Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Studeren
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 17-04-2010, 14:27
Verwijderd
Hoi,
Ik zit in 4VWO en ik ben me aan het verdiepen in vervolgstudies.
Wiskunde, biologie, medische biologie en biomedische wetenschappen lijkt me wel iets. Zijn er mensen die ervaringen hebben met deze studies? Hoe vinden jullie het en is het wat je verwacht had?

Ik ben benieuwd.

Laatst gewijzigd op 17-04-2010 om 15:29.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 18-04-2010, 19:26
Hanneke
Hanneke is offline
Ik studeer wiskunde (eerstejaars, maar toch) en vind het tot nu toe erg leuk. Erg anders dan middelbareschoolwiskunde, leuker. En doordat het een kleinschalige studie is heb je nog veel meer gewoon je eigen 'klas', zoals je dat op de middelbare school ook hebt, en persoonlijker contact met docenten en dat soort dingen.
Oud 18-04-2010, 19:51
Mr.Mark
Mr.Mark is offline
Kun je misschien ook uitleggen wat er nou anders is? Ik bedoel een antwoord als 'anders' is niet echt duidelijk zou je misschien eens kunnen uitleggen wat je nou precies doet met een studie wiskunde?
Met citaat reageren
Oud 18-04-2010, 20:19
Verwijderd
Bedankt voor je reactie,
wat ik nog graag wil weten is wat je precies doet. Ik vind wiskunde nu niet moeilijk, maar ik heb zo'n idee dat ik het dan ineens heel ingewikkeld ga vinden en niet meer kan volgen. Was het een grote stap om te maken?
Met citaat reageren
Oud 19-04-2010, 21:34
Hanneke
Hanneke is offline
Veel meer begrijpen en ook zelf bedenken. Op de middelbare school is wiskunde veel meer wat getalletjes bewerken en dan komt er een ander getal uit, vaste trucjes (leren) gebruiken.
Wat je precies doet; verschilt eigenlijk heel erg per vak. Calculus is nog steeds een beetje zoals ik hierboven beschrijf. Veel integreren en differentiëren, maar dan over ingewikkeldere lichamen etc. Analyse is het geven van formele bewijzen voor dingen die je voor het grootste deel al wel weet (limieten, afgeleides, dat soort dingen). Bij algebra gaat het vooral over groepen, en hoe deze in de 'praktijk' gebruikt worden.
Bij analyse moet je wel veel bewijzen, maar is het toch nog voor een groot deel 'steeds hetzelfde doen', min of meer. Algebra is het meest abstract met dingen zelf bewijzen.

(Nogmaals; ik ben eerstejaars. Dus dit zijn alleen maar eerstejaarsvakken en ik weet niet of het later misschien heel anders is. )
Reageren

Regels voor berichten