Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 28-07-2002, 16:24
ratsja
ratsja is offline
dobberman, omdat ik niet wil vervuilen

http://home.hccnet.nl/p.j.geerlings/set/polariteit.html

kijk hier eens

groeten dennis
Oud 28-07-2002, 17:36
Verwijderd
Interessante tekst, ware het niet dat het énige concrete een mogelijk spanningsverschil is tussen de polen van een stopcontact. Dat is het hele enige. Dat die verandering van fase teniet gedaan wordt, wordt door mijn quote -van een overigens zeer respectabel, intelligent en nuchter man- teniet gedaan. De electrotechnische kennis om daar verder op in te gaan heb ik helaas niet, dus we zitten met 2 bronnen die elkaar tegenspreken.

De conclusies die theorie zouden bevestigen zijn louter subjectief. Bekijk het eens van de andere kant, Ratsja, iemand die 700 euro uitgeeft aan spanningskabeltjes en contactdozen, zal verschil -willen- horen? Immers, zulke dure spulletjes, dat móet toch wel beter zijn dan de standaard zooi?

M.a.w. je mag rustig je vraagtekens zetten bij 'dus het helpt, want het hoog is minder scherp en er is een dieper en breder laag'. Ik blijf bij m'n standpunt dat die mensen met hun hersens horen, en niet bij hun oren.
Met citaat reageren
Oud 28-07-2002, 17:49
ratsja
ratsja is offline
Citaat:
Dobermann schreef:
Interessante tekst, ware het niet dat het énige concrete een mogelijk spanningsverschil is tussen de polen van een stopcontact. Dat is het hele enige. Dat die verandering van fase teniet gedaan wordt, wordt door mijn quote -van een overigens zeer respectabel, intelligent en nuchter man- teniet gedaan. De electrotechnische kennis om daar verder op in te gaan heb ik helaas niet, dus we zitten met 2 bronnen die elkaar tegenspreken.

De conclusies die theorie zouden bevestigen zijn louter subjectief. Bekijk het eens van de andere kant, Ratsja, iemand die 700 euro uitgeeft aan spanningskabeltjes en contactdozen, zal verschil -willen- horen? Immers, zulke dure spulletjes, dat móet toch wel beter zijn dan de standaard zooi?

M.a.w. je mag rustig je vraagtekens zetten bij 'dus het helpt, want het hoog is minder scherp en er is een dieper en breder laag'. Ik blijf bij m'n standpunt dat die mensen met hun hersens horen, en niet bij hun oren.
ow daar geef ik je ook gelijk in hoor, op een gegeven moment zijn dingen buiten proporties en gewoon te onzinnig; ook voor je geld, op een gegeven moment houdt het op en is het einde zoek hoor, kijk ik brul niet altijd zo maar wat.
Heb verder ook niet die technische kennis hoor en gaat me ook te ver om zo diep op die materie in te gaan, simpelweg dat het mij dan niet meer interesseert.
Verder een goed antwoord van je.
Oud 28-07-2002, 17:54
Verwijderd
Alleen waarom kom je daar -nou- pas mee?
Met citaat reageren
Oud 28-07-2002, 18:08
ratsja
ratsja is offline
Citaat:
Dobermann schreef:
Alleen waarom kom je daar -nou- pas mee?
omdat ik ook mijn punt heb, trouwens hierover heb ik nog wel meer info, over die stekkers.
Ik zal ook niet zeggen dat het fabels zijn hoor, heb het zelf niet getest, maar kan me er wel in vinden.
Zover ga ik trouwens ook niet.
Oud 12-08-2002, 07:45
ratsja
ratsja is offline
up

speciaal voor chimera

verder meng ik me echt nergens meer mee
Oud 12-08-2002, 09:25
Chimera
Chimera is offline
LOL! Een report van een fanatiekeling die ferreitkernen om z'n voedingskabels wikkelt

Het aardmagnetisch veld zal waarschijnlijk meer invloed hebben op het de uiteindelijke gelijksspanning. Dit is weer zo'n urban legend van een audiofanaat.
Met citaat reageren
Oud 12-08-2002, 14:30
durex
durex is offline
ehhh waarom zou je bij wisselspanning de + en - bepalen???
die verwisseld 50x per seconde
Met citaat reageren
Oud 12-08-2002, 15:13
ratsja
ratsja is offline
Citaat:
Chimera schreef:
LOL! Een report van een fanatiekeling die ferreitkernen om z'n voedingskabels wikkelt

Het aardmagnetisch veld zal waarschijnlijk meer invloed hebben op het de uiteindelijke gelijksspanning. Dit is weer zo'n urban legend van een audiofanaat.
maar dat is jouw mening
Reageren

Regels voor berichten