Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 24-04-2010, 10:40
Cherry Springs
Cherry Springs is offline
Ik merk de laatste tijd veel bij mezelf dat ik veel negatiever denk dan vroeger. Ik denk vooral aan hoe saai het is op school, hoe graag ik ergens anders zou willen zijn of met iemand anders zou willen zijn.
Een van de meest storende dingen hieraan is dat ik het idee heb dat ik erg aan mijn vriendje plak, als hij er niet is denk ik vooral aan hoe graag ik wou dat hij er wel was in plaats van hoe fijn het zal zijn als ik hem weer zie (meestal is dat over een paar dagen dus ik zit nooit echt lang zonder.) Dit weekend heeft hij andere dingen te doen dan bij mij zijn (ongeveer voor het eerst dat dat gebeurt) en ik zit mezelf meer gek te maken met dat hij dit weekend andere dingen boven mij 'verkiest' in plaats van dat ik me kan verheugen op dat ik hem volgende week en de week daarna juist superveel zie.

Heeft iemand tips om minder te denken aan wat ik mis, en me meer te gaan verheugen op wat er voor leuks nog komen gaat?
Oud 24-04-2010, 11:13
JustADreamer
JustADreamer is offline
Positieve afleiding zoeken? Dingen gaan doen die je zélf leuk vind (en misschien hij juist helemaal niet?). Ikzelf vind het altijd heerlijk om in het bos of op het strand te zijn, mijn vriend moet er niets van hebben, dus dat doe ik op de momenten dat hij er niet is. Ook teken ik vaak, dat is niet echt iets wat je echt met z'n tweeen kan doen (hoewel ook dat best wat leuks op kan leveren maar niet met mijn vriend). Nu zit ik natuurlijk in de totaal luxe positie dat ik met hem samenwoon, maar goed, hij is er nu ook de hele dag niet, en ik merk dat ik hem dan stiekem wel mis. Maar heb al m'n zojuist gekochte Viva gelezen, en daarna onder geklad met rare tekeningetjes, series gekeken die we toch nooooooit samen gaan kijken, en ga straks een rondje fietsen.
Oud 24-04-2010, 17:44
Cherry Springs
Cherry Springs is offline
Dat is een goed idee en dat probeer ik ook maar het stomme is dat ik ook wel mijn examens moet leren want die beginnen over een week of 3 al. Joy!

Ho, nee, wacht, over een week of 6 betekent dat dat ik mijn examens gehad heb en vakantie kan vieren!
Oud 24-04-2010, 20:25
Verwijderd
Koop een dildo?
Met citaat reageren
Oud 25-04-2010, 11:17
keepdreaming
keepdreaming is offline
Het eigenlijk 'negatief' denken vloeit vaak voort uit een vervelende situatie. Zo kun je negatiever gaan denken over bepaalde zaken, omdat (bijv): je ruzie hebt met je beste vriend(in), je niet goed presteert op school etc. En misschien is bij jou de reden wel dat je met je vriendje in je maag zit. Dit bedoel ik trouwens positief. Ik denk dat je misschien je te veel druk maakt over jullie relatie, zoals: ''Ik plak te veel aan hem.. toch?... of niet..'' Door hiermee steeds met in je hoofd te zitten, ga je automatisch denken van: ''Was ik nu maar bij hem en niet op deze saaie stomme school.''

Mijn advies is: Ga er maar vanuit dat je niet te veel plakt. Want vaak als je je ergens zorgen over maakt, is dat achteraf niet nodig geweest.. en je mag toch ook wel een beetje plakken? Als je hem een paar dagen niet hebt gezien? Zal hij huis niet erg vinden. En verder: doe wat leuks met vriendinnen ofzo. Eigen volk (meisjes) praat misschien ook nog makkelijker over jou probleem.

Succes!
Met citaat reageren
Oud 26-04-2010, 16:33
fractuur
fractuur is offline
Ik ken de buien, alleen zie ik hem dan wel iets minder vaak. Het klinkt heel bot, maar dat is niet zo bedoeld: zorg voor een groter eigen leven dmv sport, vaker afspreken met vrienden, af en toe wat alleen ondernemen etc. Dan heb je iets anders om je energie in te steken en zit je jezelf niet zo dwars.
Oud 27-04-2010, 14:18
Afwezignummer2
Afwezignummer2 is offline
Citaat:
Koop een dildo?
Citaat:
Dat is een goed idee en dat probeer ik ook maar het stomme is dat ik ook wel mijn examens moet leren want die beginnen over een week of 3 al. Joy!

Ho, nee, wacht, over een week of 6 betekent dat dat ik mijn examens gehad heb en vakantie kan vieren!
Zo, nu staan ze in de goede volgorde
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten