Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Werk, Geld & Recht
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 04-02-2010, 13:16
patricia15
patricia15 is offline
Hallo,

ik weet niet hoe ik een CV moet maken.
heb er nog nooit 1 gemaakt.

ik wil graag bij een atractiepark werken.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 04-02-2010, 14:01
Lotte^^
Lotte^^ is offline
begin gewoon met je gegevens.
en daaronder je eventuele werkervaring, opleiding, (hobby's)
of google even op een voorbeeld..
Met citaat reageren
Oud 04-02-2010, 14:48
Rob
Rob is offline
Zelf zet ik er het volgende in: personalia, werkervaring, opleidingen, extra diploma's en vaardigheden, hobbies.

Opleiding en werkervaring doe ik altijd anti-chronologisch en ik probeer het altijd zo kort mogelijk te houden. Het liefst 1A4tje, 2 als het echt moet.
Oud 04-02-2010, 16:59
patricia15
patricia15 is offline
Okι Bedankt
Met citaat reageren
Oud 05-02-2010, 09:57
Verwijderd
Er zijn genoeg sites te vinden met voorbeelden van curriculum vitae, zoals deze: http://www.leren.nl/cursus/sollicite...orbeelden.html
Met citaat reageren
Oud 05-02-2010, 22:56
patricia15
patricia15 is offline
En hoe moet je een sollicitatie brief maken?
Met citaat reageren
Oud 06-02-2010, 10:54
Hawahaai
Hawahaai is offline
Ga naar google, typ in 'sollicitatiebrief' of 'sollicitatiebrief schrijven' en kijk bij de eerste paar links die je krijgt.
Zorg er in ieder geval voor dat er geen spelfouten in je brief staan, dat is nogal slordig.
Met citaat reageren
Oud 06-02-2010, 13:08
brands
brands is offline
Citaat:
En hoe moet je een sollicitatie brief maken?
En je sollicitatiebrief na het schrijven ook nog even laten lezen aan een ander, die ontdekt nog wel is dingen die anders moeten, of niet kunnen in een brief.

Het kan zijn bijvoorbeeld: je ouders, je docent Nederlands, je zusje / broertje of wat dan ook
Oud 07-02-2010, 23:21
ReWout
ReWout is offline
Vraag je ouders?
Met citaat reageren
Oud 09-02-2010, 16:43
Martiρo
Martiρo is offline
Citaat:
Hallo,

ik weet niet hoe ik een CV moet maken.
heb er nog nooit 1 gemaakt.

ik wil graag bij een atractiepark werken.
Zie het advies wat hierboven staat, en leer hoe je attractiepark moet spellen. Met spelfouten in je cv of sollicitatiebrief loop je grote kans dat je brief direct in de papierbak belandt.
Oud 12-02-2010, 22:43
patricia15
patricia15 is offline
Geachte heer/ mevrouw

Op vrijdag 12 februari heb op de site van ...... gezien dat u op zoek bent naar een weekendhulp.

De reden dat ik op de vacature reageer, is omdat ik graag met mensen omga en graag mensen help.
..... vind ik zelf een hele leuke winkel, want je kunt voor een klein bedrag iets moois kopen en er zijn vaak nieuwe artikelen.
De dagen dat ik het liefst zou werken zijn; donderdag – vrijdag en zaterdag.

In mijn Curriculum Vitae kunt u wat meer informatie vinden over mij en de opleiding die ik volg.
Ik wacht met spanning u reactie af.

Met vriendelijke groet,

is sollicitatie zo goed ongeveer?
Met citaat reageren
Oud 14-02-2010, 20:40
Fosca
Fosca is offline
Jouw Naam
Je Adres
Je Woonplaats

Aan: attractiepark

Betreft: sollicitatie weekendhulp

Stad, 14 februari, 2010

Geachte heer/ mevrouw,

Op vrijdag 12 februari heb ik op de site van ...... gezien dat u op zoek bent naar een weekendhulp.

De reden dat ik op de vacature reageer, is omdat ik graag met mensen omga en graag mensen help.
..... vind ik zelf een hele leuke winkel, want je kunt voor een klein bedrag iets moois kopen en er zijn vaak nieuwe artikelen.
De dagen dat ik het liefst zou werken zijn; donderdag – vrijdag en zaterdag. Per week ben ik meerdere dagen beschikbaar.

In mijn Curriculum Vitae kunt u wat meer informatie vinden over mij en de opleiding die ik volg.
Ik wacht met spanning uw reactie af.

Met vriendelijke groet,

Bijlage: curriculum vitae

Verder vind ik het een mooie brief. Goed dat je aangeeft dat je de winkel zo leuk vindt. Hij is wel wat aan de korte kant, je zou nog wat meer informatie over jezelf kunnen vertellen. Bijvoorbeeld wat je studeert en wat je vorige werkervaring is.

Voorbeeld: werken bij ... valt prima te combineren met mijn studie ... Per week ben ik ... dagen/uur beschikbaar.

Laatst gewijzigd op 14-02-2010 om 20:46.
Met citaat reageren
Oud 20-04-2010, 17:09
patricia15
patricia15 is offline
…………………
…………
……
…….

………………….., 23 april 2010

Sollicitatie Vulploegmedewerker

Geachte heer, ………

Op vrijdag 23 april ’2010 heb ik op de site van …………… gezien dat u op zoek bent naar een vulploegmedewerker, Graag solliciteer ik naar deze functie.

De reden dat ik op de vacature reageer, is dat ik graag met mensen omga.

Werken bij de ……………….valt prima te combineren met mijn studie VMBO-GL waar ik dit jaar examen voor ga doen.
Per week ben ik meerdere dagen beschikbaar.

Ik wacht met spanning u reactie af.

Met vriendelijke groet,

……………….

Bijlage; CV

is deze goed?
Met citaat reageren
Oud 20-04-2010, 20:52
Verwijderd
Citaat:
…………………
…………
……
…….

………………….., 23 april 2010

Sollicitatie Vulploegmedewerker

Geachte heer, ………

Op vrijdag 23 april 2010 heb ik op de site van …………… gezien dat u op zoek bent naar een vulploegmedewerker, Graag solliciteer ik naar deze functie.

De reden dat ik op de vacature reageer, is dat ik graag met mensen omga.

Werken bij de ……………….valt prima te combineren met mijn studie VMBO-GL waar ik dit jaar examen voor ga doen.
Per week ben ik meerdere dagen beschikbaar.

In mijn Curriculum Vitae kunt u meer informatie vinden over mij en de opleiding die ik volg.
Ik wacht met spanning uw reactie af.

Met vriendelijke groet,

……………….

Bijlage; CV

is deze goed?
Nee, Het is uW met een W. Verder nog wat kleine aanpassingen gemaakt.

Waarom zou ik jou als vulploegmedewerker MOETEN aannemen? Geef antwoord op deze vraag in je brief!
Met citaat reageren
Oud 21-04-2010, 13:01
Verwijderd
Allereerst: voor supermarkten hoef je meestal geen brief te schrijven, maar enkel een formulier in te vullen en een cv achter te laten.

Maar als dat nu wel nodig is, een aantal opmerkingen:
- Bij de aanhef moet de komma na de achternaam, niet tussen 'heer' en de achternaam. Ik neem tenminste aan dat die puntjes betekenen dat daar een naam zou staan. Als je niet weet aan wie je solliciteert, begin je altijd met 'Geachte heer/mevrouw'.
- Je hoeft niet te zeggen in welk jaar je de advertentie zag. Zij snappen ook wel dat dat dit jaar was.
- 'site' is spreektaal, in officiele brieven gebruik je 'website'.
- Aan het eind van een zin moet een punt, geen komma. Dus: 'vulploegmedewerker. Graag'
- Je tweede alinea is wel erg kort. Heb je niet meer redenen? Als vulploegmedewerker ga je niet meer met mensen om dan in andere beroepen.
- 'met mijn studie VMBO-GL waar ik dit jaar examen voor ga doen' zou ik veranderen in 'met mijn eindexamenjaar VMBO-gemengde leerweg en de opleiding die ik hierna ga volgen'. Of gewoon simpelweg: 'met mijn opleiding' (wat dat is, staat dan in je CV). In een officiele brief gebruik je geen afkortingen die niet algemeen gebruikt worden en veel mensen kennen de afkorting 'gl' niet.
- Ik mis de alinea waarin je uitlegt waarom jij verwacht dat je goed bent in het werk. Die hoort altijd in een sollicitatiebrief.
- 'wat meer informatie' is ook spreektaal, maak er simpelweg 'meer informatie' van.
- 'uw', niet u. Deed je in de brief van februari ook. Kijk hier eens naar: http://nl.wikipedia.org/wiki/Bezittelijk_voornaamwoord

Succes ermee in elk geval! Laat je weten of het gelukt is?
Met citaat reageren
Oud 23-04-2010, 09:23
WishfulDreaming
WishfulDreaming is offline
Bij supermarkten loop je idd gewoon binnen, krijg je een formuliertje waarop je je naam, adres, werkervaring en schoolrichting moet opschrijven en dat lever je in samen met een kopie van je paspoort. Hoef je echt geen brief voor te schrijven.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten