Roosje is offline
Jongee, hij komt toch gewoon vragen of het wel legaal is wat hij van plan is uit te spoken. Hij komt ons/jullie hier echt niet om toestemming vragen of zo, het ging om wat in de wet stond.
Oud 08-03-2010, 15:30
Sneeuwwitje
Sneeuwwitje is offline
Doe gewoon wat je wilt en niet laten kunt, als je gevoelens en hormonen zich niet in kunnen houden, ga vooral je gang! Maak het ook niet zo'n zwaar onderwerp, het is maar seks. Iedereen doet het, of je nou 21 of 12 bent.

Succes en veel plezier, doe het wel veilig
Oud 08-03-2010, 16:36
xLydia
xLydia is offline
vriend van mij is op z'n 10e ontmaagd
die heeft heel veel spijt
denk er nog even goed over na, er is nog genoeg tijd
Oud 08-03-2010, 22:28
D-gast
D-gast is offline
waarom ga je dat sirieus vragen? als jij denkt dat je er klaar voor bent.. je hebt toch geen toestemming nodig
Oud 08-03-2010, 23:08
Verwijderd
Citaat:
Hallo,

Ik ben zelf 14 jaar en mijn vraag is mogen wij al seks.
Want ik en mijn vriendin praten er steeds over en wouden pas bijna doen
Want we zijn allebei 14
Maar mogen wij dus al seks??
Nee, ja mag nog geen seks. art. 245 wetboek van strafrecht luidt:

Hij die met iemand, die de leeftijd van twaalf jaren maar nog niet de leeftijd van zestien jaren heeft bereikt, buiten echt, ontuchtige handelingen pleegt die bestaan uit of mede bestaan uit het seksueel binnendringen van het lichaam, wordt gestraft met een gevangenisstraf van ten hoogste acht jaren of een geldboete van de vijfde categorie.
Oud 09-03-2010, 00:48
MiBe
MiBe is offline
Citaat:
Nee, op de eerste plek omdat je mijn toestemming vraagt en op de tweede omdat je op je veertiende lekker verstoppertje moet spelen.
En nu gauw naar bed toe! Slapen!
En zo is dat.
Oud 09-03-2010, 07:20
Pluis
Pluis is offline
Citaat:
Nee, ja mag nog geen seks. art. 245 wetboek van strafrecht luidt:

Hij die met iemand, die de leeftijd van twaalf jaren maar nog niet de leeftijd van zestien jaren heeft bereikt, buiten echt, ontuchtige handelingen pleegt die bestaan uit of mede bestaan uit het seksueel binnendringen van het lichaam, wordt gestraft met een gevangenisstraf van ten hoogste acht jaren of een geldboete van de vijfde categorie.
Dat gaat over iemand ouder dan 18 die seks heeft met iemand jonger dan 16. Er zal echt niemand twee 14 jarigen veroordelen tot celstraf als ze seks hebben gehad.
Oud 09-03-2010, 08:14
Dark Phoenix
Dark Phoenix is offline
Citaat:
Dat gaat over iemand ouder dan 18 die seks heeft met iemand jonger dan 16. Er zal echt niemand twee 14 jarigen veroordelen tot celstraf als ze seks hebben gehad.
Er wordt dan ook gevraagd of het mag, niet of je er straf voor krijgt. Nee, het mag officieel niet, en ja, als je het wilt moet je het vooral doen.
Oud 09-03-2010, 10:50
fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Dus als ik (net twee dagen 18) seks heb met iemand van bijna 16, kan ik alsnog straf krijgen?
Oud 09-03-2010, 11:52
Pluis
Pluis is offline
Citaat:
Dus als ik (net twee dagen 18) seks heb met iemand van bijna 16, kan ik alsnog straf krijgen?
ja dat kan, maar in de praktijk zal dat niet gebeuren.
Oud 09-03-2010, 14:18
silentbob
silentbob is offline
lijkt mij niet, aangezien er in dat artikel gesproken wordt over hij en over het seksueel binnendringen
dus in dat geval zou een oudere vrouw met een jongere man wel mogen, maar andersom niet lijkt me...
Oud 10-03-2010, 01:36
Verwijderd
Citaat:
lijkt mij niet, aangezien er in dat artikel gesproken wordt over hij en over het seksueel binnendringen
dus in dat geval zou een oudere vrouw met een jongere man wel mogen, maar andersom niet lijkt me...
Schat, dat een oudere vrouw niet bij een jonge vent kan 'binnen dringen' betekent niet dat het wel mag. Maar je mag het testen natuurlijk, vind een 30jarige juffer en doe aangifte en kijk wat er van komt...

Sex tussen een volwassene en een kind is verboten, remember that.

En on-topic; dat je de vraag hier stelt doet mij denken dat jullie nog even moeten wachten, kijk of je haar met een paar maand nog zo leuk vind... wie weet.
Oud 10-03-2010, 20:39
Verwijderd
Citaat:
waar komt de mythe dat je niet zwanger kan raken bij de 1e keer seks eigenlijk vandaan?
Oud 12-03-2010, 19:25
miseryboy
miseryboy is offline
Nee mag echt niet niet doen ERROR ERROR!!!

Ga nu dat bed in, condoom op en gaan met die banaan! Sjonge gewoon dat bed in... Nee effe serieus tuurlijk mag dat.
Oud 25-03-2010, 15:51
VoorNedDruk1
VoorNedDruk1 is offline
Jah...
Denk niet dat je gescoord hebt na jullie "moment"
Die avond or what ever is pas echt gelukt als jullie zich nog verliefder voelen
En,>-> mensen, dit is een serieuze vraag niet ERROR ERROR knoem geen namen *ahum*
Oud 27-03-2010, 12:07
All Out Of Love
All Out Of Love is offline
mag hoor, hulp nodig ?
Oud 29-03-2010, 10:13
daphne333
daphne333 is offline
Het lijkt vast allemaal heel spannend en nieuw, maar later heb je misschien spijt...

Laatst gewijzigd op 29-03-2010 om 10:22.
Oud 29-03-2010, 15:59
NaamInGebruik
NaamInGebruik is offline
Citaat:
Dit vind ik een rare uitspraak. 14 is altijd een hele normale tijd geweest om voortplanting te starten. Daarnaast is het nooit een vreemde leeftijd geweest voor gewoon 'sex'.
Je vind het raar wat ik zeg, en vervolgens zeg je zelf vrijwel letterlijk hetzelfde?
Oud 29-03-2010, 18:08
blackheart03
blackheart03 is offline
Citaat:

Van de eerste keer kun je ook zwanger raken

Maarehm.. je moet het eigenlijk zelf weten, maar doe het wel als je echt zeker weet dat ze er klaar voor is. Ik was ook 14.. maar wilde eigenlijk niet, maar werd gechanteerd =.= en daarom heb ik er nu spijt van dat ik toen niet gewoon ben weggegaan, dus denk er eerst goed over na

Trouwens, de wet heeft er niets over te zeggen vind ik, tenzij het idd pedofilie is, want het is gewoon iets natuurlijks, als we ermee zouden moeten wachten tot we bejaard zijn waarom zijn we dan al zo snel vruchtbaar.
Oud 29-03-2010, 21:38
Verwijderd
Citaat:
Van de eerste keer kun je ook zwanger raken

Maarehm.. je moet het eigenlijk zelf weten, maar doe het wel als je echt zeker weet dat ze er klaar voor is. Ik was ook 14.. maar wilde eigenlijk niet, maar werd gechanteerd =.= en daarom heb ik er nu spijt van dat ik toen niet gewoon ben weggegaan, dus denk er eerst goed over na

Trouwens, de wet heeft er niets over te zeggen vind ik, tenzij het idd pedofilie is, want het is gewoon iets natuurlijks, als we ermee zouden moeten wachten tot we bejaard zijn waarom zijn we dan al zo snel vruchtbaar.
Omdat de evolutie de technologie niet bij kan benen.
Oud 06-04-2010, 00:12
Lisanne
Lisanne is offline
Citaat:
haha, ben je nou serieus bang dat je opgepakt had omdat je seks had? Wettelijk vanaf 16 jaar, maar als jij op je kamer met je vriendin wat aan rommelt, hoef je echt niet bang te zijn voor een inval.
XDD
Oud 20-04-2010, 18:52
amin16
amin16 is offline
als je denkt dat je er klaar voor bent.
maar als je het nodig vind om het te vragen, zou ik zeggen van niet.
Topic gesloten

Regels voor berichten