Advertentie | |
|
![]() |
|
Verwijderd
|
Er zijn genoeg sites te vinden met voorbeelden van curriculum vitae, zoals deze: http://www.leren.nl/cursus/sollicite...orbeelden.html
|
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
Geachte heer/ mevrouw
Op vrijdag 12 februari heb op de site van ...... gezien dat u op zoek bent naar een weekendhulp. De reden dat ik op de vacature reageer, is omdat ik graag met mensen omga en graag mensen help. ..... vind ik zelf een hele leuke winkel, want je kunt voor een klein bedrag iets moois kopen en er zijn vaak nieuwe artikelen. De dagen dat ik het liefst zou werken zijn; donderdag – vrijdag en zaterdag. In mijn Curriculum Vitae kunt u wat meer informatie vinden over mij en de opleiding die ik volg. Ik wacht met spanning u reactie af. Met vriendelijke groet, is sollicitatie zo goed ongeveer? |
![]() |
|
Jouw Naam
Je Adres Je Woonplaats Aan: attractiepark Betreft: sollicitatie weekendhulp Stad, 14 februari, 2010 Geachte heer/ mevrouw, Op vrijdag 12 februari heb ik op de site van ...... gezien dat u op zoek bent naar een weekendhulp. De reden dat ik op de vacature reageer, is ..... vind ik In mijn Curriculum Vitae kunt u wat meer informatie vinden over mij en de opleiding die ik volg. Ik wacht met spanning uw reactie af. Met vriendelijke groet, Bijlage: curriculum vitae Verder vind ik het een mooie brief. Goed dat je aangeeft dat je de winkel zo leuk vindt. Hij is wel wat aan de korte kant, je zou nog wat meer informatie over jezelf kunnen vertellen. Bijvoorbeeld wat je studeert en wat je vorige werkervaring is. Voorbeeld: werken bij ... valt prima te combineren met mijn studie ... Per week ben ik ... dagen/uur beschikbaar.
Laatst gewijzigd op 14-02-2010 om 20:46. |
![]() |
|
![]() |
. .., 23 april 2010 Sollicitatie Vulploegmedewerker Geachte heer, Op vrijdag 23 april 2010 heb ik op de site van gezien dat u op zoek bent naar een vulploegmedewerker, Graag solliciteer ik naar deze functie. De reden dat ik op de vacature reageer, is dat ik graag met mensen omga. Werken bij de .valt prima te combineren met mijn studie VMBO-GL waar ik dit jaar examen voor ga doen. Per week ben ik meerdere dagen beschikbaar. In mijn Curriculum Vitae kunt u wat meer informatie vinden over mij en de opleiding die ik volg. Ik wacht met spanning u reactie af. Met vriendelijke groet, . Bijlage; CV is deze goed? |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Waarom zou ik jou als vulploegmedewerker MOETEN aannemen? Geef antwoord op deze vraag in je brief! |
![]() |
|
Verwijderd
|
Allereerst: voor supermarkten hoef je meestal geen brief te schrijven, maar enkel een formulier in te vullen en een cv achter te laten.
Maar als dat nu wel nodig is, een aantal opmerkingen: - Bij de aanhef moet de komma na de achternaam, niet tussen 'heer' en de achternaam. Ik neem tenminste aan dat die puntjes betekenen dat daar een naam zou staan. Als je niet weet aan wie je solliciteert, begin je altijd met 'Geachte heer/mevrouw'. - Je hoeft niet te zeggen in welk jaar je de advertentie zag. Zij snappen ook wel dat dat dit jaar was. - 'site' is spreektaal, in officiele brieven gebruik je 'website'. - Aan het eind van een zin moet een punt, geen komma. Dus: 'vulploegmedewerker. Graag' - Je tweede alinea is wel erg kort. Heb je niet meer redenen? Als vulploegmedewerker ga je niet meer met mensen om dan in andere beroepen. - 'met mijn studie VMBO-GL waar ik dit jaar examen voor ga doen' zou ik veranderen in 'met mijn eindexamenjaar VMBO-gemengde leerweg en de opleiding die ik hierna ga volgen'. Of gewoon simpelweg: 'met mijn opleiding' (wat dat is, staat dan in je CV). In een officiele brief gebruik je geen afkortingen die niet algemeen gebruikt worden en veel mensen kennen de afkorting 'gl' niet. - Ik mis de alinea waarin je uitlegt waarom jij verwacht dat je goed bent in het werk. Die hoort altijd in een sollicitatiebrief. - 'wat meer informatie' is ook spreektaal, maak er simpelweg 'meer informatie' van. - 'uw', niet u. Deed je in de brief van februari ook. Kijk hier eens naar: http://nl.wikipedia.org/wiki/Bezittelijk_voornaamwoord Succes ermee in elk geval! Laat je weten of het gelukt is? |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Studeren |
CV Buiteland Kwark89 | 3 | 24-02-2008 11:48 | |
Werk, Geld & Recht |
Lastige dingen bij het maken van een cv Verwijderd | 18 | 12-01-2008 19:45 | |
Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen |
Een CV maken? Oktay-Y | 8 | 04-05-2007 20:15 | |