Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Studeren
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 29-03-2010, 18:49
LauraJansen
LauraJansen is offline
Hallo allemaal,

Ik zit ergens behoorlijk mee:
Ik zit op 3 havo en ben kom van vmbo GT, tot nu toe gaat het prima.
Al als kind wilde ik dokter worden en dus geneeskunde studeren, tot op de dag van vandaag nog ook heel graag.
Ik wil graag het profiel NT gaan doen, met economie. Mijn punten:
Biologie: 7
Natuurkunde: 7
Scheikunde: 5.5
Ik vind SK een moeilijk maar wel een leuk vak.
Mijn vraag is nou: Is er iemand die het profiel NT 4 havo doet? Is er veel verschil in de vakken? en een andere vraag: Is het voor mij verstandig het profiel NT te gaan doen.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 03-04-2010, 20:30
CyberRage
CyberRage is offline
Ik zit momenteel op 4 havo NG & NT, en ben van plan om na mijn diploma door te stromen naar VWO NT.

Biologie: In het 4e jaar is biologie niet zo moeilijk, vooral herhaling. ( DNA, indeling, voortplanting, regeling, gedrag. )

Natuurkunde: Heb ik zelf hiervoor nog nooit gedaan. Je moet vooral goed gestructureerd kunnen werken en verbanden kunnen doorzien. Ook is inzicht in abstracte situaties belangrijk. ( Krachten, Energie, Beweging, Elektronika, Licht )

Scheikunde: Heb ik hiervoor gedaan en was er best goed in, nu nog steeds. Scheikunde gaat aan het eind van het 4e jaar toch op een stuk hoger niveau liggen. Veel meer berekeningen en aantonen en juist minder feiten leren. Als je in natuurkunde goed ben zou dit geen probleem moeten zijn mits huiswerk en leerwerk goed word gedaan. ( Mengen en scheiden, metalen, zouten, moleculaire stoffen, organische chemie, reactie berekeningen, reactie snelheid, zuur-base reacties )

Niet te vergeten moet je voor NT ook wiskunde B doen, wat een stuk andere wiskunde is dan bij onderbouw wordt gegeven. Hiervoor moet je vooral goede algebraïsche vaardigheden voor bezitten.

Inzicht & Inzet vind ik het belangrijkste voor NT. Zolang je actief oefent en alles wil snappen kan je het halen. De werkdruk kan soms wel hoog liggen, het verschil met vmbo is duidelijk. Waar je in vmbo of onderbouw aan <1 uur per dag volstaat is het geen uitzondering om 2 uur in een doordeweekse dag aan huiswerk te besteden bij bovenbouw havo / vwo. Zolang je dat aan kan is HAVO een hele goede investering in jezelf. Ik ben in ieder geval heel blij mee dat ik havo doe i.p.v. het mbo.

Laatst gewijzigd op 03-04-2010 om 23:04.
Met citaat reageren
Oud 05-04-2010, 14:44
arPos
arPos is offline
Citaat:
Hallo allemaal,

Ik zit ergens behoorlijk mee:
Ik zit op 3 havo en ben kom van vmbo GT, tot nu toe gaat het prima.
Al als kind wilde ik dokter worden en dus geneeskunde studeren, tot op de dag van vandaag nog ook heel graag.
Ik wil graag het profiel NT gaan doen, met economie. Mijn punten:
Biologie: 7
Natuurkunde: 7
Scheikunde: 5.5
Ik vind SK een moeilijk maar wel een leuk vak.
Mijn vraag is nou: Is er iemand die het profiel NT 4 havo doet? Is er veel verschil in de vakken? en een andere vraag: Is het voor mij verstandig het profiel NT te gaan doen.
Ik heb NT gedaan, zit een flinke wiskunde component in maar ik vond het goed te doen.

Maar voor geneeskunde ligt NG meer voor de hand.
Oud 22-04-2010, 07:44
pammielove
pammielove is offline
ik heb zelf ook het profiel NT op Havo gedaan.. maar na 6 weken moest ik naar een ander profiel. ik zou wel echt goed nadenken met wat je wilt en kunt. en als je iets echt heel graag wilt dan lukt t ook wel
Met citaat reageren
Oud 23-04-2010, 21:52
snap
snap is offline
waarom ben je dan na 6 weken naar een ander profiel gegaan?
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten